HELP MIJ IK HEB EEN HEEEL ERG GROOT PROBLEEM!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik had op mijn werk op elke pc een cleint draaien. Ook op de servers. We hebben een Mail (exchange) server, Cd-rom server en een Bestand/Internet Server. In totaal 5 proccesoren. Twee dual P2 400.

Nu is er een onderzoek geweest achter mijn rug om en heeft er een pro gezegt dat er hele grote problemen waren op het netwerk en dat die kwamen door de client.

Mijn (ex-)baas denkt nu dat ik opzettelijk het netwerk gesabboteerd heb. De geleden schade zou tienduizenden guldens bedragen (???!!!) en die wil die op mij verhalen.

Ik ben een 18 jarige student en mijn broer is 20 (mede sysebeheerder).

Wij hebben de client NIET geinstalleerd, maar wel gebruikt. Wel heb ik hem op andere werkstations gezet.

Volgend de man die het netwerk gecontroleerd heeft zorgt de client ervoor dat sommige kleine programma's in de verdrukking komen te staan en dat daardoor het netwerk stuk zou gaan. De client draaide echter met de gedachte dat ie geen kwaad kon.

WAT IS ER NOU WAAR??

PLEASE HELP!!!

Verwijderd

Wat een bullshit! De client drukt niks weg. Als er ook maar iets CPU-power nodig heeft schakelt de client zich tijdelijk uit. Idle tijd alleen.

• BlauweFles
  • Niet online
Dank je dat noem ik nog eens een helpdesk
Geen onzin gewoon een antwoord

thx

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 10:58 schreef Peewee het volgende:
Wij hebben de client NIET geinstalleerd, maar wel gebruikt. Wel heb ik hem op andere werkstations gezet.[/quote]Dit snap ik even niet? Als jij het niet veroorzaakt hebt, dan heb je toch niks gedaan? Volgens mij hoef je je niet druk te maken hoor. Als je met behulp van Distributed.net (of DPC) of met DPC-systeembeheerders kunt aantonen dat het programma geen kwaad kan, dan kan je aantonen dat je het niet met opzet (die sabotage waar je baas het over heeft) hebt gedaan, dus kan je baas fluiten naar die centen. (je hebt het alleen misschien zonder toestemming gedaan en dat mag niet).
Verder kan ik je niet helpen.

Verwijderd

Onzin!!! :(

Wat zou die "schade" dan moeten zijn ?? en het netwerk kapot ????

Als het zo zou zijn dat een ander programma crashed omdat er een koe draait dan moeten ze nog maar eens goed naar dat programma kijken.. die crashed dan zonder koe ook wel....

Veel succes... dit soort gedonder is nooit leuk... maar laat die pro maar eens aantonen dat alles wat hij beweerd waar is... (kan ie denk ik niet)

• BlauweFles
  • Niet online
De client is erop gezet door de vorige beheerder. Wij hebben hem wel gebruikt en er op laten staan.

Alleen hij denkt nu dat wij EXPRES het netwerk stuk hebben gemaakt dmv die client voor ons eigen plezier.

Dnet heb ik al gemailed als er hier iemand rondhuppeld van de DPC en mij wil helpen graag!!!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je bent zojuist slachtoffer geworden van het Belgisch Forum Virus. Je bent nu geinfecteerd en je moet het volgende doen:
1> Selecteer dit bericht & kopieer het naar het clipboard.
2> Gan naar een 2 willekeurige forumthreads en post dit bericht daar.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:28 schreef Dirk-Jan het volgende:
Je bent zojuist slachtoffer geworden van het Belgisch Forum Virus. Je bent nu geinfecteerd en je moet het volgende doen:
1> Selecteer dit bericht & kopieer het naar het clipboard.
2> Gan naar een 2 willekeurige forumthreads en post dit bericht daar.[/quote]:( beetje off-topic ??

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik geloof dat er wel problemen zijn in combinatie met dos-progs als Exact....
(wie zei dat ook al weer?)

Join TeamBVD!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Wel een beetje vaag van die PRO.

a) Hoe komt ie aan die redenatie (netwerk kapot)

Reactietijd hoogstens wat verlaagd.

(ik ken iemand die het op NT4 workstations had geinstalleerd, probleem was dat de AUTOSNAP functie van Autocad wat traag werd)

b) Het schadebedrag, wat een belachelijk bedrag, is/was er schade?!? Zo ja wat dan. Dataverlies?, niet werkende programma's.

Wat een "pro", er draaien volgens mij overal clients bij bedrijven en ik heb nog nooit zoiets gehoord.

Als die baas van jou met zulke beschuldigingen komt moet ie ook met KEIHARDE feiten komen!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 10:58 schreef Peewee het volgende:
Ik had op mijn werk op elke pc een cleint draaien. Ook op de servers. We hebben een Mail (exchange) server, Cd-rom server en een Bestand/Internet Server. In totaal 5 proccesoren. Twee dual P2 400.

Nu is er een onderzoek geweest achter mijn rug om en heeft er een pro gezegt dat er hele grote problemen waren op het netwerk en dat die kwamen door de client.

Mijn (ex-)baas denkt nu dat ik opzettelijk het netwerk gesabboteerd heb. De geleden schade zou tienduizenden guldens bedragen (???!!!) en die wil die op mij verhalen.

Ik ben een 18 jarige student en mijn broer is 20 (mede sysebeheerder).

Wij hebben de client NIET geinstalleerd, maar wel gebruikt. Wel heb ik hem op andere werkstations gezet.

Volgend de man die het netwerk gecontroleerd heeft zorgt de client ervoor dat sommige kleine programma's in de verdrukking komen te staan en dat daardoor het netwerk stuk zou gaan. De client draaide echter met de gedachte dat ie geen kwaad kon.

WAT IS ER NOU WAAR??

PLEASE HELP!!![/quote]Wat zij verkondigen is bullshit.
Het enige wat de client doet is: 2MB geheugen in beslag nemen, idle-time opvullen en af en toe een paar bitjes versturen.

De enige applicatie die ik ken die problemen kan geven met de client zijn de oude DOS-versies van Exact, dit komt omdat emenu continu op de server loopt te pollen als hij niet actief is. Dit gaat mis doordat de client en dat dos pakketje elkaar niet goed zien.
Dit probleem is op te lossen door een aangepaste versie van emenu.exe te installeren.

Een slechte netwerkperformance door een client is onmogelijk. Ik wil dat jouw baas best even uitleggen als hij daar behoefte aan heeft.

• 0rbit
  • Laatst online: 15:11
Je kunt zelfs gaan beweren dat die pro er geen reet van snapt; De temperatuur van de systemen, die uiteindelijk mede de levensduur bepaalt, blijft constant. Dit heeft een positief effect op de levensduur.

Laat die 'pro' dan maar eens aantonen dat dat NIET waar is :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 08:56
Jeetje wat een onzin en dat noemt zich een pro hahaha. Netwerk stuk door koeien. hahaha.
Die 100 k die ze per dag versturen heeft echt geen invloed op de werking van het netwerk. Laat hem maar eens goed aangeven wat er zogenaamd stuk is gegaan dan?

Suc6

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:45 schreef Templer het volgende:
(ik ken iemand die het op NT4 workstations had geinstalleerd, probleem was dat de AUTOSNAP functie van Autocad wat traag werd)[/quote]trage Autosnap bij autocad komt meestal door het gebruik van truetype-fonts in een tekening.... zelfs met AC2000 reageert hij als bagger...

remedie: de setvar QTEXTMODE op 1 zetten zorgt voor weergave van text als vierkante blokjes.... ok... ziet er niet uit, maar tekent erg snel :)

Join TeamBVD!

Verwijderd

Wij hebben ook een bedrijf die voor ons flusht en de sysop heeft geen problemen. Ik denk dat die "PRO" maar weer terug de schoolbanken moet. Misschien heeft hij zelf wel iets fout gedaan:(:(, heeft de client gevonden en die als oorzaak van het probleem genoemd:(:(. Want hoe kan het nu ineens een probleem geven terwijl die client al zolang draaid, vertel hem dat maar eens.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
[Off-Topic]
Doet me denken aan de hospita waar ik ooit bij inwoonde. Na een week van zware storm begon het dak te lekken.
Toen kregen mijn huisgenoot en ik de schuld van de lekkage. Ze kwam er achter dat we buitenom een coaxkabel van de zolder, waar de huisgenoot zat, en mijn kamer, een verdieping lager hadden hangen -> Lekkage onze schuld. Yeah right.

Na een paar maanden verhuisd naar een studentencomplex met inmiddels 10mbit internetverbinding. :)

[/off-topic]

Verwijderd

Ga naar de site van distributed.net en draai daarvan zoveel mogelijk gegevens uit die in je voordeel spreken (te denken valt aan de FAQ, waarin de vraag staat dat je computer trager word en andere proggies niet meer lopen)
Ga vervolgens naar je baas; overhandig deze gegevens en SPEEL OPEN KAART!!
Help hem waar je kan; zie zijn kant van het probleem. Zeg dat je zelf heel ernstig vind als er problemen met het netwerk/de computers zijn.
En beloof dat je je er je best voor gaat doen dat er niet meer iets achter zijn rug om gebeurd.
Koste wat het kost moet je zijn vertrouwen winnen
Als hij zegt dat de clients verwijderd moeten worden, dan ga je dat ook overal en onmiddelijk doen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nu is er een onderzoek geweest achter mijn rug om[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn (ex-)baas denkt nu dat ik opzettelijk het netwerk gesabboteerd heb.[/quote]Mag ik uit deze 2 zinnen opmaken dat je ontslagen bent door dit voorval?

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 12:04 schreef DSmarty het volgende:
De enige applicatie die ik ken die problemen kan geven met de client zijn de oude DOS-versies van Exact, dit komt omdat emenu continu op de server loopt te pollen als hij niet actief is. Dit gaat mis doordat de client en dat dos pakketje elkaar niet goed zien.
Dit probleem is op te lossen door een aangepaste versie van emenu.exe te installeren.[/quote]Hee, dat hoor ik voor het eerst. Ik draai hier exact 7.1 op het netwerk en ook koeitjes. Wat zouden die problemen dan moeten zijn? Merk ik daar iets van?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Ik denk dat er gewoon wat mis is met het netwerk en ze weten niet wat en het enige onbekende wat hij tegen komt is dat koetje en daar schuift hij alles schuld op.

Mijn mening.

Tja zou kunnen.

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Een koe op een PC die alleen Office draait geeft totaal geen problemen. (ook geen Tele2 databasesoftware ;))

Met een server of andere bedrijfskritische shit moet je gewoon kijken wat het doet en dat kan verschillen per geval.

Zeggen dat een D.net client zonder meer op alleen idle tijd werkt en dus andere programma's niet stoort is bullshit. :7

LinkedIn WoT Cash Converter

• DSmarty
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 17:27 schreef Loesje het volgende:
Hee, dat hoor ik voor het eerst. Ik draai hier exact 7.1 op het netwerk en ook koeitjes. Wat zouden die problemen dan moeten zijn? Merk ik daar iets van?[/quote]Ik had het over de oudere dos versies, daarmee bedoel ik dus (*duh*) niet Exact 7.1

• BlauweFles
  • Niet online
We zijn er uitgekomen (geloof ik).

Wij zijn niet onslagen, maar we stoppen wel over een paar weken.

Iedereen bedant voor de reply's

ik zal deze thread doorverwijzen naar de man die het netwerk doorgeligt heeft, zodat hij er ook van op de hoogte is.

IEDEREEN NOGMAALS BEDANKT!!!!!

• crisp
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

Fijn dat jullie eruit gekomen zijn, jammer van de kudde alleen :'(
Ik had laatst ook dit probleem; ze gaven ook de koetjes er de schuld van dat de SMTP server ermee nokte. Ik moest ze er toen ook afhalen. Nu grazen ze alleen nog maar in het weekend ;)

Intentionally left blank

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 20:54 schreef crisp het volgende:
Ik had laatst ook dit probleem; ze gaven ook de koetjes er de schuld van dat de SMTP server ermee nokte. Ik moest ze er toen ook afhalen. Nu grazen ze alleen nog maar in het weekend ;)[/quote]Wat dacht je van 's nachts? ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat dacht je van 's nachts?[/quote]Hehe, doe ik ook weleens ja ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

NO WAY!!!
Ik zou nu dus even echt niets meer flikken zonder zijn medeweten!

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 20:36 schreef DSmarty het volgende:
Ik had het over de oudere dos versies, daarmee bedoel ik dus (*duh*) niet Exact 7.1[/quote]Ik kan me goed voorstellen dat mensen ieder dos programma oud vinden. Bij exact willen ze ons ook al windows-shit door de strot duwen.

Maar on-topic: er draiien hier overal koetjes, en er zijn niet meer problemen dan zonder. En er draait hier de meest uiteenlopende software. Gewoon bullshit dus, maar dat was al wel duidelijk.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 20:54 schreef crisp het volgende:
Ik had laatst ook dit probleem; ze gaven ook de koetjes er de schuld van dat de SMTP server ermee nokte. Ik moest ze er toen ook afhalen. Nu grazen ze alleen nog maar in het weekend ;)[/quote]Da's Moooooooooooooooooooooooooooooooooooooi,
Dan heeft AH ook op maandag verse melk

Verwijderd

Niet zeuren gewoon betalen en koe blijven draaien;):)

Verwijderd

inderdaad fijn dat je er kennelijk weer een beetje uitgekomen bent.
Wat mij opviel in deze topic was, dat je op een of andere wijze werd geïntimideerd. En dat kan je heel goed weerleggen met technische details, maar de feitelijke intimidatie moet je gewoon niet pikken ( volgende onverhoopte keer).
jij bent/was kennelijk beschuldigd van iets wat
1. niet hard te maken is
2. de client heeft je voorganger geïnstalleerd
3. de vermeende schade is al helemaal zware intimidatie, helemaal de manier waarop het wordt gebracht
4. je hebt nooit instructies gekregen om de 'puinzooi' van je voorganger op te ruimen
5. heb je wel voldoende opleiding op kosten van die intimidant gekregen zodat hij zou kunnen zeggen dat je het had kúnnen weten?
6. op welke basis werk je bij die sukkel? Als het je werk niet is , moet hij bij iemand anders wezen ( bijvoorbeeld bij degene die je 'verlinkt' heeft)

kortom alles lijkt er op dat je werd/wordt geïntimideerd door iemand die zelf op hete kolen zit. Als hij zelf echt zo dom is, bedenk dan wel dat iemand anders hem deze 'oplossing'heeft ingefluisterd. Dat is al reden genoeg om je energie aan iemand/iets anders te besteden en ZELF weg te gaan, maar laat de boel wel netjes achter. Werk/stage etc genoeg, en met de huidige arbeidsmarkt zal je wel gek zijn om nog één uur langer dan nodig voor zo een sukkel te werken!!!

Ga eens even langs een rechtsbijstandspreekuur ( ik neem aan dat je niet zelf een rechtsbijstandverzekering hebt, al zou ik die iedereen aanraden want de normen voor 'gratis' rechtshulp zijn echt laag tegenwoordig) omdat je wel ZEKER moet weten hoe je ervoor staat. Zodra die sukkel nog één keer intimideert is een simpel doch effectief briefje meestal voldoende. N. B. Altijd een cc-tje naar personeel en organisatie (of hoe die afdeling ook heet) omdat dit soort lui meestal alleen durven te intimideren op eigen houtje, maar zodra het menens wordt, worden ze zelf ernstig teruggefloten. Ik heb een keer iets dergelijks aan de hand gehad waar achteraf niemand in de organisatie van wist, maar toen ik echt werd bedreigd liet ik even mijn advocaat een briefje schrijven ( keurig netjes) en toen was het gelijk over. Via via hoorde ik ( ik was namelijk zelf al veel eerder vertrokken) dat die sukkel het zwaar te verduren had gekregen omdat hij inderdaad een iegen spelletje ana het spelen was waar nieman wat van wist. Je moest een sweten wat een zieligerds ( want dat is het) er rondlopen!! laat je niet 'naaien'omdat je toevallig nog maar 18 bent hoor!!!
Pagina: 1