Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EMU Compu maken

Pagina: 1
Acties:

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 22:16

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ben momenteel bezig om een pctje te bouwen (p3 750 64MB en voodoo banshee en crap soundcard) uitsluitend voor het draaien van emulators zoals de winvice / genecyst / snes en nes emu etc.
iemand nog ideeen voor een beetje leuke behuizing. het zit momenteel in een schoenendoos :+

en zal ik alle emus vanuit msdos starten of zal ik er een hddtje aan hangen (heb nog 1gb liggen) met win95 erop ofzo met een menutje.

in de toekomst moet er een videokaartje in met tv out zodat ik direct alles via de tv kan aansluiten.

ideen gaarne dan kan ik weer bouwen :9 en krijgen jullie binnenkort pics :D

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ben momenteel bezig om een pctje te bouwen (p3 750 64MB en voodoo banshee en crap soundcard) uitsluitend voor het draaien van emulators zoals de winvice / genecyst / snes en nes emu etc.
iemand nog ideeen voor een beetje leuke behuizing. het zit momenteel in een schoenendoos :+

en zal ik alle emus vanuit msdos starten of zal ik er een hddtje aan hangen (heb nog 1gb liggen) met win95 erop ofzo met een menutje.

in de toekomst moet er een videokaartje in met tv out zodat ik direct alles via de tv kan aansluiten.

iemand goede ideen dan kan ik weer aan de slag :9
kon niet veel hierover vinden, iedereen vind divx players leuker geloof ik.
maar wat is er nou leuker als frantic freddie spelen via een pc 8)7

alvast bedankt voor de reacties

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ehh, ontwerp iets zelf en bouw dat, of koop een Aopen a8 ofzo....

Kijk hier eens rond, ook in ouwe topics, of klik eens op mijn sign onderaan... ideeen genoeg

O ja, die site van DjGizmo en ReseTTiM zijn ook de moeite waard, daar kan je ook veel goeie ideen opdoen..

Veel plezier op GoT

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
hmm kassie moet zo klein mogelijk zijn
maar het plankje is wel atx, geen ITX ofzo zoals zon epia bord.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
schop

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Als je nog een oude NES hebt daarin modden, is al wel eens gedaan het kan net :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ook leuk toch? :)

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/schoenendoos%20mod/update4.jpg

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
heel sweet :9~

ik wil meer piczz :o

Verwijderd

Eigenlijk is dit wel een leuk idee, ik weet niet wat het maximale formaat van de kast mag zijn maar is het idee niet iets om het zoiets te maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  / MONITOR  |  *|
 /___________|  *|
/________________|

MONITOR = Monitor
* = Mobo ofzoiets
onder de monitor moet dan aan de voorkant een CD-Rom speler
voeding er in.

dan heb je een kast(van hout, makkelijkste is MDG) die je mooi kan gaan verven.
schuur die kast, grondverfje ofzo, onderverf(1 kleur voor de kast die je mooi vind), daarna zoek je een mooi plaatje uit op inet van b.v. Bomberman ofzo, print die uit met allemaal vakjes er door(raster), dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
__|__|__|__
__|__|__|__
__|__|__|__
__|__|__|__
  |  |  |

na het uitprinten en die vakjes er op maken maak je die vakjes ook op het hout, dan kan je makkelijker natekenen :)

Nog wat tips:
• Zorg voor netwerkkaartje in de gamepc(internet gaming, downloaden van weetikveelwat).
• Toetsenbord+joystik aansluitingen aan de voorkant(verlengkabel ofzoiets).
• Windows 98 + DriectX 8.1 + Grafische kaart die redelijk wat kan doen(N64 Spellen roeleren toch nog steeds), anders zit je aan oude nes+snes+sega spellen.
• Vergeet de ventilatiegaten niet in de imac(ja zo lijkt het dus)
• CDtje maken met opstartmenu(autorun.ini) en een programmatje in VB geschreven waar je alle emu progjes die op de cd staan makkelijk kan starten.
Natuurlijk kan dit ook via een autorun die een map opent op de CD met allemaal snelkoppelingen, alleen werkt dit niet goed omdat een andere pc mischien een D: als hdd heeft, dan werkt het echt alleen op die pc.
• Je kan onder win98 kan je mappen aanpassen(Deze map aanpassen in verkenner), maak dan een hele mooie layout(aanpassen kan dus met VBScript+HTML), en zorg als je ergens op klikt dat hij meteen start. Dus eigenlijk verander je de achtergrond+Linkerstuk gewoon, veddere code beetje veranderen(heb ik zelf al eerder gedaan, werkt goed, alleen veel gekloot)

Zo wel even genoeg informatie ;)
Succes met je project, ik wil het eindresultaat wel zien.

Laatste tip: Schop niet zo veel, vinden de modjes niet zo leuk :+
Niet gezien dat er minimaal 24 uur tussen zat |:(

Verwijderd

waarom bovenaan dubbelpost :| 2 minuten ertussen :/

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

heb je nog lego?

check me sig man :p

Verwijderd

je hebt er goed aan gedaan een 3dfx kaart te nemen voor je emulators, aangezien veel emulators geoptimaliseerd zijn voor 3dfx glide. Tipje, epsxe (playstation emulator) en project64 zou je ook kunnen installen. Dit zijn de beste emulators voor respectievelijk psx en n64.

wat je case betreft, als je er eentje wil kopen, shop gewoon een beetje rond, maar ik verw8 niet dat je een mooie kleine case zal gaan vinden waar je slot processor in past. Ik denk dat je zelf moet gaan knutselen :)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ben ik ook bang voor. slot converter is nogal hoog en die banshee kaart steekt ook een stuk uit. maar een desktop case is bijna onmogelijk geloof ik. dan moet je met riser kaarten gaan werken voor pci enzo en die zijn moeilijk te krijgen. maar ik ga aan de slag bedankt voor de tipz.
Pagina: 1