Toon posts:

ACPI hoe schakel ik het in/uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik de volgende tekst op Technische PMG FAQ : Moederborden
Maar hoe schakel ik dat ACPI in/uit? Ik heb xp pro.

Waarom staan alle devices op 1 IRQ?

Dit komt vrijwel altijd door ACPI. ACPI is een standaard voor verschillende beheersystemen, en het device beheer valt daar ook onder. ACPI zorgt er in Windows 2000/XP vaak voor dat er veel devices op 1 IRQ gezet worden. Meestal is dat IRQ 9 of 11. Hoewel deze IRQ sharing theoretisch probleemloos zou moeten zijn, is de praktijk anders. Het is dan ook aan te raden om het OS zonder ACPI te installeren zodat je van deze problemen af bent. Het enige wat je dan moet missen, is de luxe powermanagment features die ACPI biedt, maar voor de meeste mensen weegt deze luxe niet op tegen de IRQ problemen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kan je vaak in je BIOS uitzetten

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet echt VB dit he ;)

VB » PM.

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op 01 november 2002 @ 20:55:
Kan je vaak in je BIOS uitzetten
Moet dat ook nog in Windows want, in 98 had ik er geen problemen mee! En nu in xp werkt me grafische kaart niet dus dacht ik dat dat nog een optie is.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

check even met de search ;)
[rml]Milly in "[ W2K] IRQs aanpassen"[/rml]

Maar lees ook even verder, tis beste om een fresh install van os te doen, zonder acpi ingeschakeld.

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Je kan het ook uitzetten door tijdens de win2k/xp install door, als er staat "Druk op F6 om extra scsi drivers yadda yadda te installeren", op F5 (ja, niet F6 dus :P ) te drukken en dan "standaard pc" te kiezen.
Natuurlijk kan het ook door acpi uit te zetten in bios, maar ik weet niet of je dan
ook de feature dat je pc automatisch afslaat bij een te hoge cpu tmp uitschakelt?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Search vraag, is wel vaker aan bod geweest.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.