Toon posts:

Chello vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal waarschijnlijk binnenkort overstappen van xs4all ISDN naar Chello kabelinternet (eindelijk verkrijgbaar in Oud-Beijerland!)
Nu heb ik een paar vraagjes over oa de installatie en aangezien ze daar op de helpdesk (hebben zelf hulp nodig:) nog niet eens van windows ME gehoord hebben, dacht ik dat ik het maar beter hier kon vragen!:)

* Ze hebben het steeds over eigen software en dergelijke, je kan er toch zeker ook voor kiezen om de software niet te installen en zelf je instellingen instellen?

* Ze hebben het op de site van chello over de keuze tussen netscape of MSIE, hebben ze aangepaste browserversies of zo? Of is dit gewoon een mededeling voor de leek?

* Hoe ziet de aansluiting van de kabelmodem etc eruit? Wat voor kabels gebruiken ze, welke netwerkkaart, etc.

* Weten die monteurs een beetje wat ze doen?:)

Ok genoeg vragen, tijd voor de antwoorden! Ehm alstublieft bedoel ik....:)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:14 schreef BigFlappie het volgende:
* Ze hebben het steeds over eigen software en dergelijke, je kan er toch zeker ook voor kiezen om de software niet te installen en zelf je instellingen instellen?[/quote]Ja, dat kan. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* Ze hebben het op de site van chello over de keuze tussen netscape of MSIE, hebben ze aangepaste browserversies of zo? Of is dit gewoon een mededeling voor de leek?[/quote]Beide, het zijn waarschijnlijk aangepaste versies voor de leek :)
Ook hier geld dat je je eigen software kan gebruiken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* Hoe ziet de aansluiting van de kabelmodem etc eruit? Wat voor kabels gebruiken ze, welke netwerkkaart, etc.[/quote]COAX kabel van kastje aan de muur naar het modem, van het modem naar je (3com) netwerkkaart een UTP kabel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* Weten die monteurs een beetje wat ze doen?:)[/quote]Ik zou het niet weten, toen het bij mij werd geinstalleerd werden de installaties nog gedelegeerd aan een ander bedrijf, en die wisten wel wat ze aan het doen waren :)
Bijkomend voordeel is dat het ze niet boeit hoeveel computers je aansluit..

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

W00h00 eindelijk kabel in OB!! *vreugdedansje* :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bijkomend voordeel is dat het ze niet boeit hoeveel computers je aansluit..[/quote]Nu je het zegt.. ik kan in die FUP nergens vinden dat het niet toegestaan is om een netwerk aan te sluiten, hoe zit dat?

Verwijderd

Ja in principe mag je ggen netwerk aansluiten met een power abbo. Daar moet je dan maar een Business account voor nemen zeggen ze.

Echter.... (tadah) die lui van de chello outlet hier in A'dam roepen zelf dat de beste manier om twee poeters aan het net te hangen het gebruik van een hub is en 1 of andere proxy.

Dus nou weet ik het ook niet meer. Het werkt prima trouwens....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus nou weet ik het ook niet meer. Het werkt prima trouwens....[/quote]Ik weet het (spreek uit ervaring :))

Maar mochten ze erover zeuren, dan hebben ze in principe weinig of niets om hun standpunt op te basseren, in tegenstelling tot ons..

Juridisch (hoewel het nooit zover zal komen) zouden ze dus totaal geen kans maken lijkt me. Correct me if i'm wrong :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ben net ff naar die demonstratie geweest hier in OB.

Snelheden zeggen natuurlijk niets omdat er nog niemand op de kabel zit hier maar goed:

- DL van tucows.chello.nl was iets van 175kbyte/s

- ping naar tweakers.net / xs4all.nl beide hoog in de 20 tot 40.

Maar nogmaals, dit betekent natuurlijk niet dat je dit ook thuis haalt.

Verder krijgen we hier COM21 modems, en werd gezegd dat de snelheid hier goed zou zijn omdat het ENECO netwerk goed is, en niet bagger zoals in gelderland (dat werd gezegd, lekker als je in gelderland woont :(). Ben benieuwd.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder krijgen we hier COM21 modems, en werd gezegd dat de snelheid hier goed zou zijn omdat het ENECO netwerk goed is, en niet bagger zoals in gelderland (dat werd gezegd, lekker als je in gelderland woont :(). Ben benieuwd.[/quote]:( ik woon in gelderland en nog wel in het langzaamste gebied :(

Verwijderd

Als Gelderland het langzaamste deel (BTW, ik woon in Ede -> das Gelderland ;) ), en ik down hier met snelheden van zo'n 100 kb/sec, dan vraag ik me af hoe snel iemand downt die ook chello heeft, maar niet in Gelderland woont?

[Mike]

/me ]denkt dat ie een grootverbruiker is! :(

Verwijderd

Ik zit in Papendrecht (niet echt ver van OD), en ik kan je vertellen dat het op een demonstratie hiero langzamer ging als dat het werkelijk is. S'ochtends haal ik ongeveer 150/160 KB, s'avonds rond de 80. Is dus gewoon goed :). En het valt niet eens om de 5 minuten weg, of weet ik veel wat voor grappen.. prima hier.

Verwijderd

Ik weet niet hoor....
Maar zeg mij maar eens waar in de algemene gebruikers overeenkomst staat dat ik geen NATserver mag draaien! Dit is dan de enigste pc op internet! Deze is een gateway voor de rest van mn netwerk, maar dat netwerk staat niet in direct contact met Internet. Het mag echt hoor!!!!

Oke, je moet niet gaan zitten poppen ofzo...
;)
Pagina: 1