Toon posts:

Mogelijk om O2 abo op andere naam om te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag mede-tweakers

Ik vraag me af of het mogelijk is om een O2 abonnement wat ik nu een half jaar heb, nu over te laten zetten op de naam van iemand anders. Het gaat dan eigenlijk alleen om de betalingen, de bankrekening staat dan niet meer op mijn naam.

Ik heb O2 gebeld, en de helpdesk vertelde mij dat dit niet mogelijk is, met veel twijfel in de stem :?

Ik vind dat we raar, weten jullie misschien of het dus mogelijk is om de laatste 6 maanden af te maken met een andere bankrekening?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit lijkt mij zeer mogelijk.

Als jij gewoon opbeld en zegt ik neem een andere rekening in gebruik dan kan O2 volgens mij wel de betreffende machtigings formulieren sturen. Dit kan inprinciepe bij alles wat je moet betalen, zelfs bij je dagelijkse krant.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dus ook een rekening die niet op mijn naam staat, maar op de naam van bijv mijn neef uit Groningen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 12:34:
Maar dus ook een rekening die niet op mijn naam staat, maar op de naam van bijv mijn neef uit Groningen?
Ik denk dat de enigste mogelijkheid is dat je het uitprobeert.
Je neef in dit geval moet dan wel zelf de machtiging geven.

Maar waarom doe je zo moeilijk als het je neef is ?
Het lijkt mij dat je dan toch wel kan regelen dat hij netjes aan jou de kosten betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet mijn neef ;)
Gaf even een voorbeeld.. Maar er zijn dus geen mensen die dit zelf eens geprobeerd hebben?

Verwijderd

Topicstarter
* schopje..
Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Ik heb wel mijn rekeningnummer veranderd, dat was geen probleem. Maar het stond op mijn naam, dus ik denk niet dat het je veel helpt.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen het te veranderen. Dit moet je via een brief doen met handtekening. Je merkt vanzelf wel of het gelukt is, anders krijg je vanzelf de aanmaningen in je brievenbus. ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

Smarron

The bend

Kan wel, maar dan lijkt het sterk op een contractsovername. Dan wordt diegene die het abo wilt hebben gewoon zelf getoetst.

Wat wil je dan precies wel en wat precies niet veranderd hebben ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zojuist weer met de O2 klantenservice gebeld, afdeling óverige zaken :)
De persoon dacht eerst wel dat het mogelijk was, maar hoorde van zijn collega's dat een rekening alleen overgezet kan worden van ouders / kind. Ik zou dit erg raar vinden.

Beneden in mijn woning heb ik geen bereik, wellicht dat ik ze daar op kan pakken :)
Ik probeer dus mijn abonnement die ik heb (nog 6 maanden) aan iemand anders over te hevelen, dan krijgt die persoon mijn nokia 3310 er gratis bij. Nu is er dus interesse, maar jah, als het niet gaat vind ik het niet echt cool om iemand op mijn abonnement te laten bellen, want als die over de belminuten gaat...

Zou gewoon erg raar zijn, alleen banknummer hoeft in principe worden gewijzigd.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 13:55:
Nou, zojuist weer met de O2 klantenservice gebeld, afdeling óverige zaken :)
De persoon dacht eerst wel dat het mogelijk was, maar hoorde van zijn collega's dat een rekening alleen overgezet kan worden van ouders / kind. Ik zou dit erg raar vinden.

Beneden in mijn woning heb ik geen bereik, wellicht dat ik ze daar op kan pakken :)
Ik probeer dus mijn abonnement die ik heb (nog 6 maanden) aan iemand anders over te hevelen, dan krijgt die persoon mijn nokia 3310 er gratis bij. Nu is er dus interesse, maar jah, als het niet gaat vind ik het niet echt cool om iemand op mijn abonnement te laten bellen, want als die over de belminuten gaat...

Zou gewoon erg raar zijn, alleen banknummer hoeft in principe worden gewijzigd.
Ik zou dan een contractsovername laten uitvoeren. Dan zijn meteen alle gegevens veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan een contractsovername laten uitvoeren. Dan zijn meteen alle gegevens veranderd.
Je weet zeker dat dit mogelijk is, om dit tijdens het abonnement te doen? En dus ook voor iemand buiten mijn familie?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 16:18:
[...]

Je weet zeker dat dit mogelijk is, om dit tijdens het abonnement te doen? En dus ook voor iemand buiten mijn familie?
No problem, het kan alleen eenmalig knaken kosten. Ik heb het ook eens gedaan, om dezelde reden als jij (alleen was het dan een andere provider). Gewoon contractsovername laten doen door een vriend van mij.

Misschien staat het wel in de algemene voorwaarden wat het kost... ff kijken...

[edit]

kan 't niet vinden... gewoon ff O2 bellen... uit m'n hoofd zeg ik 0800-2288027

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 16:18:
Bij o2 weet ik het niet, bij d* wel. Het lijkt me erg onvriendelijk vanuit de provider om dit niet te laten doen.

Als het kan, is het gewoon een contractsovername, familie of niet. Je moet het dan zo zien dat diegene die het abo'tje over wilt nemen zogenaamd een aanvraag doet. Deze wordt dan in principe net zo behandeld als een nieuwe klant, maar het nummer blijft dan wel hetzelfde. De gegevens van de nieuwe klant worden dan aan het telefoonnummer van jou gekoppeld en jij bent geen klant meer.

Voorwaarden zijn wel:
- machtiging + handtekening vanuit jou dat die persoon het contract van jou mag overnemen en handtekening van die persoon dat hij dit ook wel werkelijk wilt.

Dan moet het goed komen lijkt me.

Pagina: 1