Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
ik heb een hd van 80 gb met XP erop. daar heb ik met partition magic wat ruimte op vrij gemaakt via de wizard om linux te kunnen installeren.
Nu ging dus de installatie van linux wel verder (vorige keer zei hij dat ie nix kon alloceren) maar blijft ie dus hangen bij de 3e cd.
M'n hd voor windows is nu dus maar 60 gb en de rest van de ruimte zie ik dus niet. Dat kan volgens mij wel kloppen, aangezien dit voor Linux is.
doet Linux btw zelf een bootmenu maken voor xp en redhat?
Verwijderd
Ik weet niet of er essentiele files op cd 3 staan van RH,gewoon ff proberen, als je dan later iets mist kun je het later proberen te installen.
Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
ik heb de cd laten checken en ja hoor, de uitkomst was failedVerwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:35:
Ja hij maakt zelf een bootmenu, cd 4 en 5 zijn volgens mij applicaties cd's. Heb je op het begin van de installatie met de media check alle cd's gecontrolleerd op fouten?
Ik zet 'm nu effe op een rewriteable...misschien is de image wel niet goed?
Hey, it compiles . . . . Ship it !
misschien dat iemand me kan zegen waar ik wel een goede iso kan krijgen (of zou het ergens anders aan liggen?
Verwijderd
Verwijderd
Heb alle images tegelijk gedownload van 3 verschillende mirrors en ik heb geen problemen, gewoon altijd de m5 sum checken.Boy schreef op 02 november 2002 @ 14:40:
Heeft nog iemand trouwens redhat 8.0 gedownload en 'm goed geinstalleerd gekregen? Ik ben nu bezig met downloaden bij http://www.linuxiso.org
misschien dat iemand me kan zegen waar ik wel een goede iso kan krijgen (of zou het ergens anders aan liggen?)
Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
Precies, en daarna ook niet op te hoge snelheid branden (voor de cd), want dat was voor mij ook al 's oorzaak van een mislukte install.Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 15:53:
[...]
Heb alle images tegelijk gedownload van 3 verschillende mirrors en ik heb geen problemen, gewoon altijd de m5 sum checken.
(btw: ja, die laatste cd had ik ook alleen nodig voor de nederlandse vertaling
Verwijderd
Ik heb wat foto's gemaakt van m'n beeld, dan kunnen jullie zien wat er mis is en misschien een oplossing vinden.
Bij deze foto hieronder is het wel moeilijk te zien, maar ik heb bij de verschilllende display settings allemaal 1024x768 gezet (en geen andere optie). en de DefaultDepth is 8 (256 kleuren?)
Ik zal es zoeken op die linux driver...hopelijk staat er ook bij hoe je die moet installeren want ik heb er de ballen verstand van...
tips zijn nog steeds welkom...
hmm, krijg de drivers nog niet gedownload van de nvidia.com site
Sorry, dat ik het vraag, want bij 7.1 had je alleen de eerste 2 nodig..
ik heb trouwens na een tip van een vriend van me XFree86 -configure gedaan. toen heeft ie een bestandje XF86Config.new aangemaakt en die kon ik dan testen en toen zag ik opeens zwart beeld met dat kruisje als cursor. Maar de resolutie was wel beter. Ik had geen tijd meer om het nog es uit te proberen, maar ik zal het nog kijken of nu de res. goed is...
Verwijderd
Ik heb nog een tip, download nano en installeer die als volgt van de console, als root:
1
2
3
| wget http://www.nano-editor.org/dist/v1.0/RPMS/nano-1.0.9-1.i386.rpm rpm -ihv nano-1.0.9-1.i386.rpm rm nano-1.0.9-1.i386.rpm |
Bestanden openen doe je met nano -w $FILE, saven met control O dit is gewoon een soort kladblok dus veel gemakkelijker als vu of emacs.
Pieter, bedankt voor de tips, ik zal ze zsm uitproberen...
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
VendorName "Monitor Vendor"
ModelName "Monitor Model"
HorizSync 31.5-88.0
VertRefresh 50-90
Option "dpms" |
Voor betere specs moet je ff zoeken op mijn naam naar een topic over KDE en meerdere monitoren want daar staat ergens mijn getweakte oude XFree86 Config toen ik zelf nog een normale computer had.
Als laatste moet je als je "development" packages geinstalleerd hebt bij de keuze van packages bij de installatie van redhat kun je het beste de tarball's downloaden en als je dat neit hebt moet je de RPM's gebruiken.
Handleiding? Krijg ik die handleiding bij de nvidia drivers of bedoel je een andere handleiding?Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:14:
Ja je moet dus die nvidia drivers downloaden, het is handig als je 2 computers hebt want dan kun je op je linux compoeter de drivers downloaden met wget $URL en op de andere computer de handleiding erbij hebben.
KDE krijg ik zelf trouwens nog niet aan de praat met de optie 'kdm'. Hoe start ik die? Ik heb nu geloof ik Gnome aan het lopen.Als je eenmaal de nvidia drivers aan het lopen hebt kun je de resolutie naar wens aanpassen ik ken de specs van je monitor niet maar ik denk dat je in de monitor sector met deze settings wel vooruit komt:
code:
1 2 3 4 5 6 7Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Monitor Model" HorizSync 31.5-88.0 VertRefresh 50-90 Option "dpms"
Voor betere specs moet je ff zoeken op mijn naam naar een topic over KDE en meerdere monitoren want daar staat ergens mijn getweakte oude XFree86 Config toen ik zelf nog een normale computer had.
Als laatste moet je als je "development" packages geinstalleerd hebt bij de keuze van packages bij de installatie van redhat kun je het beste de tarball's downloaden en als je dat neit hebt moet je de RPM's gebruiken.
ot: jij hebt geen normale computer meer? Wat heb je nu dan? een MAC?
Verwijderd
Die staat op de website van nvidia.Boy schreef op 05 november 2002 @ 21:49:
Handleiding? Krijg ik die handleiding bij de nvidia drivers of bedoel je een andere handleiding?
Gewoon gdm starten en dan bij session kde kiezen.Boy schreef op 05 november 2002 @ 21:49:
KDE krijg ik zelf trouwens nog niet aan de praat met de optie 'kdm'. Hoe start ik die? Ik heb nu geloof ik Gnome aan het lopen.
Ik heb wel pc, maar buiten mijn servers heb ik alleen nog een "HP Vectra VL 7 series" en deze heeft een oude onboard grafischechip dus ik hoef me geen zorgen meer te maken over refreshrate's van mijn monitor omdat die grafischechip toch het maximum niet haald en goed door alle XFree86 configuratie programma's herkent wordt. Vroeger had ik een fatsoenlijke pc met geforce maarja verleden tijdBoy schreef op 05 november 2002 @ 21:49:
ot: jij hebt geen normale computer meer? Wat heb je nu dan? een MAC?