Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Window dirty en static

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51
Hallo,

velen van jullie kennen het probleem vast, je veegt alle stof van ej window af haalt de vuile vingers eraf en als je net denkt klaar te zijn en tevreden naar je schone window kijkt, zie je hoe het stof zich er weer aan hecht.

Great als je een dag zoet wil zijn, maar zoveel tijd heeft ons niet dus HOE ontlaad ik mijn window en zorg ik dat ie niet meer onder het stof komt ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Kast even slopen, even wegleggen (ontladen, even vastpakken en ook verwarmingsbuis vastpakken. statische electriciteit zou dan volgens mij weg moeten zijn... :7 anders even met 'n sorbo doekje afvegen (is toch anti statisch volgens die reclame met die gast van vrienden voor 't leven???)) , schoonmaken, kast goed schoonmaken (stofzuiger), weer dicht maken. zoiets. suk6

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:54
Gebruik van die antistatische microvezeldoekjes. Aarden van plastic lijkt me namelijk erg moeilijk :Y)

Dato DUO synth voor twee

• Interstice
Caerbannog schreef op 01 november 2002 @ 21:43:
Kast even slopen, even wegleggen (ontladen, even vastpakken en ook verwarmingsbuis vastpakken. statische electriciteit zou dan volgens mij weg moeten zijn... :7 anders even met 'n sorbo doekje afvegen (is toch anti statisch volgens die reclame met die gast van vrienden voor 't leven???)) , schoonmaken, kast goed schoonmaken (stofzuiger), weer dicht maken. zoiets. suk6
ja goed plan, ik haal me vloerbedkking ook wel weg en dan ga ik voortaan in een wit pak met helm in mijn 100% stofvrije kamer naar me schone window kijken :+

• Interstice
DiMension schreef op 01 november 2002 @ 21:44:
Gebruik van die antistatische microvezeldoekjes. Aarden van plastic lijkt me namelijk erg moeilijk :Y)
Waar kopen.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik hoorde eerst iemand die had het met een draadje verbonden met zijn kast en toen had ie het niet meer :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• David
Wij halen ze altijd bij de Makro, maar bij de Blokker oid. moeten ze ook wel te vinden zijn. Ze zijn meestal groen of blauw en heten ook wel eens 'wonderdoekjes'.

Veel plezier!

Dato DUO synth voor twee

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Interstice schreef op 01 november 2002 @ 21:46:
[...]

ja goed plan, ik haal me vloerbedkking ook wel weg en dan ga ik voortaan in een wit pak met helm in mijn 100% stofvrije kamer naar me schone window kijken :+
Is wel het beste natuurlijk. Je kunt ook je PC aan 't plafond hangen. Daar zit ook minder stof dan op de grond. 8)7

• David
Hey! Of natuurlijk gewoon geen window B)

Dato DUO synth voor twee

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

Termy

valt er nog wat te fragge?

als het zo'n lading kan krijgen kan het ook geleiden dus moet dat draadje gewoon werken...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Amoniak!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 20:56

Chop2000

Vroem

gebruik glas-ex werkt perfect.....

niks

Verwijderd

Termy schreef op 01 november 2002 @ 22:01:
als het zo'n lading kan krijgen kan het ook geleiden dus moet dat draadje gewoon werken...
statische lading is wel ff wa anders als elektrische lading btw

• Interstice
glasex
tast dat het plexi niet aan ?

Ik heb mijn window al wel schoongemaakt met een stofdoek en een beetje wasbenzine dat werkt goed tegen vieze vingers.

Heeft dat glasex een extra ontladende werking dan ?

• Interstice
poets poets poets poets,

Ik had ergens wat gelezen over bevestiging van een window met magneet strips waardoor het window ook niet statisch zou worden ?

Verwijderd

Hoe heb je dat window in je case vastgezet? Als het contact met je kast maakt (op blank metaal!) zou de statische electriciteit door de massa van je case weggevoerd moeten worden... Als je window geen contact met je case heeft (geen massa) dan kan het dus langzaam opladen en dan trekt het stof en dirt aan..

Owja... verder zou ik eerder Glassex gebruiken dan wasbenzine, wasbenzine is namelijk een oplosmiddel en glassex niet (zit wel alcohol in geloof ik, maar dat is voor de meeste materialen niet schadelijk...)

• Interstice
mijn window is met een flinke hoeveelheid bisonkit op het kast geplakt geworden :P

argh typos net wakker ;)

Verwijderd

Interstice schreef op 01 november 2002 @ 23:05:
glasex
tast dat het plexi niet aan ?

Ik heb mijn window al wel schoongemaakt met een stofdoek en een beetje wasbenzine dat werkt goed tegen vieze vingers.

Heeft dat glasex een extra ontladende werking dan ?
Als wasbenzine je window niet aantast doet Glassex het zeker niet!

Sloop gewoon een ruitensproei installatie van je auto (of die van je Pa), bouw die in je case samen met een ruitenwisser.... Schoon raampie en nog een unieke mod ook })

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

heheh, zoutzuur ;)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 20:56

Chop2000

Vroem

glas-ex heeft anti statische werking....... (eerst was mijn raampie ook erg statisch, toen ik em had schoongemaakt met glas-ex> stuk minder statisch)

niks

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:15

GigaTexel_BE

AMD MP²

gewone ruitenreiniger?

Siesteem Spekkies!

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
Hehe, lol...