Asus TUSL2-C met Maxtor 120GB?

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Nadat donderdag een IBM 40GB hdd van me voor de 2e keer gecrashed was vond ik het welletjes geweest.

Ik ben dus begonnen aan een nieuw projectje. Een fileserver welteverstaan.

De reden?

Ik ben dat gezeul met mijn workstation meer dan zat....een Chieftec bigtower met 6 hdd s erin weegt nogal wat.

Het idee:

Een YeongYang Cube met daarin een Asus TUSL2-C en een Cellie 1200. Voor de opslag dacht ik aan 4 6Y120LO 120GB Maxtors. Het enige probleem is dat ik niet 100% zeker weet of die TUSL2-C met zulke grote schijven om kan gaan.

Ik heb al op de Asus site bij de bios updates rond gezocht maar nergens wordt er over gesproken, laat staan dat ze een bios update ervoor hebben.

Is er iemand die ervaring met deze combo heeft of mij hier op een andere manier mee kan helpen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De eerstvolgende limiet na de 32GB limiet (waar de TUSL2-C kennelijk geen last van heeft) is de 128GB limiet, veroorzaakt door de beperking van de 28bits LBA addressering. Daar een 120GB harddisk daar ruim onder zit, lijkt het me nogal wiedes dat hieromtrent geen noodzaak tot ongerustheid is. Al zou ik wel gewoon de laatste BIOS update overheen gooien, zo ben je altijd zeker van dat je moederbord is voorzien van alle laatste fixes en updates ;)

De eerstvolgende limiet na de 128GB limiet is overigens de 128PB limiet (128 miljoen GB dus), geregeld door een update van 28bits LBA addressering tot een 48bits variant. Alle ATA133 controllers en de meeste ATA100 controllers beschikken over 48bits LBA, al dan niet mogelijk gemaakt door een simpel BIOS update :)

I/O controller kwesties horen in Opslagmedia & I/O Controllers

Dat wordt dus [PMG] > [OM]