Toon posts:

scherm valt uit na overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine fsb overclock gedaan (133 naar 140) en als ik nu 3dmark2001 run valt mijn scherm om de haverklap uit maar mijn ledje blijft groen branden. Dus ik moet mijn scherm uitzetten en opnieuw aanzetten. Ik had dit probleem al eerder toen ik counter-strike opstarte en andere games maar daar bleef het bij het opstarten. Na mijn overclock kan ik die nog altijd goed spelen zonder dat het scherm uitvalt. Specs : Asus A7V333 XP 2000 winxp 256 DDR (333mhz) GF4Ti4200 en een oud acerview 7156e ligt dat aan mijn oud monitor of ben ik voorbij mijn oc limiet?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm.. 133 naar 140, heb je al geprobeerd je voltage wat omhoog te schroeven? dan zou die, de 140 zeker moeten trekken. Meestal halen XP's de 143 al wel zonder voltage mod.

Ik had vroeger oude monitor, die kon bepaalde resoluties niet aan, maar dan hebben we het wel over een hele oude :D En helemaal omdat hij eerst 3dmark blijkbaar wel trok, kan dat er niets mee te maken hebben.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens in kleinere stappen vanaf 133 FSB richting de 140 te gaan. Als je onderweg daar naar toe niet verder kunt, zit je aan je max.

ARME AOW’er

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
klok hem de helft terug en draai dan nog eens

Verwijderd

Topicstarter
Het feit is wel dat ik er geen last van ondervind. Dit gebeurt alleen tijdens 3dmark. En met hoeveel moet ik de voltage verhogen?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou het zoals dick zegt, in stapjes doen. zet hem op 133, steeds stapje omhoog (zonder voltage oc) wanneer 3dmark de problemen gaat vertonen, zet je het voltage in de kleinst mogelijke mogelijkheid (:)) een stapje omhoog, en goed je temp in de gaten houden.

Check zowiezo je temp eens

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temp is nog geen graad gestegen zit nog op 50

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn voltage verhoog valt mijn scherm alleen uit tussen 2 tests maar is mijn resultaat minder

Verwijderd

Dus het probleem is dat de monitor uitvalt, maar zodra je de monitor uit zet en opnieuw aanzet dat alles dan gewoon draait? of blijft de PC echt hangen?

Voltage verhogen zal niet veel zin hebben aangezien het dan een videokaart probleem is, of zelfs een monitor probleem. Check eerst een met een andere monitor (of met een TV via de tv-out) anders kan het zijn dat je videokaart misschien een beetje rot is. Maar het heeft nix te maken met het voltage van je CPU aangezien de CPU zelf niet blijft hangen.

Verwijderd

dat heb ik ook, maar alleen als me pc een tijdje aanstaad al, omdat tie bij 3dmark heel de tijd na elke test het schermt 'refresht' en soms doet tie het dan niet, ik heb het ook alleen bij 3dmark, ik denk dat de resoltie te hoog is voor de monitor, ik heb een Belinea 10 70 60

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hoe drukte Babe zich ook alweer uit? Nanananana!

Conclusie: niet overklokken dus!!!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Nulnulnix schreef op 02 november 2002 @ 17:16:
Hoe drukte Babe zich ook alweer uit? Nanananana!

Conclusie: niet overklokken dus!!!
>:) >:) >:) >:) helemaal mee eens

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik mijn scherm uit en aan zet is alles weer normaal alles gaat gewoon verder geen probleem
en mijn videokaart is een asus gf4 ti 4200 zou niet echt willen dat ze nu al rot is...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Dit is echt TE VAAG!!!
Zet eens effe tijdelijk een ventilat0r op je chipset, scheelt vaak in vage hang acties.

Verwijderd

ik heb hem standaart op 140 fbs lopen doet perfect.

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 17:17
wat dacht je van er tijdelijk even een andere monitor opgooien? kijken of het dat is.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 10:07
Bar-Le-Duc schreef op 02 november 2002 @ 10:40:
hmm.. 133 naar 140, heb je al geprobeerd je voltage wat omhoog te schroeven? dan zou die, de 140 zeker moeten trekken. Meestal halen XP's de 143 al wel zonder voltage mod.

Ik had vroeger oude monitor, die kon bepaalde resoluties niet aan, maar dan hebben we het wel over een hele oude :D En helemaal omdat hij eerst 3dmark blijkbaar wel trok, kan dat er niets mee te maken hebben.
Beetje wazig verhaal ... Niet echt een antwoord op de vraag.

Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat door de hogere FSB je videokaart wat problemen krijgt. Hierdoor zal het signaal richting monitor even wegvallen --> Monitor in sluimerstand. Probleem ligt dus bij zowel je videokaart als bij je monitor.

-

Verwijderd

ja, maar ik heb hem de fsb maar 4 mhz harder lopen nu, dat kan het toch niet zijn? ik dacht zelf aan de refresh-rate, dat staat nu op 72hz bij mij

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03-2025

edgar108

www.dune.de

Ik had ook mijn systeem lekker overgeklokt totdat ik me ASUS GF4 TI4200 erin zette. Sinds dien wil die ook nog wel draaien op een fsb van 154 alleen dan valt idd ook mijn scherm af en toe spontaan uit (geen beeld wel groen lampie) als ik lekker aan het gamen bent... :(

Aangezien de topicstarter ook een ASUS GF4 TI4200 kaart heeft, dan ligt de oorzaak wellicht bij de videokaart, dat deze de hogere AGP-bus niet kan trekken o.i.d. ?

inderdaad AAD

Verwijderd

Mijn AMD XP 2000+(op een A7V333) draait nu op een FSB van 154, betekent een snelheid van 1925 Megahertzen. Heb eveneens een Asus Ti4200, geklokt naar 275/500, en bij het meerdere malen draaien van 3DMark heb ik geen problemen. Heb WC, maar nog niet op mijn videokaartje. Het is wel nuttig om te kijken of je voltage op manual gezet hebt en dan richting de 1,825 V zetten in de bios. Maar volgens mij ligt het niet aan je video-kaart. Welke detonator-drivers draai je?

Verwijderd

Topicstarter
de 40 van nvidia maar zou het mijn probleem verhelpen als ik eveneens mijn videokaart zou overclocken?? Welk programma heb je daarvoor nodig en is dat mogenlijk zonder extra koeling?? En ik ben ook een beke op zoek naar een nieuwe processorfan want die maakt zoveel lawaai bij mij dat ik hem niet kan laten aanstaan terwijl ik studeer. Wat raden julie mij aan?

Verwijderd

Nee, overclocken van de vid. kaart zou het probleem niet verhelpen. Het gaat om je AGP die misschien de FSB niet trekt. Mocht je je GPU en vid. mem. snelheid omhoog willen schroeven: dan is het handig om Coolbits te downloaden. Deze past iets in je register aan waardoor je er een aantal opties bijkrijgt onder je Nvidia-properties, o.a. een tab om je clock-frequencies op te schrijven. Coolbits vind je op 3dguru.com.
Terugkomend op je probleem, je hebt het alleen bij het draaien van3dmark, spellen geven geen problemen dus. Laat lekker zitten zou ik zeggen. Goede cooler-reviews vind je op tomshardware, etc.

Verwijderd

Topicstarter
jawel het geeft wel problemen bij spelen maar niet meer dan voor ik had geoverclockt. Voor ik overclockte viel mijn scherm ook uit toen ik counter-strik of cossacks opstarte (alleen bij het opstarten)
Ik heb al veel gehoord over die tabbladen van nvidia drivers maar ik heb ze nog niet gevonden waar staan die dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn fsb op 145 gezet en toen wou mijn scherm echt niet meer heb dan snel moeten veranderen maar nu wat is de beste instelling tussen 133 en 142 want soms is er echt een vertraging in plaats van een versnelling zoals in de faq was beschreven
heb mijn refresh rate van mijn monitor even opgeschroefd en het gebeurt al minder vaak ...
Pagina: 1