Ik was net bezig op internet, en in eens hoor ik een getik uit me systeemkast.
Ik schuif de zijkant open, en lokaliseer de schijf die tikt.
Dit bleek me bootschijf te zijn, en gelukkig niet me OS/data schijf.
De schijf blijft tikken, ook na een herstart en krijg een Primary Boot failure melding.
Deze schijf (Maxtor 91024D4 10Gb) is dus overleden.
In mijn systeem hangt een ATA100 PCI controller met een HighPoint 370 chip.
In de bios van deze controller, heb ik een ATA100 bootschijf (IBM of Maxtor) opgegeven.
Ook in de bios van me MoBo (P2B-F) heb ik opgegeven dat SCSI voor IDE moet booten.
Op deze ATA100 schijf staat mijn oude W2k installatie, deze wil niet meer booten, omdat de boot bestanden op de gecrashte Maxtor staan.
Heb dus ingesteld dat de pc van SCSI moet booten, maar dit wil die niet doen.
Heb de installatie van W2k gestart, en na het kopieren van de bestanden
en herstarten van de pc blijft hij komen met de melding "hit any key to reboot".
Krijg het dus niet voormekaar, om de pc aan het verstand te brengen dat hij moet booten van SCSI.
Ik heb de Maxtor ATA100 ook aan de IDE connector gehangen, en ook dan wil hij niet booten na de herstart van W2k.
Wie ow wie weet de oplossing voor dit vage probleem.
O'ja, dit type ik op me laptop
Ik schuif de zijkant open, en lokaliseer de schijf die tikt.
Dit bleek me bootschijf te zijn, en gelukkig niet me OS/data schijf.
De schijf blijft tikken, ook na een herstart en krijg een Primary Boot failure melding.
Deze schijf (Maxtor 91024D4 10Gb) is dus overleden.
In mijn systeem hangt een ATA100 PCI controller met een HighPoint 370 chip.
In de bios van deze controller, heb ik een ATA100 bootschijf (IBM of Maxtor) opgegeven.
Ook in de bios van me MoBo (P2B-F) heb ik opgegeven dat SCSI voor IDE moet booten.
Op deze ATA100 schijf staat mijn oude W2k installatie, deze wil niet meer booten, omdat de boot bestanden op de gecrashte Maxtor staan.
Heb dus ingesteld dat de pc van SCSI moet booten, maar dit wil die niet doen.
Heb de installatie van W2k gestart, en na het kopieren van de bestanden
en herstarten van de pc blijft hij komen met de melding "hit any key to reboot".
Krijg het dus niet voormekaar, om de pc aan het verstand te brengen dat hij moet booten van SCSI.
Ik heb de Maxtor ATA100 ook aan de IDE connector gehangen, en ook dan wil hij niet booten na de herstart van W2k.
Wie ow wie weet de oplossing voor dit vage probleem.
O'ja, dit type ik op me laptop
And The Only One