[RedHat 8.0] installatie blijft 2e keer nu hangen

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Kort vraagje: hebben meer mensen gehad dat de installatie om disc 3 vraagt, en je duwt 'm erin en je klikt op ok en hij doet dan nix meer? Ik zit hier nu mee en vraag me af wat er mis is...het gaat om het allerlaatste package wat ie moet installeren voor ie klaar is volgens mij (newbie he :) ) en dat maakt ut nog frustrerender...

OT vraagje: wat zijn die 4e en 5e cd...?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik zal effe wat meer info geven:

ik heb een hd van 80 gb met XP erop. daar heb ik met partition magic wat ruimte op vrij gemaakt via de wizard om linux te kunnen installeren.

Nu ging dus de installatie van linux wel verder (vorige keer zei hij dat ie nix kon alloceren) maar blijft ie dus hangen bij de 3e cd.

M'n hd voor windows is nu dus maar 60 gb en de rest van de ruimte zie ik dus niet. Dat kan volgens mij wel kloppen, aangezien dit voor Linux is.

doet Linux btw zelf een bootmenu maken voor xp en redhat?

Verwijderd

Ja hij maakt zelf een bootmenu, cd 4 en 5 zijn volgens mij applicaties cd's. Heb je op het begin van de installatie met de media check alle cd's gecontrolleerd op fouten?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Je kan b.v. bij mandrake gewoon op annuleren drukken als je de 3e cd erin moet doen, dan gaat de install gewoon door alleen installed hij niets van die cd.
Ik weet niet of er essentiele files op cd 3 staan van RH,gewoon ff proberen, als je dan later iets mist kun je het later proberen te installen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Nee, bij deze kun je niet cancelen...
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:35:
Ja hij maakt zelf een bootmenu, cd 4 en 5 zijn volgens mij applicaties cd's. Heb je op het begin van de installatie met de media check alle cd's gecontrolleerd op fouten?
ik heb de cd laten checken en ja hoor, de uitkomst was failed :(

Ik zet 'm nu effe op een rewriteable...misschien is de image wel niet goed?

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Laatste 2 CD's zijn Sources en volgens mij ook documentatie. Kortom, niet nodig.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
shit, alweer failed...ik download maar es een nieuw image van die 3e cd

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Heeft nog iemand trouwens redhat 8.0 gedownload en 'm goed geinstalleerd gekregen? Ik ben nu bezig met downloaden bij http://www.linuxiso.org

misschien dat iemand me kan zegen waar ik wel een goede iso kan krijgen (of zou het ergens anders aan liggen? :?)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

Je moet gewoon even een md5 over die iso heen gooien, dan kun je op die manier controleren of de image wel compleet is.

Verwijderd

ftp.nluug.nl is een lekker snelle mirror, maar ik had cd 3 overigens alleen nodig om voor Gnome de (brakke) nederlandse vertaling te installeren.

Verwijderd

Boy schreef op 02 november 2002 @ 14:40:
Heeft nog iemand trouwens redhat 8.0 gedownload en 'm goed geinstalleerd gekregen? Ik ben nu bezig met downloaden bij http://www.linuxiso.org

misschien dat iemand me kan zegen waar ik wel een goede iso kan krijgen (of zou het ergens anders aan liggen? :?)
Heb alle images tegelijk gedownload van 3 verschillende mirrors en ik heb geen problemen, gewoon altijd de m5 sum checken.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik gebruik bij iso's nooit download managers om de een of andere reden gaat dat bij mij altijd fout.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:53:
[...]

Heb alle images tegelijk gedownload van 3 verschillende mirrors en ik heb geen problemen, gewoon altijd de m5 sum checken.
Precies, en daarna ook niet op te hoge snelheid branden (voor de cd), want dat was voor mij ook al 's oorzaak van een mislukte install.

Systeem

Verwijderd

Bij mij deed cd3 het ook niet, door te snel branden als ik het goed had:)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
bedankt voor de hints. Misschien is het wel zo dat ie te snel gebrand is, maar ik heb een nieuwe gedownload en deze op een cd-rw gezet en nu heb ik de installatie wel kunnen afronden. Wat daarna gebeurde allemaal snap ik niet helemaal. Ik kreeg op een gegeven moment na de installatie een keuze tussen twee onleesbare woorden. Heb gewoon verder ge-enterd en toen kwam ik in de command-promptachtig gedoe. Ik heb daar kunnen inloggen (root of gebruikersnaam, gaat allebei) en ik weet wel dingen als ls en cat en man. Maar wat zou ik nu (als mega-newbie) kunnen gaan doen? Hoe start ik KDE

(btw: ja, die laatste cd had ik ook alleen nodig voor de nederlandse vertaling :( )

• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
startx

Verwijderd

Ik heb de laaste cd bij ftp://download.xs4all.nl vandaan met nero gebrand perfect....

Verwijderd

Boy schreef op 02 november 2002 @ 11:12:

OT vraagje: wat zijn die 4e en 5e cd...?
Daar staat de volledige source van linux + X op..

Verwijderd

Type zoals MacLinux zegt "startx" of "kdm" het is wel slim om als root ingeloged te zijn. Ik denk dat er problemen met je videokaart zijn het zou helpen als je de specs daarvan even hier post.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4 mx 440 met 64 mb geheugen.

Ik heb wat foto's gemaakt van m'n beeld, dan kunnen jullie zien wat er mis is en misschien een oplossing vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lenssen/1.JPG

Bij deze foto hieronder is het wel moeilijk te zien, maar ik heb bij de verschilllende display settings allemaal 1024x768 gezet (en geen andere optie). en de DefaultDepth is 8 (256 kleuren?)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lenssen/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lenssen/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lenssen/4.JPG

• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
Waarom zet je de diepte op 8 bits? Een kaart met 64 Mb aan boord kan wel 16 of 32 bits aan. Heb je al gezocht naar de driver voor deze kaart. Op google Gforce linux driver intypen en er gaat een wereld voor je open.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ja, ik heb meer bits geprobeerd, maar ik had vaker het probleem dat ik kreeg 'no screens found' wanneer ik startx deed runnen...dus heb ik alles nu zo minimaal mogelijk gedaan...ook het aantal meg wat je hebt kun je invullen bij XF86Config he? Dat heb ik maar op 4096 gezet...

Ik zal es zoeken op die linux driver...hopelijk staat er ook bij hoe je die moet installeren want ik heb er de ballen verstand van...

tips zijn nog steeds welkom...

edit:

hmm, krijg de drivers nog niet gedownload van de nvidia.com site :(

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

Maar heb je alleen de eerste 3cd's nodig voor de install?
Sorry, dat ik het vraag, want bij 7.1 had je alleen de eerste 2 nodig..

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ja, je hebt alleen de eerste 3 nodig, en als je de nederlandse taal ondersteuning van kde doet heb je alleen de eerste 2 nodig denk ik.

ik heb trouwens na een tip van een vriend van me XFree86 -configure gedaan. toen heeft ie een bestandje XF86Config.new aangemaakt en die kon ik dan testen en toen zag ik opeens zwart beeld met dat kruisje als cursor. Maar de resolutie was wel beter. Ik had geen tijd meer om het nog es uit te proberen, maar ik zal het nog kijken of nu de res. goed is...

Verwijderd

Download de drivers van de nvidia site met wget, en install ze zolas daar beschreven doe dan XFree86 -configure en verplaats de file ~/XF86Config.new naar /etc/X11/XF86Config en start dan x met startx of gdm.

Ik heb nog een tip, download nano en installeer die als volgt van de console, als root:
code:
1
2
3
wget http://www.nano-editor.org/dist/v1.0/RPMS/nano-1.0.9-1.i386.rpm
rpm -ihv nano-1.0.9-1.i386.rpm
rm nano-1.0.9-1.i386.rpm

Bestanden openen doe je met nano -w $FILE, saven met control O dit is gewoon een soort kladblok dus veel gemakkelijker als vu of emacs.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
hee, ik heb nu beeld wat ik kan zien met die XFree86 -configure! alleen kan ik maximaal 800x600 doen, dus daar moet ik vast die nvidia drivers voor installeren? Ik heb ook m'n monitor proberen te zoeken (Iiyama LS902UT heb ik) maar die staat niet in de lijst erbij. Is dat een probleem?

Pieter, bedankt voor de tips, ik zal ze zsm uitproberen...

Verwijderd

Ja je moet dus die nvidia drivers downloaden, het is handig als je 2 computers hebt want dan kun je op je linux compoeter de drivers downloaden met wget $URL en op de andere computer de handleiding erbij hebben. Als je eenmaal de nvidia drivers aan het lopen hebt kun je de resolutie naar wens aanpassen ik ken de specs van je monitor niet maar ik denk dat je in de monitor sector met deze settings wel vooruit komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "Monitor"
        Identifier   "Monitor0"
        VendorName   "Monitor Vendor"
        ModelName    "Monitor Model"
        HorizSync   31.5-88.0
        VertRefresh 50-90
        Option "dpms"

Voor betere specs moet je ff zoeken op mijn naam naar een topic over KDE en meerdere monitoren want daar staat ergens mijn getweakte oude XFree86 Config toen ik zelf nog een normale computer had.

Als laatste moet je als je "development" packages geinstalleerd hebt bij de keuze van packages bij de installatie van redhat kun je het beste de tarball's downloaden en als je dat neit hebt moet je de RPM's gebruiken.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:14:
Ja je moet dus die nvidia drivers downloaden, het is handig als je 2 computers hebt want dan kun je op je linux compoeter de drivers downloaden met wget $URL en op de andere computer de handleiding erbij hebben.
Handleiding? Krijg ik die handleiding bij de nvidia drivers of bedoel je een andere handleiding?
Als je eenmaal de nvidia drivers aan het lopen hebt kun je de resolutie naar wens aanpassen ik ken de specs van je monitor niet maar ik denk dat je in de monitor sector met deze settings wel vooruit komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "Monitor"
        Identifier   "Monitor0"
        VendorName   "Monitor Vendor"
        ModelName    "Monitor Model"
        HorizSync   31.5-88.0
        VertRefresh 50-90
        Option "dpms"

Voor betere specs moet je ff zoeken op mijn naam naar een topic over KDE en meerdere monitoren want daar staat ergens mijn getweakte oude XFree86 Config toen ik zelf nog een normale computer had.

Als laatste moet je als je "development" packages geinstalleerd hebt bij de keuze van packages bij de installatie van redhat kun je het beste de tarball's downloaden en als je dat neit hebt moet je de RPM's gebruiken.
KDE krijg ik zelf trouwens nog niet aan de praat met de optie 'kdm'. Hoe start ik die? Ik heb nu geloof ik Gnome aan het lopen.

ot: jij hebt geen normale computer meer? Wat heb je nu dan? een MAC?

Verwijderd

Boy schreef op 05 november 2002 @ 21:49:
Handleiding? Krijg ik die handleiding bij de nvidia drivers of bedoel je een andere handleiding?
Die staat op de website van nvidia.
KDE krijg ik zelf trouwens nog niet aan de praat met de optie 'kdm'. Hoe start ik die? Ik heb nu geloof ik Gnome aan het lopen.
Gewoon gdm starten en dan bij session kde kiezen.
ot: jij hebt geen normale computer meer? Wat heb je nu dan? een MAC?
Ik heb wel pc, maar buiten mijn servers heb ik alleen nog een "HP Vectra VL 7 series" en deze heeft een oude onboard grafischechip dus ik hoef me geen zorgen meer te maken over refreshrate's van mijn monitor omdat die grafischechip toch het maximum niet haald en goed door alle XFree86 configuratie programma's herkent wordt. Vroeger had ik een fatsoenlijke pc met geforce maarja verleden tijd :P.
Pagina: 1