Computers follow your orders, not your intentions.
draait de fan ?
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Dat is meestal zo bij een atx voedingHet vreemde is dat er helemaal geen aan/uit-schakelaar op de voeding zit. Nog nooit gezien.
Bij een ATX moet je de paarse en de witte draad kortsluiten met een schakelaar dan doet 'ie t pas. Zit vaak geen externe schakelaar op, dat is een AT voeding
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Wat jij hier wilt gaan doen weet ik niet, maar als ik jou was zou ik toch de enigste groene draad in de bos pakken, en die met 1 zwarte doorverbinden.Bart_Banaan schreef op 01 november 2002 @ 21:43:
Bij een ATX moet je de paarse en de witte draad kortsluiten met een schakelaar dan doet 'ie t pas. Zit vaak geen externe schakelaar op, dat is een AT voeding
Dat werkt wel.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
- Fan draait niet, alles is zo dood als een pier.
- Het is echt een ATX-voeding, zelfs geschikt voor een P4 volgens de sticker die er op zit.
- Alle ATX-voedingen die ik tot nu toe heb gezien (tientallen) hadden een aan/uit-schakelaar op de achterkant. Dit is de eerste die ik zie zonder schakelaar. Ik bedoel dus niet de schakelaar op de kast, maar op de voeding zelf.
- Het is echt een ATX-voeding, zelfs geschikt voor een P4 volgens de sticker die er op zit.
- Alle ATX-voedingen die ik tot nu toe heb gezien (tientallen) hadden een aan/uit-schakelaar op de achterkant. Dit is de eerste die ik zie zonder schakelaar. Ik bedoel dus niet de schakelaar op de kast, maar op de voeding zelf.
Op je moederboard zit een jumpertje, dat normaal gesproken verbonden wordt met de aan/uit schakelaar in je (ATX) kast. Kijk/Google even in je moederboard-boekje.
Sluit heel even met een schroevendraaier (of iets anders van metaal) de twee pennetjes van die jumper kort, en je bord+voeding moet aangaan.
Sluit ze nogmaals kort, en het zaakje moet afsluiten.
Sluit heel even met een schroevendraaier (of iets anders van metaal) de twee pennetjes van die jumper kort, en je bord+voeding moet aangaan.
Die schakelaar die achterop zet zet alleen stoom op de voeding, het is niet zo dat je dat ding met een aan/uit schakelaar kunt vergelijken.Big_Mama schreef op 01 november 2002 @ 21:51:
- Fan draait niet, alles is zo dood als een pier.
True True... Zo heb ik eeuwen mn spulletje getest. Werkt dit niet is Of je mobo stuk of je voeding stuk.AlterEgo schreef op 01 november 2002 @ 21:55:
Op je moederboard zit een jumpertje, dat normaal gesproken verbonden wordt met de aan/uit schakelaar in je (ATX) kast. Kijk/Google even in je moederboard-boekje.
Werkt niet.Sluit heel even met een schroevendraaier (of iets anders van metaal) de twee pennetjes van die jumper kort, en je bord+voeding moet aangaan.
Als het moederboard defect zou zijn, dan zou toch in ieder geval de fan van de voeding moeten gaan draaien?
Ik geloof dat dat een verkeerde aanname is: de voeding wordt als het ware "relais-geschakeld" via het moederbord.Big_Mama schreef op 01 november 2002 @ 22:01:
[...]
Werkt niet.
Als het moederboard defect zou zijn, dan zou toch in ieder geval de fan van de voeding moeten gaan draaien?
Test je voeding door hem zonder mobo te laten draaien.
Identiek dus aan de tip van de paarse en witte draad, maar het kan ook groen en zwart zijn, etc., etc....
Even een ATX-connector pin-out zoeken dus, en de power-on draad verbinden met een nul-draad.
[edit]
[edit2]
Beter plaatje
De hier groen gekleurde pin 14 moet je dus verbinden met een nul-draad, 999 van de 1000 keer zwart
Identiek dus aan de tip van de paarse en witte draad, maar het kan ook groen en zwart zijn, etc., etc....
Even een ATX-connector pin-out zoeken dus, en de power-on draad verbinden met een nul-draad.
[edit]
[edit2]
Beter plaatje
De hier groen gekleurde pin 14 moet je dus verbinden met een nul-draad, 999 van de 1000 keer zwart
Stom rund
dat ik ben!!!
Ik had het plaatje met de connectors van de led/switch-aansluitingen ondersteboven. Ik was de speaker met de powerled aan het kortsluiten i.p.v. de powerswitch.
Bedankt voor de hulp en het spijt me dat ik jullie tijd heb verdaan.
Grrrr stom,stom,stom!
In ieder geval weet ik nu dat er werkende ATX-voedingen zonder schakelaar bestaan
Ik had het plaatje met de connectors van de led/switch-aansluitingen ondersteboven. Ik was de speaker met de powerled aan het kortsluiten i.p.v. de powerswitch.
Grrrr stom,stom,stom!
In ieder geval weet ik nu dat er werkende ATX-voedingen zonder schakelaar bestaan
Heh heh, briljant 
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Abit mobo... ik was ASUS manuals gewend, en Abit gebruikt(e?) een ander aanzicht
(Dat was een 2dehands gekocht bord, en ik zat een partij serieus te zweten...
)
Succes i.i.g. nog!
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Abit mobo... ik was ASUS manuals gewend, en Abit gebruikt(e?) een ander aanzicht
(Dat was een 2dehands gekocht bord, en ik zat een partij serieus te zweten...
Succes i.i.g. nog!
Echt zoiets waar je het liefst 3 keer je hoofd voor door de muur slaat. iedereen heeft het wel eens
Dat is toch vrij normaal in OEM PC's?Big_Mama schreef op 01 november 2002 @ 22:29:
Stom runddat ik ben!!!
Ik had het plaatje met de connectors van de led/switch-aansluitingen ondersteboven. Ik was de speaker met de powerled aan het kortsluiten i.p.v. de powerswitch.![]()
Grrrr stom,stom,stom!![]()
Mijn Toshiba Equium had op de orginele voeding ook geen schakelaar. Iedere keer als de stroom er af is geweest moet ik de schakelaar van mijn huidige voeding een keer uit/aan zetten, anders wil hij niet aan.
De Packard Bell van de buren heeft ook geen voedingschakkelaar. Hij was vastgelopen bij het afsluiten en in de handleiding stond dat ze de voedingsomschakelaar moetsen omzetten. De enigste schakelaar die er zat was die met 110/220...
Gelukkig waren ze zo slim om mij er bij te halen, even uitgelegd dat ze de knop aan de voorkant 8 seconden ingedrukt moesten houden
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
had nou niks gezegd joJohnny64 schreef op 02 november 2002 @ 01:09:
[...]
Dat is toch vrij normaal in OEM PC's?
Mijn Toshiba Equium had op de orginele voeding ook geen schakelaar. Iedere keer als de stroom er af is geweest moet ik de schakelaar van mijn huidige voeding een keer uit/aan zetten, anders wil hij niet aan.
De Packard Bell van de buren heeft ook geen voedingschakkelaar. Hij was vastgelopen bij het afsluiten en in de handleiding stond dat ze de voedingsomschakelaar moetsen omzetten. De enigste schakelaar die er zat was die met 110/220...
Gelukkig waren ze zo slim om mij er bij te halen, even uitgelegd dat ze de knop aan de voorkant 8 seconden ingedrukt moesten houden
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
hahaha ontiegelijk humoristischBig_Mama schreef op 01 november 2002 @ 22:29:
Stom runddat ik ben!!!
Ik had het plaatje met de connectors van de led/switch-aansluitingen ondersteboven. Ik was de speaker met de powerled aan het kortsluiten i.p.v. de powerswitch.![]()
Grrrr stom,stom,stom!![]()
tsja die fouten maakt iedereen.. wacht maar totdat ik uren zat te kloten vorige week waarom mn powerled niks deed.. DUH ik had hem 1. - op de +, en 2. op de standby connector ingeplugt
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Correctie 4 secondenJohnny64 schreef op 02 november 2002 @ 01:09:
[...]
Dat is toch vrij normaal in OEM PC's?
Oei, je zal toch dat enige schakelaartje omzetten. *klabats* en je voeding kan naar de eeuwige stroomvelden
Pagina: 1