[Win2000] Kan domein niet joinen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zodra ik de Network Identification Wizard draai, en ik probeer deze pc in het domein te krijgen, krijg ik de error 'Your computer could not be joined to the domain because the following error has occured: The network path was not found.'

Wie weet hoe ik deze pc toch in het domein kan krijgen?

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Staan je dns instellingen ingesteld naar het betreffende domein?

• Kamikazi
  • Niet online
ziggyzaggy schreef op 02 november 2002 @ 11:59:
Staan je dns instellingen ingesteld naar het betreffende domein?
Yep. Ik kan ook de machine gewoon pingen, benaderen vanuit de verkenner op basis van IP of naam v.d. computer. Alleen joinen lukt niet

• Kamikazi
  • Niet online
Ik zie dus nu dat ik hetzelfde probleem heb als [rml][ Win2000]Domain Controller problemen, niet joinen[/rml] nu moet ik alleen zijn oplossing nog snappen...

• ziggyzaggy
Even voor de duidelijkheid: je primaire dns staat ingesteld naar de dns server (dc) van dat domein?

• Kamikazi
  • Niet online
ziggyzaggy schreef op 02 november 2002 @ 12:25:
Even voor de duidelijkheid: je primaire dns staat ingesteld naar de dns server (dc) van dat domein?
Yes

• Kamikazi
  • Niet online
Trouwens, de andere machines die al in dit domein hangen, hebben als primaire DNS niet het IP van de DC... en die machines kunnen wel gewoon inloggen... dus dan kan het probleem niet daaraan liggen?

• ziggyzaggy
Het domein kan je in je network places wel bereiken? Anders in je services network browsing aanzetten. Je kan de pc/server ook eerst handmatig in de dns toevoegen, wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Wat vaak ook helpt, is om eerst alle actieve shares te verbreken.
Voor je probeert te joinen, probeer eerst eens een CMD box te starten en type:

NET USE * /D

Kies "YES" om alle verbindingen te verbreken en probeer het nogmaals.

Verder moet inderdaad je DNS verwijzing goed staan ingesteld anders heb je een probleem!

Succes ermee :)

• Kamikazi
  • Niet online
Ik heb geen actieve shares... ik ga nu even proberen om de pc en de server handmatig in de dns te zetten...

• Kamikazi
  • Niet online
Wat ik wel vreemd vind: als ik de wizard start voor Network Identification, en ik heb het eerste scherm gehad... dan zegt hij dat er geen account voor de computer is gevonden. Alleen heb ik deze wel gewoon aangemaakt...

[Edit]Of ik het account voor de computer nu weghaal of niet, het maakt niets uit overigens..

Verwijderd

Je weet dus 100% zeker dat ook IPC$ niet meer actief is?? Deze share is nl. vaak het probleem als je een 2000 station eerst uit een domain haalt en deze vervolgens in een ander domain wilt hangen...

• Kamikazi
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:23:
Je weet dus 100% zeker dat ook IPC$ niet meer actief is?? Deze share is nl. vaak het probleem als je een 2000 station eerst uit een domain haalt en deze vervolgens in een ander domain wilt hangen...
Ik heb deze pc niet uit het domein gehaald... deze pc is overnieuw geinstalleerd en probeer ik nu weer in hetzelfde domein te hangen...

[Edit]En IPC$ is ook niet actief volgens mij... met NET USE * /D krijg ik 'there are no entries in the list'

Verwijderd

Kun je wel handmatig een share maken met de domain server?
dus, NET USE \\<servername>\IPC$ /USER:<domainname>\administrator (of Beheerder voor de NL versie)
Als je die verbinding tot stand kunt brengen, dan moet je nog maar eens proberen te joinen op het domain...

btw: je hangt direct in het netwerk van het domain op dezelfde ip range? of heb je nog ergens een router tussen staan die SMB blocked ofzo???

• Kamikazi
  • Niet online
IP server 192.168.123.1, machine 192.168.123.42... ja dus...

Verder staat er nergens anders een router tussen. Alle andere machines heb ik ook altijd zo op deze manier in het netwerk gekregen, geen centje pijn. Het enigste wat in de tussentijd nu is veranderd, is dat er door een installatie bedrijf MS SQL server is opgezet, ivm nieuw logistiek pakket. Maar kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt...

• Kamikazi
  • Niet online
Ik heb net even een andere machine geprobeerd in het netwerk te hangen: same error. Lijkt erop dat er iets dus fout zit in de server. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??

Verwijderd

Zijn er meldingen in de eventviewer ?

Aan de hand van deze 'event id's' kan je bv dan op technet de eventuele oplossing erbij zoeken !

• Kamikazi
  • Niet online
Ja, die zijn er zie ik nu
Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available.
Wat houdt dat dan weer in? :/

• Kamikazi
  • Niet online
Goed, het probleem zit hem dus in de server. De server is een tijd geleden opgezet door iemand anders. Hij heeft Active Directory geinstalleerd, en daarbij DNS server geinstalleerd, maar als cache-only. Verder is er in de tussentijd MS SQL Server 2000 geinstalleerd, incl. SP1. Nu zie ik dat SP2 ook net uit is, maar dat durf ik nu niet eventjes snel te upgraden.

Wat kan nu het probleem zijn? Alle machines die wel in het domein hangen, kunnen zonder enig probleem inloggen. Ze krijgen een DNS adres van de router, en gebruiken dus zeer zeker geen DNS adres van de server.

Hoe zorg ik er nu voor dat machines wel weer het domain kunnen joinen? Zijn daar misschien verschillende manier voor?!

Verwijderd

Als je Active Directory gebruikt, moet er een "echte" DNS zijn met Dynamic Update mogelijkheden, en niet een cache-only DNS.

M$ suggereert dat je bij voorkeur een AD-integrated DNS gebruikt. Je zou de DNS op de DC kunnen uninstallen en dan opnieuw installeren als AD-integrated, of misschien kun je hem vanuit de DNS console direct van type veranderen. Dat lijkt me echter een riskante bezigheid.

Wat je ook zou kunnen proberen is de netlogon service op de DC te herstarten. Bij het herstarten (en elk uur) probeert die de nodige DNS records te updaten. Als dat werkt, kun je misschien het werkstation in het domein krijgen voordat de records uit de cache verdwijnen. Als het niet werkt, weet je waar het probleem ligt, zie boven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:41:
M$ suggereert dat je bij voorkeur een AD-integrated DNS gebruikt. Je zou de DNS op de DC kunnen uninstallen en dan opnieuw installeren als AD-integrated, of misschien kun je hem vanuit de DNS console direct van type veranderen. Dat lijkt me echter een riskante bezigheid.
minder riskant als DNS uninstallen met AD actief :X

O ja: M$ ken ik niet, wel MS of MicroSoft ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32, je hebt gelijk. Ik bedoel eigenlijk dat allebei riskant zijn.

• Kamikazi
  • Niet online
Problem solved door DNS opnieuw te configureren. Ditmaal met een forward DNS. Primaire IP adres van client laten verwijzen naar de DNS server, en werken.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 16:53
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:10:
Wat vaak ook helpt, is om eerst alle actieve shares te verbreken.
Voor je probeert te joinen, probeer eerst eens een CMD box te starten en type:

NET USE * /D

Kies "YES" om alle verbindingen te verbreken en probeer het nogmaals.

Verder moet inderdaad je DNS verwijzing goed staan ingesteld anders heb je een probleem!

Succes ermee :)
offtopic:
klein tipje: Net uSE * /D /Y

Hoef je niet meer op de Y tedrukken, :) .

Verwijderd

als je een dns forward moet je dan het adres ingeven van de provider of kan er een standaard algemeen dns server adres ingevuld worden???

Ik kan niet joinen op een w2k3 Domeinserver maar de win XP pc geef een nederlandse melding dat de opgegeven server de bewerking niet kan uitvoeren.. o.i.d.

Het zou dus aan mijn dns kunnen liggen..
Die heb ik nog niet geinstalleerd..

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38
Dan zal je die wel moeten installeren he :P

*Oud topic btw..*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

illigalhenkie - open even een nieuw topic voor je probleem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.