Toon posts:

[Mxstream] Geen Line Sinc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We proberen bij mijn vriendin nu al meer dan een week ADSL te installeren.

Lampje Line Sinc blijft knipperen. De splitter zit toch echt vlak na het ISRA punt.

Bellen we de helpdesk (inmiddels 3 keer) zeggen die studenten die daar met zo'n boek voor hun neus dat KPN nog niet klaar is (de eerste 2 keer). De laatste keer dat we belden zei hij dat we niet goed hadden aangesloten en dat het vlak na het ISRA punt moeten doen. NOU DAT HEBBEN WE!

Dat Line Sinc nu nog steeds knippert betekent toch gewoon een probleem bij KPN?

Nu hebben we al 2 weken geen gebruik kunnen maken van ADSL terwijl we wel gewoon betalen. grrrrrrrrrr

Iemand een oplossing of tip?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Heb je niet ergens anders in huis nog een telefoon aangesloten? Ik had het zelf ook, mijn telefoonlijn was rechtstreeks doorgetrokken naar mijn slaapkamer, daar moest ik de foon dus ontkoppelen voordat m'n line sync goed was en ik verbinding kon maken.

(analoog)

Download my music on SoundCloud

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Dat heb ik ook gehad. Uiteindelijk heeft het bij mij zo'n 5 weken geduurd voordat er iemand bij KPN het schakelaartje in de centrale heeft omgezet.

Wat je moet doen (om die lange wachttijd te vermijden :) ) is het volgende:
aan de helpdesk het telefoonnummer van de technische dienst vragen (in den bosch geloof ik). Zij kunnen je helpen door een monteur naar de desbetreffende centrale te sturen)

Verwijderd

Topicstarter
dominicbout schreef op 02 november 2002 @ 11:46:
Heb je niet ergens anders in huis nog een telefoon aangesloten? Ik had het zelf ook, mijn telefoonlijn was rechtstreeks doorgetrokken naar mijn slaapkamer, daar moest ik de foon dus ontkoppelen voordat m'n line sync goed was en ik verbinding kon maken.

(analoog)
Nee, maar dan nog... als wij direct na het iSRA punt de splitter zetten, dan zijn er nog geen vertakkingen of iets. Het maakt toch niet uit hoeveel telefoons er op de telefoon uitgang van de splitter komen? Er is maar een telefoon btw.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:48:
[...]

Nee, maar dan nog... als wij direct na het iSRA punt de splitter zetten, dan zijn er nog geen vertakkingen of iets. Het maakt toch niet uit hoeveel telefoons er op de telefoon uitgang van de splitter komen? Er is maar een telefoon btw.
Nee dat maakt niet uit, zolang er maar geen telefoon vóór de splitter zitten..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominicbout schreef op 02 november 2002 @ 11:49:
[...]

nee dat is niet het geval.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Wat gebeurd er als je de splitter niet gebruikt dus buiten lijn gelijk op de ADSL modem. Als je dan wel lijn sync heb is de splitter kapot. Heb je geen lijn sync gewoon de ISP en KPN tegen elkaar op zetten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 02 november 2002 @ 11:57:
Wat gebeurd er als je de splitter niet gebruikt dus buiten lijn gelijk op de ADSL modem. Als je dan wel lijn sync heb is de splitter kapot. Heb je geen lijn sync gewoon de ISP en KPN tegen elkaar op zetten.
Ok dat gaan we proberen! thanx!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Vraag die piepos bij de kpn ook eens of ze een lijn test kunnen doen. een paar maanden geleden deed mijn telefoon het niet, maar adsl wel (POTS). mn moeder gebeld met die lui, neej ligt vast aan u (ik ben ook niet lomp, allemaal al gecontroleerd), tweede keer bel ik ( ik laat me niet zo makkelijk omver lullen, werk zelf ook bij een helpdesk), tijdje allerlei opties na gelopen, iedere keer was het "heb ik al geprobeert", duzz denken die lui, nou laat ik de lijn eens na kijken." en ja hoor, een van die ppls daaro had het verkeerde draadje eruit getrokken. was trouwens wel snel opgelost toen ze er achter waren dat het probleem bij hun lag, dat was wel netjes.

Verwijderd

Je kan thuis sleutelen wat je wilt, maar als je geen linesync hebt ligt het probleem toch echt bij de KPN.
Veel bellen en er achterheenzitten zou ik zeggen.
Succes.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 19:04:
Je kan thuis sleutelen wat je wilt, maar als je geen linesync hebt ligt het probleem toch echt bij de KPN.
Veel bellen en er achterheenzitten zou ik zeggen.
Succes.
Nee want de splitter kan ook verrot zijn. Zulk soort dingen moet je altijd eerst proberen en dan pas bij KPN aan de bel gaan trekken!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je geen linesync hebt, terwijl je je modem direct op de buitenlijn hebt aangesloten (dus inderdaad zonder splitter en het is geen USB modem met oude drivers (ouder dan versie 2.0 dus), dan ligt het inderdaad aan de KPN, alleen schijnt een storing pas in behandeling genomen te worden als in een centraal register de lijn technisch compleet als "klaar" wordt bestempeld.

het probleem is, dat de laatste twee "checks" van een order (rekening sturen en iets met de provider, stappen die vaak een tijdje open blijven staan) totaal geen ruk met de lijn te maken heeft, maar dat veel lui op de helpdesk dat wel denken en je dan gewoon afwimpelen met een "ja de lijn is nog niet gereed, wacht maar eventjes"... Dat is dus irritant en onterecht. Ik zou gewoon keihard aan de lijn blijven hangen en vragen of je een 2e lijns medewerker aan de lijn mag hebben, want dat gerucht is inderdaad erg hardnekkig...

Als je pakket net binnen is, kan het trouwens wel zo zijn dat het nog administratief gezien "technisch niet gereed" is, maar na 2 weken is dat zeker wel zo, gewoon doorvragen dus, want dat is gewoon erg erg slecht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik weet niet of het bij alle ISP's zo werkt maar bij planet kun je gewoon je line sync problemem melden. Vorige week was mijn linesync opeens verdwenen. Planet gebeld probleem voorgelegd, planet voert wat gegevens in en maakt een ticket aan die naar KPN gestuurt wordt ( je hoeft KPN niet te bellen ). Een half uur later werd ik gebeld en ja de line sync was er weer.......

Verwijderd

ik moest gister langs bij een kennis omdat "internet het niet doet". Goed ik dus kijken, knippert linesync lampie. alles leek op het eerste moment goed, totdat ik de rj11 kabel eens verder inspecteerde. Daar had dus een kat aan zitten knagen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer gebeld. We worden maandag gebeld door een monteur voor een afspraak om de lijn door te meten. Had er eindelijk een aan de lijn die het wel snapte... Geen gezeik dus over dat de KPN niet klaar is... Ook lekker, je betaald wel, maar je kunt niet internetten... Toppie KPN!

Maar maandag bellen ze dus... en dan nog eerst een afspraak maken, of kunnen ze dat van afstand? zucht...

Verwijderd

Ik heb dus Eweka Premium 7800/512 :9~ en bij mij valt regelmatig de lijn weg,als ik dan ipconfig /release doe,staat ip-adres op 0.0.0.0.!!
Dan doe ik ipconfig /renew,en dan zegt hij kan geen contact maken met de DHCP server,aanvraag is verlopen :(
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of het te verhelpen is??
Thnx.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

collega van me ook had zelf kabels gekrompen alleen wel fout

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:49:

Maar maandag bellen ze dus... en dan nog eerst een afspraak maken, of kunnen ze dat van afstand? zucht...

Linesync bij een nieuwe aansluiting is waarschijnlijk gewoon een kwestie van iets in de centrale goedpluggen ofzo, hoef je niet voor thuis te blijven
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 09:35:
Ik weet niet of het bij alle ISP's zo werkt maar bij planet kun je gewoon je line sync problemem melden.
Nee, bij alle ISP's moet je daarvoor de KPN bellen, behalve bij planet. In principe een beter systeem, zei het dat ze soms weleens willen zeggen "voor dit soort vragen moet je de KPN bellen" en de kpn helpdesk helpt gewoon Planet klanten niet (geen contract), alleen voor installatie van het pakket bel je naar kpn.
Vorige week was mijn linesync opeens verdwenen.
Da's wat anders he? Dat is een storing, bij nieuwe aansluitingen kan je pas melden dat je geen linesync hebt, als de lijn compleet opgeleverd is :). Dat levert dus soms wat verwarring op.
Een half uur later werd ik gebeld en ja de line sync was er weer.......
Da's snel, dan was het vast iets softwarematigs of was er een monteur wel HEEL erg in de buurt en was het erg rustig bij die kpn afdeling :P.

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 09:35:
Ik weet niet of het bij alle ISP's zo werkt maar bij planet kun je gewoon je line sync problemem melden. Vorige week was mijn linesync opeens verdwenen. Planet gebeld probleem voorgelegd, planet voert wat gegevens in en maakt een ticket aan die naar KPN gestuurt wordt ( je hoeft KPN niet te bellen ). Een half uur later werd ik gebeld en ja de line sync was er weer.......
A. jij hebt al ADSL, hij niet .
B. Planet handelt dat inderdaad zelf grotendeels af, maar andere providers niet.
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:57:
Ik heb dus Eweka Premium 7800/512 :9~ en bij mij valt regelmatig de lijn weg,als ik dan ipconfig /release doe,staat ip-adres op 0.0.0.0.!!
Dan doe ik ipconfig /renew,en dan zegt hij kan geen contact maken met de DHCP server,aanvraag is verlopen :(
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of het te verhelpen is??
Thnx.
Waarom zou je proberen je ip te vernieuwen als je geen line sync hebt ? line sync is meer een hardware probleem, eb heeft dus nix te maken met tcp/ip. Als je motor van je auto het niet doet ga je toch ook niet je band vervangen ?

Verwijderd

ok, ik heb dit probleem al maanden :( , maar ik heb zelf voor een oplossing gezorgd, nml de telefoon aanzetten en een buitenlijn kiezen, effe wachten en ja hoor potvis wordt groen en sync is er dus. als ik dan telefoon ophang, blijft hij groen en kan ik gewoon internetten. dit moet ik dus elke keer doen als ik opstart. maybe helpt het, suc6!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dominicbout schreef op 02 november 2002 @ 11:49:
[...]

mhoaw ..........
Ik had alle modems/telefoons nog voor de splitter hangen in afwachting tot de KPN me mxtream ging verbinden.

Op een dag doet mijn verbinding het dus .... moooi ik blij
en een half uur later klaagt m'n vriendin dat de telefoon zo ruist .......

dus hoeft niet echt zo te zijn .. (mischien had je een goedkoop telefoontje)

Iperf

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:49:
Ook lekker, je betaald wel, maar je kunt niet internetten... Toppie KPN!
Je betaald pas, wanneer je voor je de eerste keer inlogt. :)

Verwijderd

IvoB schreef op 04 november 2002 @ 00:43:
[...]

Je betaald pas, wanneer je voor je de eerste keer inlogt. :)
Waar haal je die info vandaan? In de brief bij het DHZ-pakket stond bij mij duidelijk vermeld dat je betaalt vanaf 8 dagen na verzenden van het pakket...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is ook zo. Ik zou dan ook mooi een briefje naar de klantenservice sturen en de helft van het 1e maandabo terugvragen, als je twee weken na ingaan van het abo nog geen internet had..

Verwijderd

Topicstarter
Nou er zou vanavond dus gebeld worden... maar niets hoor... geen telefoongerinkel gehoord... fuckers bij die KPN... morgen hang ik maar weer voor 0.20 euro per minuut aan de lijn met een student die het eigenlijk ook niet weet en dit werk ook maar doet omdat hij ergens z'n studie van moet betalen.

• teacher
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zeg dan dat je er _echt_ niet blij mee bent...
Zeg dat het tijd is voor een ticketnummer en dat je naar de "2e lijn" wilt...
Naam van studentje vragen...

Even een schrale troost: na mijn verhuizing van de KPN mijn mxstream "vergeten".
3 maanden inbellen.... AAAAHH....

Wise enough to play the fool

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:53:
Nou er zou vanavond dus gebeld worden... maar niets hoor... geen telefoongerinkel gehoord... fuckers bij die KPN... morgen hang ik maar weer voor 0.20 euro per minuut aan de lijn met een student die het eigenlijk ook niet weet en dit werk ook maar doet omdat hij ergens z'n studie van moet betalen.

hou dat soort gruwelijk lamme flames de volgende keer voor je, misschien vind ik jou IRL ook wel een ongelovelijke droplul, maar dat ga ik niet op het forum zeggen. Sat je dat vindt, vind ik prima, maar hier hebben we gewoon regels.

het is vrij druk, en er zijn wat weinig mensen, wacht gewoon even af. mxstream is de verbindin met verreweg de kleinste kans op storingen en ze worden gemiddeld het snelst afgehandeld van allemaal, dus loop alsjeblieft niet zo te zeiken...

Verwijderd

JvS schreef op 04 november 2002 @ 23:29:

[...]

hou dat soort gruwelijk lamme flames de volgende keer voor je, misschien vind ik jou IRL ook wel een ongelovelijke droplul, maar dat ga ik niet op het forum zeggen. Sat je dat vindt, vind ik prima, maar hier hebben we gewoon regels.

het is vrij druk, en er zijn wat weinig mensen, wacht gewoon even af. mxstream is de verbindin met verreweg de kleinste kans op storingen en ze worden gemiddeld het snelst afgehandeld van allemaal, dus loop alsjeblieft niet zo te zeiken...
huphum over flame gesproken, en dan mag mxstream misschien een snelle afhandeling hebben maar daar heb KOS weinig aan als dat bij hem niet het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 04 november 2002 @ 23:29:

[...]

Man, beetje frustie? "gruwelijk lamme flames"? Ik mag toch wel ff zeiken op de KPN dat ik daar van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ze me dingen beloven en het daarna niet nakomen? Of mag ik hier alleen maar m'n positieve ervaringen neerzetten? Wat een onzin kraam jij uit zeg.

Wat een "gruwelijk lamme flame zeg!" Werk je op die helpdesk of zo?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klopt, er gaat weleens wat fout, maar dat is geen reden om zo te gaan zitten zeiken over 'fuckers' enzo, en ja, daarmee voel ik me idd ook aangesproken. Misschien dat dat heel erg confronterend voor je is, maar ga dan maar eens nadenken over het feit waarom we dat dus niet willen op het forum...

Daarnaast wordt je niet van het kastje naar de muur gestuurd, maar wordt er gewoon hard gewerkt om je te helpen, alleen gaat daar soms iets langer overheen dan gewild wordt. Maar dat is vast moelijk te bevatten, dus moet je gaan flamen op een forum...

En je hoeft ook niet alleen maar positief over de kpn te doen zoals je hieronder beweert, maar dat populaire geflame begint wel een beetje de keel uit te hangen...

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 05 november 2002 @ 00:34:
klopt, er gaat weleens wat fout, maar dat is geen reden om zo te gaan zitten zeiken over 'fuckers' enzo, en ja, daarmee voel ik me idd ook aangesproken. Misschien dat dat heel erg confronterend voor je is, maar ga dan maar eens nadenken over het feit waarom we dat dus niet willen op het forum...
Ja stop nou maar met je geflame... Het spijt me dat ik een scheldwoord gebruikte. ik zal het nooit meer doen. Ik zal voortaan alleen maar positief nieuws over KPN posten...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

edit;
lama, ik iCQ wel ff, laten we hier het forum niet mee vervuilen

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 22:53:
waar bel jij helemaal heen 0800-mxstrea (m) << ist toch gratis???

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Skinkie schreef op 05 november 2002 @ 00:42:
[...]

waar bel jij helemaal heen 0800-mxstrea (m) << ist toch gratis???
de DHZ-helpdesk, 0900-8085

0800 zie ik nergens meer staan... misschien oud?

Verwijderd

Topicstarter
vandaag maar weer gebeld... blijkt dat de technische mensen niet werken op maandag... dat de fax er nu ligt maar dat ze dat vandaag dus pas zien en binnen 48 uur bellen.

zucht...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's bullshit, op maandag zijn die lui er wel. Zoals ik al zei moet je gewoon even afwachten want het is gewoon wat druk (extreem veel nieuwe aansluitingen met adsl lite), dat blijven bellen frustreer je alleen jezelf en 1e lijns cc medewerkers maar mee en schiet je echt niets mee op... Maar als je denkt dat het ook maar 1 ct uitmaakt, moet je het doen.

(krijg ik nog antwoord op m'n mailtje btw?)

Verwijderd

Ik heb hier exact hetzelfde probleem gehad met de KPN. Mijn provider (XS4ALL) meldde al vanaf 4 oktober dat alles technisch in orde was en ik een linesync zou moeten hebben maar mooi niet dus :( . Na echt waanzinnig vaak bellen met KPN en provider (ik denk in totaal wel 40x :r ) en na vele smoesen van de KPN gehoord te hebben (waaronder de levertijd van het doe hetzelf pakket) heb ik pas op 1 november een linesync gekregen en dat pas nadat mijn provider rechtstreeks met de KPN gebeld had. Ik heb dus ruim 4 weken op een linesync moeten wachten !!!! :( bleek iets in de centrale nog aangezet te moeten worden). De enige keer dat ik bij de KPN iemand met verstand en bereidwilligheid tegen kwam om iets te doen was bij hun afdeling in DenBosch want daar blijken de technische mensen te zitten, jammer dat je daar niet het telefoonnr van krijgt van die droppies die ze bij de adsl helplijn hebben zitten want die kunnen alleen maar een fax naar DenBosch versturen met het probleem.
Gelukkig heb ik nu lekker internet en zijn de problemen de lucht uit, maar het heeft wel uren telefoneren gekost...... en over de ergernis maar niet te praten.

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:44:
[...]
Nu hebben we al 2 weken geen gebruik kunnen maken van ADSL terwijl we wel gewoon betalen. grrrrrrrrrr

Iemand een oplossing of tip?
Misschien iets positiefs..... :)
Wij hadden ook 2 weken voor niets betaald en dit is later gewoon verrekend. :Y)

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• posttoast
  • Laatst online: 09-08 23:57
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:45:
vandaag maar weer gebeld... blijkt dat de technische mensen niet werken op maandag... dat de fax er nu ligt maar dat ze dat vandaag dus pas zien en binnen 48 uur bellen.

zucht...
Bel anders de algemene storingsdienst van KPN vaste net eens. Dat is een gratis nummer (0800-0407). Ze mogen jou hier officieel niet mee helpen, maar als je lang genoeg doorzeurt en met argumenten komt kun je iemand aan de telefoon krijgen die in staat is om de lijn door te meten. Die kan dan zien of er 2 splitters op de lijn zitten (1 in jouw huis en 1 in de centrale). Als jouw splitter kapot is kun je als het goed is ook niet bellen door die splitter heen (vertelde een medewerker van diezelfde storingsdienst mij), dus als er maar 1 splitter gemeten wordt dan is dat die van jou.

De mensen daar kunnen het niet voor je oplossen, maar als je dán de Mxstream helpdesk belt en dit aan hun voorlegt zullen ze je wel snel helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door posttoast op 05-11-2002 15:43 . Reden: Nummer toegevoegd ]

omniscale.nl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die storing IS al gemeld, het is alleen druk, je moet dus gewoon helaas even wachten. En dat mensen linsyncproblemen niet willen doorgeven aan de TD is inderdaad erg irritant. het gratis nummer is trouwens 0800 - 6978732, maar dat is voor storingen. 0900 8085 is de installatiehulp (meer bedoeld voor mensen die niet snappen hoe ze een splitter aan moeten sluiten of geen tcp/ip kunnen/durven installeren met het DHZ pakket).

Maar 0800 0407 bellen irriteer je alleen die mensen maar mee en die kunnen gewoon zien dat die storing al gebeld is...

• posttoast
JvS schreef op 05 november 2002 @ 15:57:
die storing IS al gemeld, het is alleen druk, je moet dus gewoon helaas even wachten. En dat mensen linsyncproblemen niet willen doorgeven aan de TD is inderdaad erg irritant. het gratis nummer is trouwens 0800 - 6978732, maar dat is voor storingen. 0900 8085 is de installatiehulp (meer bedoeld voor mensen die niet snappen hoe ze een splitter aan moeten sluiten of geen tcp/ip kunnen/durven installeren met het DHZ pakket).

Maar 0800 0407 bellen irriteer je alleen die mensen maar mee en die kunnen gewoon zien dat die storing al gebeld is...
Je hebt gelijk, ik had het niet goed (genoeg) gelezen. Ik dacht dat zijn storing dus nog niet gemeld was. Als het al gemeld is, ja dan moet je wachten. En dat kan soms lang duren, maar daar is helaas helemaal niets tegen te doen.

Ga maar uit van ongeveer 5 werkdagen, zo lang duurde het bij een kennis van mij.

omniscale.nl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het kan soms ook in een half uur opgelost zijn, vijf dagen is wel heel erg lang.

• posttoast
JvS schreef op 05 november 2002 @ 16:07:
het kan soms ook in een half uur opgelost zijn, vijf dagen is wel heel erg lang.
Dat vond ik ook. Maar zoals je al zei: het zal nu erg druk zijn met alle lite aanvragen. Ach, altijd van het ergste uitgaan dan valt het achteraf mee toch? :)

omniscale.nl

Pagina: 1