[LG TFT] Draait alleen mooi op 60 Hz

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 17:34

flexje

got-father

Topicstarter
hey peeps, ik heb een LG FLATRON LCD 575lm monitor samen met een Asus Geforce 4 ti4200 128 mb...
Ik draai win xp met de 29.42 detonators van nvidia.

Nu heb ik een klein probleempje. Ik kan mn monitor op 3 refreshrates zetten , 60 hz , 72 hz en 75 hz...
Hij draait alleen op 60hz "normaal" en met normaal bedoel ik dat ie gewoon scherp is. als ik em hoger als 60 zet begint het onwijs wazig te worden , tekst is niet te lezen! (op 1024x768)

Drivers van monitor en videokaart zijn goed geinstalleerd.

Waar ligt dit aan?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
dat is normaal, je moet je refreshrate zo laag mogelijk zetten. 60Hz is het mooist. 60Hz is al sneller dan je LCD kan geven. 60Hz is geloof ik 15ms...
Als je een beetje heb gezocht, zijn er een paar topics over de refreshrate van LCDs.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
60Hz is ook genoeg voor je LCD, de refreshrate van je LCD is namelijk niet afhankelijk van de refreshrate van je videokaart.
Dat het op hogere frequenties zo wazig is heeft ws met de kwaliteit van je videokaart en kabels of misschien met storingsbronnen in de buurt te maken.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Bigs schreef op 02 november 2002 @ 11:36:
60Hz is ook genoeg voor je LCD, de refreshrate van je LCD is namelijk niet afhankelijk van de refreshrate van je videokaart.
Dat het op hogere frequenties zo wazig is heeft ws met de kwaliteit van je videokaart en kabels of misschien met storingsbronnen in de buurt te maken.
LCD is juist wel afhankelijk van de refreshrate, alleen DVI niet.

Lees maar hieronder, heb ik van de FAQ:

Tearing:
'Gescheurd' beeld. Dit effect is het makkelijkst te illustreren door een voorbeeld. Stel je monitor kan 60 beeldjes per seconde weergeven (60Hz). Je videokaart perst er 80 frames per seconde uit. Per beeld dat je monitor weergeeft heb je 1 1/3 frame. Van een aantal beelden per seconde zie je dus dat het bovenste gedeelte (1/3) bij frame A hoort en het onderste gedeelte (2/3) bij frame b. Als dit niet goed op elkaar aansluit (en die kans is groot) dan treedt tearing op.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoort op 60 herz, aangezien een TFT niet heel snel knippert (zoals een CRT).

Verwijderd

ik heb hier een lg flatron L15010S TFT staan en die draait gewoon op 75 herz :)

Verwijderd

Volgens de specificaties hoort deze monitor netjes op 75Hz te draaien... zie ook http://www.cervus.nl/monitoren.html

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Per TFT is dit anders, je moet kijken wanneer het bij jou het scherpst eruit ziet. Hoger herz maakt niks uit bij TFT, dus als het op 60 Hz het beeld scherp is, dan gewoon zo laten

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ka_ka_rot schreef op 02 november 2002 @ 11:39:
[...]

LCD is juist wel afhankelijk van de refreshrate, alleen DVI niet.

Lees maar hieronder, heb ik van de FAQ:

Tearing:
'Gescheurd' beeld. Dit effect is het makkelijkst te illustreren door een voorbeeld. Stel je monitor kan 60 beeldjes per seconde weergeven (60Hz). Je videokaart perst er 80 frames per seconde uit. Per beeld dat je monitor weergeeft heb je 1 1/3 frame. Van een aantal beelden per seconde zie je dus dat het bovenste gedeelte (1/3) bij frame A hoort en het onderste gedeelte (2/3) bij frame b. Als dit niet goed op elkaar aansluit (en die kans is groot) dan treedt tearing op.
Niet perse, alleen voor gamers is dit van belang. Maar als je v-sync aanzet is het probleem opgelost. Dan perst je videokaart even veel frames uit als je refreshrate. Bij DVI is dit het zelfde, DVI is alleen maar een andere aansluiting dan de staandaard monitorkabel. De signaal wordt dan digitaal overgedragen, normaal is het zo dat het eerst digitaal is, dan wordt het analoog, weer digitaal en dan pas op je beeldscherm getovert

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 12:16:
ik heb hier een lg flatron L15010S TFT staan en die draait gewoon op 75 herz :)
Hier ook, een CTX op 75 Hz, maar dan wel met een Matrox G400.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 17:34

flexje

got-father

Topicstarter
hummz , een geforce 4 ti4200 is geen slecht kaartje , en mn monitor zou idd gewoon netjes op 75 hz moeten kunnen draaien... heel vreemd

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Eemn gf4ti4200 is een gamers kaartje! beeldkwaliteit niet gegarandeerd hangt van het merk af, maar Asus is vrijwel altijd ok.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:46
Heb je ooit al geprobeerd de fase enzo van je monitor aan te passen bij het veranden van frequentie? Lees je handleiding maar eens na, zo simpel is dat!
Op 60Hz kan je monitor de fase etc makkelijker (nauwkeuriger) automatisch afstellen dan bij hogere frequenties, hier moet je dan soms zelf in het OSD de instellingen handmatig wijzigen of hem nogmaals laten proberen de instellingen automatisch in te stellen.

Meer hierover vind je ongetwijfeld in de Search ! EN JE HANDLEIDING

Verwijderd

-NuKeM- schreef op 03 november 2002 @ 00:42:
Heb je ooit al geprobeerd de fase enzo van je monitor aan te passen bij het veranden van frequentie? Lees je handleiding maar eens na, zo simpel is dat!
Op 60Hz kan je monitor de fase etc makkelijker (nauwkeuriger) automatisch afstellen dan bij hogere frequenties, hier moet je dan soms zelf in het OSD de instellingen handmatig wijzigen of hem nogmaals laten proberen de instellingen automatisch in te stellen.

Meer hierover vind je ongetwijfeld in de Search ! EN JE HANDLEIDING
Volkomen mee eens. Mijn Apple schermpje kan ook 60 en 75 Hz aan, en dan moet je hem gewoon 'tunen' met behulp van de OSD functie. Dat moet er echt wel op zitten
Pagina: 1