[LAPTOP]Compaq Armada BIOS Batterij

Pagina: 1
Acties:

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Ik heb pas een oude Compaq Armada 4150 geërft, en wat bleek...
De laptop bleek de datum te zijn 'vergeten', en stond dus op een 1 of andere vage datum in 1980. Nadat ik de datum weer goed had ingesteld herstarte ik de computer, hij had het onthouden. Maar toen liet ik hem een nachtje uit staan (om te kijken of hij het wel echt had onthouden), en wis en waarachtig, hij was het vergeten. :P

Nu heb ik dus de laptop opengeschroeft om de BIOS batterij eruit te halen, en tot mijn verbazing zat er een hele rare in, niet een gewone knoopbatterij, maar iets wat op een zwart 'blokje' leek (aan het einde van de post staat een plaatje :)). Nu ga ik hiermee morgen naar Televersum om te kijken of zij een vervangend exemplaar hebben. Maar ik plaats nu al dit topic hier om te kijken of mensen dit al eerder hebben gezien en zodoende als het bij Televersum faalt ik misschien hier wat ideeën kan opdoen. ^_^
En als het bij Televersum lukt kan ik hier mijn ervaringen neerschrijven en hebben misschien andere mensen hier wat aan. :D

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mbeerman/t_batterij.jpg

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lijkt een beetje op een knoopcelhouder doosje ofzow.
al open gehad?
en anders: meet em ff door op spanning, en soldeer er zelf een ander batterijtje aan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Ok, naar aanleiding van FireWurX heb ik dat ding opengemaakt zonder het te breken (waar ik al blij om ben, heb 2 linker-handen -_-). :D
Wat ik nu zie is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mbeerman/t_uitgepakt.jpg
Deze batterij zal denk ik wel makkelijk te krijgen zijn, alleen de manier waarop die 2 'lipjes' (zoals ik ze zo zal noemen :)) aan die batterij zijn vastgemaakt is nog een opstakel. Hierbij heb ik dus jullie expertise nodig... (slijm slijm >:) ;))
Zijn die 2 'lipjes' veilig los te maken en op welke manier dan? En op welke manier zou ik ze dan aan een nieuwe batterij moeten vastmaken?

Alvast bedankt. ^_^

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
En als je nu gewoon die 2 lipjes los trekt met bijvoorbeeld een scherpmesje er onder?
En je kan ze er altijd omheen bevestigen doormiddel van plakband doosje er om heen en terug in de laptop. :-)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan ook de metalen lipjes er af knippen en dan weer een een nieuw batterijtje (met lipjes!) weer vast (laten) solderen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.