HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Welke windows versie gebruik je ?
Hoe deel je internet ? ICS van windows of 3th party tool ?
Hoe zit het netwerk inelkaar ? Hubje ? 2e netwerkkaart ?
Hoe deel je internet ? ICS van windows of 3th party tool ?
Hoe zit het netwerk inelkaar ? Hubje ? 2e netwerkkaart ?
Gebruikte versie van de main computer is windows xp pro(thunderbird 800mhz) en de laptop windows98 en nog een andere pc ook windows xp. Dus de main computer rechtstreeks op het net en de ander twee via een hub (3com). Main computer dus twee netwerkkaarten. Internet wordt geshared door ICS van windows zelf.
Ik hoop dat dit meer dan genoeg info is voor een oplossing.
Dus even kort... De twee computers (win98, winxppro) die via de main computer (winxppro) het net op gaan halen de test file binnen met op het ogenblik +-300kb/s en de main computer haalt dezelfde file binnen met schrik niet 2kb/s
Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen dus weet even geen andere oplossing dan windows opnieuw erop zetten maar dat is natuurlijk niet de manier. Hopelijk weet een van jullie de "simpele" oplossing.
Ik hoop dat dit meer dan genoeg info is voor een oplossing.
Dus even kort... De twee computers (win98, winxppro) die via de main computer (winxppro) het net op gaan halen de test file binnen met op het ogenblik +-300kb/s en de main computer haalt dezelfde file binnen met schrik niet 2kb/s
Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen dus weet even geen andere oplossing dan windows opnieuw erop zetten maar dat is natuurlijk niet de manier. Hopelijk weet een van jullie de "simpele" oplossing.
Dit ruikt idd naar brakke (lees: realtek) nics
Ik zou als ik jou was even een andere nic proberen.
hehe, ja NT maar inderdaad, de twee netwerk kaarten op deze pc zijn allebij van RealTek.
Dus advies is andere netwerk kaart gebruiken?
Dus advies is andere netwerk kaart gebruiken?
Tja, stond inderdaad een kaart op full duplex dus terug naar half duplex en die file komt nu met 497kb/s binnen 
Kan iemand me even uitleggen waarom dit zo'n verschil maakt aub?
Kan iemand me even uitleggen waarom dit zo'n verschil maakt aub?
een hub kan geen fullduplex aan is altijd half duplex
alleen crosscable conectie tussen 2 pcs of een switch enzo kan dat
Wel eens een brakke 3com tegengekomen? ik wel, meer dan me lief is.
realteks gelijk de schuld geven van elk netwerkprobleem is wel heel erg kortzichtig.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Daar kan ik niks meer aan toevoegen...BackSlash32 schreef op 02 november 2002 @ 14:00:
[...]
realteks gelijk de schuld geven van elk netwerkprobleem is wel heel erg kortzichtig.
Ik had er idd geen realtek bij moeten zetten, excuses daarvoor. Ik heb echter wel vaak genoeg gehad dat een brakke nic (al dan niet een realtek) de oorzaak was van een networkprobleem.BackSlash32 schreef op 02 november 2002 @ 14:00:
[...]
Aha, dat wist ik(en hij) dus nog niet en dat zal ik dus ook nooit meer vergeten.Larry4 schreef op 02 november 2002 @ 13:48:
een hub kan geen fullduplex aan is altijd half duplex
Iedereen bedankt voor alle info!
Toch even op terug komen.
De netwerkkaart die op full duplex stond staat rechtstreeks op het kabelmodem...
De netwerkkaart die op full duplex stond staat rechtstreeks op het kabelmodem...
Pagina: 1