Na een kort uitstapje te hebben gemaakt met de accounts van windowsXP heb ik besloten dat ik mijn huidige configuratie (altijd inloggen als admin) wil houden. Daarom heb ik de optie automatisch inloggen in tweakXP weer aangezet. Maar nu is het zo dat als ik de pc aanzet ik automatisch de melding krijg dat het systeem Administrator niet kan inloggen omdat het password onjuist is, er staan dan 2 bolletjes (sterretjes) maar het vreemde is: ik heb helemaal geen password ingesteld! In tweakXP is het vakje voor de passwords ook gewoon leeg. Hoe los ik het op? Hoe start WinXP meteen door?
Kan je dat ook niet gewoon in WinXP zelf aanzetten (dus zonder TweakXP).
Ergens bij het Usermenu in het config panel moet er een optie zijn "Change the way users logon"
Volgens mij kan je daar een default username en password instellen.. Misschien staat daar een (fout) 2 letterig password??
Ergens bij het Usermenu in het config panel moet er een optie zijn "Change the way users logon"
Volgens mij kan je daar een default username en password instellen.. Misschien staat daar een (fout) 2 letterig password??
Wees consequent, maar niet altijd
Probeer eens de aloude Microsoft TweakUI. Die was oorspronkelijk gemaakt voor Win9x maar hij werkt ook goed met WinXP. Zo log ik automatisch in bij WinXP...
Je moet een passwoord instellen voor de administrator account, want heel veel functies nemen geen genoegen als je het belangrijkste account zonder wachtwoord voorziet. dan helpt op enter drukken dus niks. Hier is dat blijbkaar ook zo, dus log eens handmatig in, duplicatie je admin account, geef die je naam, stel voor de admin account een passwoord in en laat die van jezelf leeg, dan kan je daarmee inloggen (of geef gewoon een paswoord op
) want wat maakt het uit als je een paswoord invult als ie toch automatisch inlogt, dan heb je er ook geen last van
Human Bobby
Zeg's effe waar en hoe dan.
Zelf net install gedaan van XP op ouders hun nieuwe pc en eerst logde ie gewoon in, kreeg'k geen scherm te zien waar'k nog moest klikken of inloggen. Maar na netwerk in te stellen, windows update te runnen en nog wat zooi krijgt dat'k inloggedoe niemeer weg
Vroeger bij 98 kon je bij netwerkinstellingen je inlogmethode gewoon kiezen. Nu kan je blijkbaar enkel nog kiezen tussen full logon en gewoon klikken op dat plaatje. Maar ik wil geen van beiden
Gewoon file en printersharing EN windows networking support uitschakelen helpt niet btw.
[ Voor 8% gewijzigd door witchdoc op 22-09-2003 01:21 ]
Verwijderd
Beetje late reactie, post is bijna een jaar oud 
Het komt door één van de windows updates, dat weet ik zeker. Welke het is weet ik niet (zal waarschijnlijk wel bij een van de beschrijvingen staan), maar ik denk dat dit ivm. veiligheidsoverwegingen is gedaan aangezien dit voor de update nog niet het geval was.
edit:
start -> uitvoeren -> "control userpasswords2" en vinkje uit bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Zoeken met Google, eerste hit raak...
Het komt door één van de windows updates, dat weet ik zeker. Welke het is weet ik niet (zal waarschijnlijk wel bij een van de beschrijvingen staan), maar ik denk dat dit ivm. veiligheidsoverwegingen is gedaan aangezien dit voor de update nog niet het geval was.
edit:
start -> uitvoeren -> "control userpasswords2" en vinkje uit bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Zoeken met Google, eerste hit raak...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 01:42 ]
En weer een jaar later vind ik deze tip, pas hem toe, en zit vervolgens met een machine die bij het opstarten alleen nog maar meldt: "NTLDR missing, press any key to restart".
Is er soms ook nog een briljante tip om XP Prof NL SP-1 met alle bijgewerkte updates tot 12 sept. 2004 weer in de lucht te krijgen op dit apparaat?
Sodeju, ik had hem net geïnstalleerd vandaag, hele dag werk naar de knoppen!
Is er soms ook nog een briljante tip om XP Prof NL SP-1 met alle bijgewerkte updates tot 12 sept. 2004 weer in de lucht te krijgen op dit apparaat?
Sodeju, ik had hem net geïnstalleerd vandaag, hele dag werk naar de knoppen!
kijken of d'r geen diskette in de floppy hangt 
anders fixmbr of fixboot in de recovery
anders fixmbr of fixboot in de recovery
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh, wat stom....
Na een half uur bezorgd zoeken op GoT naar NTLDR-berichten ontdek ik inderdaad dat er nog een flop in de A-drive zit ("waarom wil dat kreng nou toch niet van de XP CD starten terwijl ik dat toch als tweede boot optie in de BIOS heb staan???"). Nou ja, slaapgebrek zullen we maar zeggen. Sorry voor de onoplettendheid, en de truc van "Run -> control userpasswords2" werkt dus prima!
Na een half uur bezorgd zoeken op GoT naar NTLDR-berichten ontdek ik inderdaad dat er nog een flop in de A-drive zit ("waarom wil dat kreng nou toch niet van de XP CD starten terwijl ik dat toch als tweede boot optie in de BIOS heb staan???"). Nou ja, slaapgebrek zullen we maar zeggen. Sorry voor de onoplettendheid, en de truc van "Run -> control userpasswords2" werkt dus prima!
Pagina: 1