lindows, hoe is het voor de windows gebruiker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Ik heb ff wat gezocht in nos en vond 1 algemeen lindows topic, in dat topic was de algemene uitlating: ;r lindows is een schandalige manier vanlinux verkopen :r

Dat is uit het oogpunt van de Linux gebruiker, maar is het geen uitkomst voor de windowsgebruiker die een gewone linux versie niet prettig vindt vanwege de matige grafische interface, onbegrijpbaar enzo.

Is het juist voor de groep mensen die een goed grafische linux versie willen hebben geen uitkomst :?

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Mwoh... Definieer wat de windows gebruiker wil. Die wil windows software draaien. En dat wil dus niet echt geweldig lukken met de huidige versies van lindows... Het is gewoon linux met wine, hetzelfde als redhat dus. Uiteindelijk maakt lindows dus een windows-lookalike desktop, misbruikt het de naamsbekendheid van windows en plakt er een eigen stikkertje op. Voor de rest niks bijzonders... Windows software draait er niet geweldig op, dus voor windows die-hards valt 't ook af.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

ik heb het laatst ook getest, vond het niet echt stabiel ofzo. Kan je beter een "normale" linux distro nemen, of zelfs gwoon windows xp..

Specs

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

FastBunny

Give it the Works !

Hwb het nog niet geprobeerd, je moest het toch kopen :/

Of is der ergens een soort shareware te downloaden dan :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Deze mensen die over Linux braken moeten daar eens mee ophouden.
Iedere persoon die over gaat op Lindows is weer iemand die is overgestapt naar Linux, en daar moeten ze juist BLIJ mee wezen (meer mensen -> meer/betere hardware ondersteuning -> meer software)

En ik heb gelezen dat je neit alleen gratis software kan downloaden met dat 'Click-and-Run' programma, maar ook commerciele software, welke je mag blijven gebruiken wanneer de betaaltijd (standaard 1 jaar dacht ik) is afgelopen.
Mocht dit echt waar zijn, dan zou ik al een heel stuk positiever zijn over Lindows..

Het enige waar ik zelf niet zo blij mee ben is het standaard draaien als root, maar dat schijnt met versie 3.0 ook opgelost te zijn..

Ik heb het idee dat al deze brakende mensen bang zijn dat 'hun' distro overbodig wordt.. (natuurlijk een belachelijke gedachte aangezien dat juist nooit zal gebeuren met alle open source licenties die worden gebruikt)

Iedere nieuwe Linux gebruiker is er een, en of die nou Lindows, Mandrake, Red Hat, Xandros, SuSE, Debian, Slackware, Gentoo of LFS gebruikt kan mij niets schelen..

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Ik stel ten eerste helemaal geen eisen aan mijn linux OS, ik ben een diehard windows gebruiker.. ik wil gewoon eens kijken of ik met deze linux versie wat beter uit de weg kan dan met Debian, want dat was 1 grote ramp..

De vraag is dus ook niet wat jullie er van vinden of waarom lindows slecht zou zijn maar OF ik als beginnende linux user overweg zou kunnen met Lindows?

http://www.NUiPhone.nl/

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik denk dat je, als je toch bereid bent om ervoor te betalen, beter voor xandros kan kiezen dan voor lindowsOS. xandros wordt geleverd met de cross-over plugin die het mogelijk maakt om office e.d. te draaien onder linux. verder doet xandros geen afbraak aan het rechtensysteem en in niet in die maten commercieel ingesteld als lindowsOS. (de bijgeleverde cross-over plugin kost $100, de distro kost $99 ;) )

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
199 dollar betalen om te krijgen wat je al hebt lijkt me nog al onzin, dan kan je beter betalen voor iets wat je nog niet hebt.

Human Bobby

Verwijderd

Diaboluzzz schreef op 02 november 2002 @ 10:18:
Ik stel ten eerste helemaal geen eisen aan mijn linux OS, ik ben een diehard windows gebruiker.. ik wil gewoon eens kijken of ik met deze linux versie wat beter uit de weg kan dan met Debian, want dat was 1 grote ramp..

De vraag is dus ook niet wat jullie er van vinden of waarom lindows slecht zou zijn maar OF ik als beginnende linux user overweg zou kunnen met Lindows?
zozo, een diehard Windows gebruiker, dat belooft wat >:)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, maar wat levert dit nu voor nieuws op in vergelijking met die grote Lindows draad? Niet echt veel... dit onderwerp is wat dat betreft best wel uitgekauwd en mocht je er per se nog over willen praten, doe het dan maar in dat Lindows topic. Je had em al gevonden zei je :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.