Peltier 27 Watt

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Hello,

Ik heb een T-bird 850@1000 nou heb ik een Peltier gekocht van 27 Watt..

Nou is mijn vraag: Kan mijn GlobalWin FEP32 koeler dat aan? ik heb expres niet meer vermogen genomen (meer Watt)want dan heb je waterkoeling zeker nodig toch? bovendien zou ik dan last kunnen krijgen van condens?? of zal ik nou al onder het 0 punt komen..??

wie kan mijn vragen beantwoorden..??

• erickov
  • Laatst online: 17-07 18:44
27 watt??? dat is idd niet echt veel.
Ik werd door oc-shop geadviseerd om een 67 Watt te nemen n combi met alpha/delta.
Nee hiervoor heb je geen watercooling voor nodig. Is wel het best opzich maar zeker niet nodig.

Uncomfortable silence can be so loud...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
NIET AANSLUITEN!!!!

Je TBird produceert al snel richting 50 Watt, als je Peltier maar 27 Watt kan afvoeren, dan blijft de rest hangen tussen je Peltier en je TBird. Je proc wordt gekookt binnen enkele seconden!

Je Peltier moet voldoende vermogen hebben om het vermogen van je proc af te kunnen voeren. Hiervoor bestaal allemaal tabelletjes. Of je moet ff naar de oc-shop mailen en vragen wat hun aanraden.

Waterkoeling is niet nodig. Ik heb een 48 Watt met Alpha koeling. Je Alpha wordt gewoon heet, dus moet je zorgen voor goede ventilatie in je kast!

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou het geheel niet onder een fep32 gooien. Die zijn toch wat beperkt in de hogere wattages. (is mijn ervaring)

Een peltier moet altijd meer vermogen hebben dan de processor waar ze op terecht komen.

Wat je met de 27 watt peltier kan doen is hem op de videokaart of op je chipset plakken. Kijk dan wel uit voor condensatie, en of het veel nut heeft betwijfel ik, maar een echte tweaker......... :):)

Herman
www.waterkoeling.nl

• procyon
Thanx GarBaGe en Herman

Ik heb maar een Kryotherm ICE-71 80 Watt Peltier besteld bij OC-Shop

werkt dat wel goed met mijn koeler..??

en hoe koel zou ik m'n processor nou krijgen denken jullie?

• procyon
Ach ik koop gelijk ook wel een goede koeler..

ik zit te denken aan de Super Orb, leuk dingetje en goedkoper dan de Alpha's maar geen een vermelding in pricewatch.. waar is dat ding te koop..??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:40 schreef Procyon for life het volgende:
Ach ik koop gelijk ook wel een goede koeler..

ik zit te denken aan de Super Orb, leuk dingetje en goedkoper dan de Alpha's maar geen een vermelding in pricewatch.. waar is dat ding te koop..??[/quote]Alpha is de beste, maar Super Orb is ook goed. Alleen de Super Orbs zijn nog vreselijk nieuw (verf is nog nat bwvs), dus nog bijna niet te krijgen. Informeer ff bij de oc-shop

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-09 11:33
Damm.. sponsoren ruleren echt wel

heb al een superorb review volgt

Verwijderd

SuperOrb pas volgens mij niet op een peltier.

• php
  • Niet online

php

Je moet inderdaad even kijken hoe de bevestiging van een superorb is. Goeie kans dat deze niet past met een peltier+coldplate ertussen. !!Vergeet de coldplate niet tussen processor en peltier!!

Alles is te tweaken, maar soms is het lastig.....

Herman
www.waterkoeling.nl

• procyon
Ik heb nou toch maar eens ff op je site gekeken herman....

en ik moet zeggen ik ben nu een heel stuk wijzer..!!

heel goed..! :):)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ah, dus onze hydrofiel doet het dus toch niet voor niets ;)
(horen we nog eens iets over de vergelijkende waterblokken-test? Heb anders voor niets dat high-tech MOBO afgestaan:P)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik was ook van plan om een peltier element te gaan halen, maar even terug werd gezet dat dit geen goede combo met FEP32 is... Heb je daar ervaringen mee, of is de HSF zowiezo niet zo goed?

Aangezien die ik nu op me duron heb zitten..

Hoeveel watt produceert een duron op 600/800/1000 mhz?

bedankt

Divide and conquer.

• php
  • Niet online

php

Zou zo snel niet weten wat een duron produceert, maar reken tegenwoordig maar op 50 watt.

De heatsinktest komt er bijna aan, vrijdag (morgen dus) krijg ik de laatste onderdelen (werkende peltier + 2x zilveren coldplate)

Verder is het testsysteem uitgerust met:

4x temp sensor
1x radiator groot model
2x 220 fan 12 cm
1x voeding voor luchtkoelers (12 volt, nieuwe AT-server voeding (300 watt)
1x voeding voor peltier (15 volt, 7 ampere, gebruikt door T.net bij overclocken duron
2x Sicce Nova pomp.
1x socket van een oud moederbord. Koekum, bedankt!!!

Moet dus alleen de peltier nog monteren en wat elektriciteit aansluiten. denk na het weekend de eerste tests te doen met 3 waterblokken:

Dangerdan, Senfu, 2Cool alu.

Het mooie van het systeem is dat ik zo veel mogelijk omgevingsvariabelen heb kunnen uitschakelen, dus de prestatie is enkel afhankelijk van de koelblokken zelf. zodra een en ander draait, dan zie je een berichtje op www.waterkoeling.nl

Herman
Pagina: 1