DivX / Xvid haperingen en overslaan

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 15:50
Als ik een Divx of Xvid film aan het afspelen ben, zijn er vaak een aantal momenten in de film waarop het beeld even versneld loopt en er geen geluid te horen is. Net alsof hij een aantal frames (25+) moet inhalen. Het is vooral vervelend als er net iets gezegt wordt en de zin opeens afgebroken wordt.

Ligt het aan mijn hardware, door gebrek aan CPU power? Ik heb een PIII 600 en zover ik weet heeft Divx aan veel minder al genoeg. Er draaien (zover ik weet) ook geen vreemde processen op de achtergrond.

Ik kan me voorstellen dat films met AC3 geluid iets meer vermogen nodig hebben (?), en dat het dan bij zulke films gebeurt kan ik me dan voorstellen. Maar ook bij simpele 1CD films met normaal mp3 geluid komt dit probleem geregeld naar voren.

Iemand een suggestie? Of is er niets aan te doen en is het gewoon het nadeel van divx/xvid? :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 07:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

info?
welke player en welk os?
wat heb je geprobeerd?
een ander codec en/of player geprobeerd?

• eborn
Zo'n beetje alle players heb ik wel gehad. Volgens mij had ik 't probleem ook al toen ik nog onder WinME werkte. Momenteel is dat WinXP. De codec is nu gewoon voor Divx versie 5.x en van XVid de nieuwste. Maar als ik voor oude 3.x films eerst die Divx codec installeer wordt 't er niet beter van.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 21:44

Smarron

The bend

Kan het misschien aan je grafische kaart liggen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• eborn
Het is een Asus Geforce2 MX, dus in principe zou dat ook genoeg moeten zijn :) Ik gebruik nu meestal de MicroDVD player, maar die gebruikt intern toch ook gewoon de Windows Media Player?

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

Wokker

De avond wokkel

Is je cd speler wel snel genoeg ?! Ik had het probleem namelijk ook en toen maar de cd's op de hd gekopierd en toen werkte het super

Het oneindige X 0

• eborn
Ik kopieer ze altijd op harddisk, precies om diezelfde reden. En de hele tijd zo'n spinnende cd-rom is ook geen pretje :)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Hoeveel geheugen heb je?

Samen staan we sterk!

• eborn
256MB

• Markao2000
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

ik heb hier ook last van en tot nog toe geen oplossing voor gevonden, mijn specs zijn de volgende: athlon 1,33 GHz, 512 mb, gf2ti, Radlight of mediapleejer.
Suggesties zijn ook van mijn kant welkom.

Oerbrood!

Verwijderd

Wilde gok: Mischien ligt het aan de instellingen van de DivX codec. Daar kun je ook nog kwaliteit e.d. opgeven

• Markao2000
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

ik heb het niet bij alle divxen, de meeste zijn ok, maar sommige schokken een beetje

Oerbrood!

Verwijderd

Had ik ook op mijn 600MHz. Nu met 1GHz geen probleem meer. Ik kon het oplossen door de kwaliteit iets lager te zetten ( en niet te veel post processen!)
BV in BSplayer zowel in de settings als in de settings van de DIVX codec aanpassen!

• eborn
Dat zou misschien een 'oplossing' kunnen zijn. Maar dan is 't wel vreemd, want mijn PC zou op zich al voldoende moeten zijn en als mensen 't met een Athlon 1,33 ook hebben... :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb het zelfde probleem met een athlon 900@1000 512mb matrox g400.

Erg vervelend :(

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
inderdaad divx instellingen wat lager zetten (kan bijvoorbeeld in bsplayer)
op de hoogste settings haperde ie hier zelfs op een P4 2 GHz.
Op de laagste instellingen loopt alles hier prima op een P2 350 met 128 mb en een 8 mb videokaart (resolutie niet te hoog zetten natuurlijk)

specs

Pagina: 1