Toon posts:

[win98se]Kan bestandsextensies niet wijzigen onder DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet meer in Windows 98SE kan komen en in MSDOS.SYS de mogelijkheid is uitgeschakeld om in DOS te werken en evenmin in de veilge modus, wil ik met een DOS-opstartdiskette in DOS komen. Daarna wil ik met de opdracht ATTRIB –h –r c:\MSDOS.SYS het genoemde bestand bewerken. Maar dat feest gaat niet door want telkens krijg ik als antwoord: “De kenmerken van het systeembestand c:\MSDOS.SYS worden niet opnieuw ingesteld.”
Wie kan mij vertellen hoe ik dit alsnog voor elkaar krijg?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 02:04

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

attrib -s -r -h msdos.sys

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:58
av>nos

Je moet alle attributen tegelijk installen. Dit omdat onder dos al die attributen elkaar overrulen (ken je het spelletje steen-schaar-papier?, dat idee een beetje). Je kan geloof ik niet het systeem attribuut zetten van een hidden bestand, het readonly van een systeem bestand en het hidden van een readonly of iets in die geest.
Dus alledrie in 1 keer is de enige oplossing :)

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 01-11-2002 21:22 . Reden: nos/wos, één pot nat voor een echte harde waren man als ikke :P ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Lampje, helaas moeten volgens de huidige policy DOS-vragen in NOS heb ik begrepen. Ik ben het er ook niet mee eens, maar ja ;) het idee is dat de kans groter is dat hier mensen zijn die nog weten hoe ze met een commandline moeten omgaan :o

Inderdaad lost alle 3 tegelijk omzetten het probleem op. Lekker handig geimplementeerd die rechten onder DOS... :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Inderdaad de truc is om het in één keer uit te voeren!