Toon posts:

videokaart met S-VHS uitgang?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe videokaart RIVA nVIDIA TNT2 chipset met TV out. S-VHS out wel te verstaan. Ik heb op mijn tv geen S-VHs ingang :( wel een scart.
S-VHS signaal is anders als van scart. betekent dit dat ik niets heb aan de tv-out? Of kan ik gewoon een verloop stukje kopen van svhs => scart en softwarematig oplossen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Je zegt het zelf al: verloopstukje zijn gewoon verkrijgbaar.

BTW, denk zelf eens in hoe een vidkaart eruit gaat zien als er achterop een SCART-aansluiting zit.... :)
Past dus niet ;)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Als je een beetje handig bent met solderen enzo dan kun je mbv van een 2 aderige afgeschermde kabel, of twee coax-kabels naast elkaar, een verbinding maken tussen je s-vhs uitgang en de scart ingang, scart bevat nl. ook s-vhs in.
http://hwb.acc.umu.se/co_Scart.html
Enige vraag is of je tv uberhaupt wel s-vhs ondersteund, kun je dat ergens in de handleiding terugvinden? Het is ook mogelijk met een relatief simpele ingreep s-vhs om te zetten naar normaal vhs, alleen ik weet niet precies hoe.... en de kwaliteit zal minder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik dat dat niet gaat passen...;)

Toch blijft mijn vraag staan: Kun je zo'n verloop stukje altijd gebruiken? Het signaal van sVHS en Scart verschillen toch?

In het menu van de videokaart kan TV-out niet aanvinken als output device... kan dat wel als er een TV aan hangt (detect hij een stekkertje?)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat probleem ken ik nog van mijn oude S3savage3D die had ook een S-VHS stekkertje... (signaal is idd hetzelfde en ook hetzelfde als een tulpje)

Wat blijkt dus achteraf.. dat al die kaarten met een stekkertje zijn uitgerust maar of ze werken is heel wat anders.. bij mij zijn die tabbladen ook altijd grijs gebleven zonder dat ik ooit een tv-out kon aanvinken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:55 schreef bjck het volgende:
Dat probleem ken ik nog van mijn oude S3savage3D die had ook een S-VHS stekkertje... (signaal is idd hetzelfde en ook hetzelfde als een tulpje)

Wat blijkt dus achteraf.. dat al die kaarten met een stekkertje zijn uitgerust maar of ze werken is heel wat anders.. bij mij zijn die tabbladen ook altijd grijs gebleven zonder dat ik ooit een tv-out kon aanvinken.[/quote]Dus jij hebt nooit je TV-uit gebruikt? en wat bedoel je met signaal is idd hetzelfde? Hezelfde als wat? kan ik nou wel of niet naar de electroboer gaan en een svhs verlengsnoer kopen en zo'n svhs=>scart stekker (a resp: 12,50 en 17:50)

Ik denk niet dat een 10 jaar oude Philips Matchline svhs ondersteunt... althans ik heb we eens divx gekeken op die tv via de Matrox DH van een andere PC....
Pagina: 1