http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Beide mamaplankjes zijn een goede keuze!
De Abit heeft geen CRN slot (zoals de MSI), maar een ISA slot. Om te overklokken is het Abit board beter, er kan meer worden ingesteld. Maar als je niet te veel geld wilt uitgeven, en een stabiel moederboard wil hebben (met een CRN slot) dan is de MSI zeker geen slechte keuze!
De Abit heeft geen CRN slot (zoals de MSI), maar een ISA slot. Om te overklokken is het Abit board beter, er kan meer worden ingesteld. Maar als je niet te veel geld wilt uitgeven, en een stabiel moederboard wil hebben (met een CRN slot) dan is de MSI zeker geen slechte keuze!
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Wat is een CRN Slot precies ?!
een nieuw soort expansie slot of zo?!
een nieuw soort expansie slot of zo?!
Verwijderd
quote uit k7t Pro (MS6330) Mainboard Manual page 2-28
"CNR (communication network riser)
the communication network riser specification is an open industrystandard specification that defines a hardware scalable Original Equipment Manufacturer (OEM) mainboard riser board and interface, which supports audio and modem only."
uiteindelijk zegt mij dit ook weinig
maar tot nu toe heb ik nog nooit zo'n kaartje gezien of zelfs een review van gelezen.
Maar als je toch wilt OCen ga dan voor de abit want op de MSI is alleen maar gelimiteerd FSB verandering mogenlijk.
"CNR (communication network riser)
the communication network riser specification is an open industrystandard specification that defines a hardware scalable Original Equipment Manufacturer (OEM) mainboard riser board and interface, which supports audio and modem only."
uiteindelijk zegt mij dit ook weinig
Maar als je toch wilt OCen ga dan voor de abit want op de MSI is alleen maar gelimiteerd FSB verandering mogenlijk.
CNR is bijna even doeloos als die amr slotjes... daar kan je een of ander vaag modem opduwen wat nog niet bestaat
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
nee, geen asus... daar zijn veel te veel problemen mee.
Verwijderd
Daar BAAL ik nu van, ik wilde dus die asus a7v gaan kopen, aangezien de helft van de tweakers hier daarbij zweert. Betse OC board etc. Nu lees ik weer dat hij sucks. Als zoŽn msi of soltex epox chaintech etc even goed is en 100 piek goedkoper dan wil ik zo een. Makkelijk instelbaar boeit me niet dat verander ik bijna nooit. Goed is goed
Verwijderd
Als je even wacht op de MSI K7T Pro2, dan kan je ook goed overklokken met dat bordje.
Het bordje zal zeer waarschijnlijk ook goedkoper worden dan de Abit/Asus.
Het bordje zal zeer waarschijnlijk ook goedkoper worden dan de Abit/Asus.
Verwijderd
Ik heb een aantal mensen gezien bij wie op de Asus het systeem af en toe gigantisch vertraagt. Het lijkt er nog het meest op dat de hele PCI bus op zijn reet ligt.
De Abit heeft (vaak, maar niet altijd, erg onduidelijk) problemen met de SB Live. Ook een aandachtspuntje.
De Abit heeft (vaak, maar niet altijd, erg onduidelijk) problemen met de SB Live. Ook een aandachtspuntje.
Verwijderd
Ik zou dus 100% voor de Asus A7V gaan.
Sneller, stabieler dan abit.
Ik heb zelf Abit bordjes gezien van vrienden van mij en ze crashen echt vaker en ook met de Asus borden worden betere overclockresultaten behaald (op dezelfde procs dus) Voorbeeld : PIII-500 ipv van op 140mhz FSB nu op 166mhz!!!
Nee hoor, voor mij nooit meer anders dan asus (en dan ook nog die brakke highpoint controllers, bijna nog slechter dan de Via southbridge)
Sneller, stabieler dan abit.
Ik heb zelf Abit bordjes gezien van vrienden van mij en ze crashen echt vaker en ook met de Asus borden worden betere overclockresultaten behaald (op dezelfde procs dus) Voorbeeld : PIII-500 ipv van op 140mhz FSB nu op 166mhz!!!
Nee hoor, voor mij nooit meer anders dan asus (en dan ook nog die brakke highpoint controllers, bijna nog slechter dan de Via southbridge)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dankzij de uitgebreide overclocking features van de K7T Pro2 kon Sharky Extreme een 1GHz Athlon probleemloos tot 111MHz FSB overklokken. Wat betreft de performance scoort de K7T Pro2 in vrijwel alle tests beneden het niveau van de Abit KT7-RAID en Asus A7V. Met name de geheugenperformance is beduidend lager dan laatstgenoemde mobo's, waardoor ook Quake III een duidelijk lagere framerate laat zien:[/quote]Tja dit stond er dus ook 
Dit wordt echt niets...
Ik denk dat ik toch voor de Abit ga,
en aangezien de meeste van jullie er ook zo over denken .......
Dit wordt echt niets...
Ik denk dat ik toch voor de Abit ga,
en aangezien de meeste van jullie er ook zo over denken .......
Die paar frames ga je echt niet merken hoor. De MSI staat er om bekend dat ze superstabiel zijn. Je kunt ook voor de Soltek met multiplier pinnen kiezen bij sww.nl die schijnt volgens testen ook heel goed en snel te zijn.
Iemand btw ervaring met dit bord?
Iemand btw ervaring met dit bord?
Hop,hop,hop!
Alsjeblieft niet zeg, ik heb schoon genoeg van die "VAGE" merken.... ik heb nu een Crusader moederbord, en sinds dat bedrijf failliet is gegaan kan ik niet eens meer een vatsoenlijke update downen ... mijn PCI - TO- Host bridge (of zo iets) werkt niet in win95 en SUX big time...
Nee voortaan ASUS of abit maar niet zo'n zimbabwaans mobo geval...
Nee voortaan ASUS of abit maar niet zo'n zimbabwaans mobo geval...
Pagina: 1