Toon posts:

Geluidskaart naar een pro-logic set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het geluid van een computer aansluiten op een vaste pro-logic versterker?
Zo ja, wat voor een uitgang dient de geluidskaart dan te hebben?

Ja, ik ben een NooB.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Liefst een digitale uitgang (Optisch of coaxiaal) voor Dolby Digital.

Download my music on SoundCloud

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
digitale of anders gewoon de front stereo :) (als het kan ook de achter, maar dat denk ik niet)

Verwijderd

Topicstarter
Heet dat een S/PDIF uitgang?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Jep, S/PDIF is een coaxiale digitale uitgang, dan zal je versterker dus een SPDIF-in moeten hebben (Meestal coax in, CINCH aansluiting)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Moet de geluidskaart perse 5.1 hebben ofzo?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
je hebt een dolby pro logic versterker:

dolby prologic is een codec die van een stereo signaal een surround signaal maakt, nooit zo zuiver als een dolby digitaal signaal maar t' komt aardig in de buurt.
als jij op je cd aansluiting de pc aansluit en de soundmodus op prologic zet doet ie dat, er gaat dan gewoon een rood/wit (stereo) signaal in.

maar de meeste dolby prologic receivers bezitten ook over een 6ch input. de receiver stuurt dan alle gescheiden signalen gewoon door naar de eindtrappen. verder doet ie nix.
sommige geluidskaarten hebben de mogelijkheid om appart het
front signaal (stereo), surround signaal (stereo), en het center signaal (mono) appart uit te zenden. dus die sluit je dan aan op de 6ch input op de receiver, front,center,surround. je hebt nu een dolby digitaal signaal die gecodeerd wordt door pc/geluidskaart.

sommige geluidskaarten gebruiken hiervoor de microfoon en line-in aansluitingen, in te stellen met de software.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000013-01.JPG
waar 5.1 staat is een 6ch OUTPUT dit zijn de zelfde aansluitingen die op je receiver te vinden is. via jack naar cinch stekkers kun je het dus aanluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Pagina: 1