Toon posts:

Wat is het verschil tussen een TV-kaart van Pinnacle en Haup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een TV-kaart van Pinnacle maar daar be ik niet echt tevreden over en ik vroeg me af of het zin heeft om een TV-kaart van Hauppage te kopen. Het grootste probleem wat ik met mijn huidge tv-kaart is dat ik geen oudere videobanden kan capturen (veel frame verlies), zou dit met een kaart van Hauppage beter gaan?
Als je hier ervaring mee hebt laat het ff horen aub.

Thx!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:31
Dat zou met n hauppauge niet veel beter gaan, beiden gebruiken de Conexant 848 of 878 chip, dus er zou geen verschil moeten zijn. Blijkbaar is je pc niet snel genoeg, of heb je n te zware codec gebruikt ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

ik zou die pinaccle gewoon blijven gebruiken. Veel betere ondersteuning voor drivers ettc

Verwijderd

Lijkt me niet echt nodig dat je een Hauppage koopt, want veel verschil zal er niet zijn. En er waren geloof ik ook veel problemen met een aantal Hauppage kaartjes, maar welke weet ik niet meer

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 02 november 2002 @ 12:26:
Blijkbaar is je pc niet snel genoeg, of heb je n te zware codec gebruikt ofzo.
M'n pc is snel genoeg, capturen van de "coax" gaat perfect. En m'n processor draait op 35% ofzo. Het probleem heb ik ook als ik zonder codec capture.
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 12:56:
Lijkt me niet echt nodig dat je een Hauppage koopt, want veel verschil zal er niet zijn. En er waren geloof ik ook veel problemen met een aantal Hauppage kaartjes, maar welke weet ik niet meer
Welke kaart zal wel het verschil maken?

Verwijderd

'generische' drivers gebruiken van www.iulab.com
had hetzelfde probleempje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:13:
Jij bedoelt: "tweaked bt878 WDM drivers"?

Verwijderd

Je kunt beter een kaart gebruiken die hardwarematig compressie ondersteund. De Hauppauge PVR is er bijvoorbeeld zoeentje (Mpeg2 Capture) Hiervoor heb je aan een Pentium3 500 zeker al genoeg.

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hd(s) te langzaam zijn om de datastroom te schrijven.... Gebruik een apare hd voor het saven...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 16:01:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hd(s) te langzaam zijn om de datastroom te schrijven.... Gebruik een apare hd voor het saven...
Ik heb het probleem alleen bij oudere videobanden dus een te langzame hd is het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:13:
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:55:
[...]
Jij bedoelt: "tweaked bt878 WDM drivers"?
Weet iemand anders of Pizzal deze drivers bedoelt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:41:
[...]

[...]

Weet iemand anders of Pizzal deze drivers bedoelt?
Ik denk van wel, in de compatabiliteits lijst staat ook de pinnacle pctv

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik zou voor de btwincap drivers gaan. http://btwincap.sourceforge.net
Die werken hier prima in tegenstelling tot die crap van pinnacle.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de tweaked bt878 WDM drivers van www.iulab.com als die van btwincap geven meer problemen dan de drivers van Pinnacle.
Pagina: 1