Toon posts:

[XP] Veilig 2 maal XP op één harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja, kan geen topic hierover vinden, vandaar deze misschien niet al te snuggere post.

Omdat ik nu hele tijd de harde schijven moet swappen zat ik me af te vragen of ik 2 versies van WinXP kan installeren op een schijf. Waarschijnlijk moet ik hem dan in partities verdelen maar dat heb ik er dan wel voor over.

Ik wil persee twee keer XP installeren zodat ik met de een kan kloten. De andere moet schoon blijven van vuil omdat ik een zo stabiel mogelijk systeem wil voor m'n muziekapplicaties (Cubase SX, Soundforge, etc.)

Verder wil ik m'n schijven in Silent Drives gaan stoppen zodat het een stuk stiller wordt in m'n kamer. Dat maakt microfoonopnamen wat prettiger.

Dus als het mag (Win98 kon dat niet, moest je van dat soort partitie verstop ongein toepassen), hoe kan ik dan het beste te werk gaan...

Verwijderd

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan gewoon twee schijven. En anders zou je bijv. met partition magic twee FAT32 partities kunnen maken (NTFS kan natuurlijk ook). En op beiden win xp installeren en vervolgens een multi boot instellen! :)

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb meerdere XP installaties op mijn schijven; één voor videoediting, spelletjes, kale setup, enz.

In een 10-tal minuten wissel je (volautomatisch) van partitie/drive-image.
Hier gebruik ik Drive Image 2002 voor, deze ondersteunt ook RAID (in tegenstelling tot Norton Ghost).

Verwijderd

Is het niet mogelijk om binnen VMware een andere XP partitie aan te maken? Is mischien een dom idee, ik ben niet zo bekend met VMware, maar het zou een mooie oplossingwezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb zelfs niet eens van het woord VMware gehoord, dus je bent al verder dan ik ;)

Ja, ik gebruik nu 3 schijven. De schijf die gebruikt wordt voor audio zit er altijd in. De 2 OS schijven moet ik wisselen. Maar op deze manier zitten ze dus in die verrekte removables en ik wordt gek van die herrie. Het is gewoon verre van ideaal als je microfoonopnames probeert te maken met een straaljager naast je :(

Zal iig straks even een Zalman cooler halen en twee silent drives om de hd's in te verstoppen... :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Uit de FAQ:
Hoe kan ik dual booten
Daar staat het wel uitgelegd ;)
WinXP maakt gewoon zelf een bootmenu aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.