SuSE 8.0 installeren op promise fasttrak lukt niet HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen.

Ikkuh dus net die Asus p4s8x gekocht en ik denk ik zal eens lekker een 80 GB ATA133 schijf op die promice fasttrak 376 hangen.
XP geinst.... niks aan de hand nu wil ik dus eigenlijk volledig over naar linux .
Dus ik die DVD van SuSE 8.0 erin en booten maar... nix aan de hand.

Maar nu.: Die Yast2 install ziet de HD niet op die promise raid!!!

Ik mail gestuurd naar SuSE maar daar wor ik ook nix weizer van.

Weet iemand hoe ik die shit aan de gang moet krijgen? (oja een kernel bouwen kan ik niet, ik ben maar een n00b).

ff nog sys specs.: PIV 2533 BOX
512 MB pc2700
80 GIG Maxtor D740x-6L
Gforze 4 mx440
plextor 40xcombo
Asus P4S8X mobo (full version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik dacht dat enkel RH8 installer mogelijk (en gepatchte lilo) had om op een Fasttrack Raid te installen.

Maar, je zegt zelf, dat je volledig over wil naar linux, als je daarmee bedoelt dat je geen windows op je systeem meer wil kan je een LSR(Linux Software Raid) overwegen.

LSR is sneller dan die fasttrack zooi, maar windows kan er (uiteraard) niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar als ik nu dus ff een dual boot wil houden.
Ik kan later altijd nog win wegdoen ik zal het toch nog nodig hebben voor adobe premiere en zo.

Is er iemand die nog een ander idee heeft?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 16:42
heb je deze driver al geprobeert? http://www.promise.com/support/file/T-FTS-02-SUS80.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is moet hij het wel doen als je in "Safe Mode" installeert. Dus bij het bootmenu Installation - Safe Settings kiezen. Dan maakt ie nl. geen gebruik van DMA, wat dit probleem (vaak) veroorzaakt. Ev. kan je ook gewoon installation kiezen, maar dan achter "Linux" onderin het LiLo scherm het volgende zetten: "ide=nodma". Zonder "" en aan elkaar. Edit: Dit doe je door met de pijltjes naar Installation te gaan, en dan op [TAB] te drukken, en de tekst in te geven.

Dit werkt iig bij veel RAID-controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eh ben ik weer ff,

Nou die link werkt niet!!(damn) eh btw kan iemand vertellen welke driver je voor een fasttrak 376 kan gebruiken want dit is een specefiekproduct voor asus en promise heeft geen info op zijn site staan over deze controller.

En safe settings install doet het ook niet hij ziet namelijk geen HD. :'(

Eigen oplossing(kweet niet of het werk ik vraag het eerst ff aan jullie voor ik het doe anders is mijn XP install weer weg):

HD ff op ideata zetten dan SuSE installeren en later weer op de raid set zetten!

Zal dit werken of denken jullie dat ik het dan helemaal vern**k?

Alvast bedank voor een degelijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er was ook zo een post voor debian!

Kunnen die gasten dit ook niet ff bekijken?

van suse ook nog nix gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou dit ook werken met suse 9.0 en een fasttrack 378??
ffies kijken :*)
Pagina: 1