Toon posts:

[W2k_Server] Setup wil niet verder booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik had hem eerst geinstalleerd en na het copyeren van de file's (na de reboot) kreeg ik een error irq_not_less_of_equal

Er wordt gelijk bijgezet dat je moet zorgen dat een aantal dingen in de bios moeten uitstaan, daar heb ik voor gezorgd en setup opnieuw gestart, dit duurde ongeveer een eeuwigheid. Het copyeeren van de bestanden is hij net mee klaar en daar was ik om half 5 mee begonnen.

Maar goed, ik start dus gewoon de setup, maak partities, bestanden worden gecopyeerd.... en hij moet dan rebooten zodat hij in de gui install komt. Echter ik zie netjes het het scherm dat hij gaat loaden, maar onderin waar normaal blauwe blokjes komen daar blijft het leeg en de complete machine slaat vast.

Specs van de machine:

PII 266
64mb sdram
Moederbord kan ik niet zien, maar chipset is zoeen intel 82371 ding.
Cdrom
Harddisk
Netwerk: 3com 905b
Videokaar: monsterfusion 16mb

Het lijkt me sterk dat er iets mis is met de hardware, aangezien er stabiel een jaar lang suse op heeft gedraaid en daarna nog een half jaar debian.

Heeft er hier iemand ooit zoiets meegemaakt, want ik krijg ook helemaal geen foutmelding niks, dus ik kan ook heel weinig doen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Klippy

Still Game

Ik neem aan dat je de schijf helemaal geformatteerd hebt en MBR etc ook.

Niet dat dat ding nog met Linux files gaat zitten klooien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat er iets mis is met de hardware, aangezien er stabiel een jaar lang suse op heeft gedraaid en daarna nog een half jaar debian.
Dat dacht ik laatst ook toen w2k pro er spontaan mee kapte, zelfde foutmelding (en nog een hoop andere). Dus gewoon een geheugenmodule brak. Dus check je hardware!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 01 november 2002 @ 20:50:
Ik neem aan dat je de schijf helemaal geformatteerd hebt en MBR etc ook.

Niet dat dat ding nog met Linux files gaat zitten klooien.
Ja, dat is er helemaal af.
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:52:
[...]

Dat dacht ik laatst ook toen w2k pro er spontaan mee kapte, zelfde foutmelding (en nog een hoop andere). Dus gewoon een geheugenmodule brak. Dus check je hardware!
Mja, goed idee. Maar wat is de beste manier om te checken wat er kapot zou zijn ?
Aangezien ik wel hier nog ergens een memtest ding heb, maar ik ben eigenlijk helemaal niet meer bezig met hardware.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geheugen zou ik even testen ja, bijv. met memtest86. Baat het niet, enz.

Win2k kan er wat precies in zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)