pagina in ander frame

Pagina: 1
Acties:

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
ik heb een site gebouwd met 3 frames (1 links, 1 rechtsboven en 1 rechtsonder). Wanneer je in het linkerframe een button aanklikt, dan laadt ie in het frame rechtsonder een pagina. In de pagina die hij laadt zit een onLoad argument: in het frame rechtsboven wordt hierdoor weer een andere pagina geladen.

(Je klikt links bijv. op "Info", rechtsonder komt de tekst die bij info hoort (info.htm) en rechtsboven komt automatisch de titel "Informatie" (top_info.htm).)

So far, so good. Dit werkt uiteraard. Maarrrrrrrrrrrr.....

Wanneer je nu op "vorige" of "back" klikt, gaat alleen het frame rechtsboven terug en niet het frame rechtsonder. Als je nog een keer op "vorige" of "back" klikt dan gaat het frame rechtsonder wel terug. (Dus, de pagina "info.htm" is rechtsonder geladen en de pagina "top_info.htm" rechtsboven. 1x op vorige geeft "info.htm" rechtsonder en "top_home.htm" rechtsboven, dit is niet de bedoeling. Hij moet ook meteen "home.htm" rechtsonder laden...)

Ik zie dat dit berichtje een beetje onduidelijk is, maar ik hoop dat iemand er wijs uit kan en me kan helpen om dit soepeler op te lossen....

Thanxxxx, ZjieB

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

frames = je browsernavigatie en bookmarking is verneukt

simple as that, valt weinig aan te doen dan ze gewoon niet te gebruiken

Misschien dat je met een berg javascript weer kan controleren of het onderste frame de goede is en zo niet die weer aanpassen... Maar zo kun je natuurlijk bezig blijven...

frames .= bergen nutteloos javascript

• ZjieB
Moet nu wel frames gebruiken, ben te ver in het proces.

Het gaat hierover: http://www.nonotoernooi.nl/2003/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

ZjieB schreef op 02 november 2002 @ 10:50:
Moet nu wel frames gebruiken, ben te ver in het proces.

Het gaat hierover: http://www.nonotoernooi.nl/2003/

Je kunt onload in je titel-frame ook zetten dat ie het content-frame goed moet zetten natuurlijk. Dan corrigeren ze elkaar. Moet je wel eerst checken of de URL niet al goed is anders zit je in een oneindige loop...

Even vanuitgaande dat met back/forward ook je onload getriggered wordt, wat volgens mij wel het geval is.

Verwijderd

Hmmm kan je niet een iframe gebruiken en een plaatje waarvan je de src laat veranderen?

Iets meer JScripten maarja het probleem is dan wel verholpen.
BTW mooie strakke vrolijke site :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

crisp

Devver

Pixelated

Probeer eens in je onLoad functie location.replace() te gebruiken.

Intentionally left blank

Verwijderd

Je moet afhankelijk van het aantal frames wat gerefreshed wordt, ook dat aantal history.backs doen.

• ZjieB
Je kunt onload in je titel-frame ook zetten dat ie het content-frame goed moet zetten natuurlijk. Dan corrigeren ze elkaar. Moet je wel eerst checken of de URL niet al goed is anders zit je in een oneindige loop...
Hoe doe je dit?

En wat betreft het location.replace argument, ik krijg dit niet werkend...

• ZjieB
opgelost: ik laat de flashfile in het linkerframe gewoon het frame rechtsboven EN rechtsonder laden....

Problem solved...
Pagina: 1