Toon posts:

Connecten in UT (achter server) met winproxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik zit met het volgende probleem,
Unreal Tournament wil NIET connecten naar een IP buiten mijn eigen LAN. Het weergeven van de serverlijst in UT werkt prima, wanneer ik dan echter de verbinding tussen mij en server 'X' tot stand wil brengen krijg ik simpelweg de melding, failed to connect. Http, pop3, smtp...etc. werkt uitstekend. Firewall functie in winproxy heb ik gedisabled. Ook heb ik in winproxy de settings op NAT gezet zodat hij zo (vrijwel?) alles laat connecten. Ik heb getr8 de mapped ports in te stellen, namelijk:

UDP, outgoing (bi-directional), directionports 7777-7780, proxyports 7777-7780, destination: <de UTserver waar ik naar wil connecten> (100% zeker draaiende)

Ik weet alleen niet zeker of ik dit juist heb gedaan..

Mij situatie:
server:
windows2000
winproxy

Client:
Windows 2000

Geeen firewalls aanwezig

Ik hoop dat alle beschikbare informatie hierboven genoeg en duidelijk is, zoniet meld het, dan zal ik hier wat aan proberen te doen.
Heeft iemand ervaring met winproxy en UT of een oplossing voor mijn probleem? Ik ben er al de hele dag mee bezig namelijk... :(

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar na wat ge-google kwam ik hier op:
20. Hoe kan ik over het Internet Unreal Tournament spelen?

De normale Internet varianten werken normaal, maar wat als ik nou een Unreal Tournament (UT) server wil starten en vervolgens daarop samen met vrienden daarop spelen zonder de tussenkomst van andere servers etc. Dus: ik zet thuis een UT-servertje op, en vrienden mogen daarop inloggen. Wat moet ik doen om dat werkende te krijgen?

Om Unreal Tournament op deze manier te kunnen spelen, zul je poort 7777 (UDP!) moeten mappen naar de server PC. Dat doe je in het modem (vergeet niet: druk op de ENTER toets na ieder ingevoerde commando)

Start een telnet-sessie naar het modem (START -> RUN -> "Telnet 10.0.0.138" -> log eventueel indien je een wachtwoord op het modem hebt staan).
Type het commando "NAT" (zonder de aanhalingstekens)
Type het commando "CREATE" (zonder de aanhalingstekens)
Type bij de prompt "protocol" de tekst "UDP" (zonder aanhalingstekens)
Type bij de prompt "inside_addr" het IP-adres van de PC waarop de UT-server draait, b.v. 10.0.0.166
Type bij de prompt "inside_port" het nummer "7777" (zonder aanhalingstekens)
Type bij de prompt "outside_addr" het nummer "0.0.0.0" (zonder aanhalingstekens)
Type bij de prompt "outside_port" het nummer "7777" (zonder aanhalingstekens)
Klaar,... je kunt nu de UT server starten. Mensen die mee willen doen op deze server moeten in het Unreal menu "Multiplayer" de optie "Open Location" kiezen en daar jouw IP-adres intypen. Dat moet het IP-adres zijn dat je van de MXStream aanbieder hebt gehad.

Tip: als je niet de hack hebt uitgevoerd maar met een router werkt, dan moet je een poort activeren. Bijvoorbeeld bij de SMC Barricade routers, doe je dat bij "Virtual Servers" voor poort "7777". (thanks FFB voor de hulp!)
Bron (tekst staat onderaan)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz volgens mij heb ik dit al gedaan in winproxy zelf, wat je hier in telnet doet is volgens mij niks meer dan het mappen van een port, wat ik in winproxy ook heb gedaan... ik ga het wel proberen!

Tnx very muchos!

Verwijderd

Topicstarter
"Start een telnet-sessie naar het modem (START -> RUN -> "Telnet 10.0.0.138" -> log eventueel indien je een wachtwoord op het modem hebt staan). "

Hier staat het IP 10.0.0.138.. weet je wat voor IP dat is...? Hier staat het IP van mijn modem (ik heb chello) heeft mijn modem een IP dan? Alleen hardwareadres tog? Of zou ik hier het IP van de proxyserver neer moeten zetten...? Deze fungeert namelijk als router

Verwijderd

Topicstarter
Is er IEMAND (?) die Unreal Tournament draait achter een server/proxy... en een kabelverbinding heeft. Je zou zeggen dat er meer mensen zijn in deze situatie...