Toon posts:

[WinXP] MSNpwsTrojan windll32.exe geinfecteerd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hier een pc die geinfecteerd is door een trojan.
De trojan heeft een windll32.exe bestand geinfecteerd.
kan ik dit bestand zonder problemen verwijderen of moet ik windows XP weer opnieuw installeren.
Of heeft iemand dit bestand voor mij?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
windll32.exe is bij mij geen Windows bestand (staat iig niet op mijn schijf, of het moet een systemfile zijn). Gewoon verwijderen of verplaatsen. Verplaats je het en kun je nog steeds booten dan kun je hem ook deleten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zelf al ff gekeken en systeembestanden verbergen staat aan.
Maar ik wacht nog ff af met verwijderen. het is niet mijn pc. :)
bestand is trouwens 136kb groot. En dit bestand is op 28-10-2002 aangemaakt. Terwijl het virus door nav2002 pas vanavond om 19:... is gedetecteerd.

Het virus is trouwens 666 bytes groot.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Is 28-10 de datum waarop die pc is geïnstalleerd of SP1 heeft gehad?? Zo nee en ligt het veel verder daarvan dan is het zeker geen systemfile.
28-10 is een paar dagen geleden, maybe is het toen geïnfecteerd, en nu pas ontdekt.

Bestandsgrote van virus maakt niet uit. Virus zorgt ervoor dat geïnfecteerd bestand niet (of niet erg) verandert in grote, anders valt het meteen op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ff gezocht en het windll32 bestand komt van een site uit NL.
En daar komt deze virus ook vandaan.
Het bestand heet msn51trojan.exe.
Een persoon namens progman heeft deze files en andere op zijn internet site staan van lycos. Heeft lycos geen regels :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het bestand niet weghalen.
Iemand een idee hoe het wel kan?

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan gesloten worden probleem opgelosd :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe heb je het nu verwijderd? <-- Leuk voor de search.

Je kan de abuse@lycos wel een mailtje sturen trouwens, als het trojaans paardje daar heb staan.

Verder hoeven opgeloste topics niet op slot, kost me te veel werk ;) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:53:
Ik kan het bestand niet weghalen.
Iemand een idee hoe het wel kan?
Via dos kun je het ook verwijderen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:05:
[...]

Via dos kun je het ook verwijderen! ;)
Ik heb "msdos" vanuit windows XP gestart en ik kon de file toen niet verwijderen.

( Ik heb niet geprobeerd om te gaan opstarten met met een bootflop, msdos kan toch geen ntfs benaderen :? , en ik had geen floppy tot mijn beschikking )

Voor de search:

Nav2002 met de laatste updates had het virus gedetecteerd maar kon de file waar deze in zat niet verwijderen. Ik kon hem ook niet verwijderen via windows verkenner of om het geinfecteerde bestand in quarantaine te zetten.

Omdat ik al wist dat het geen systeembestand was en waar het bestand stond kon ik deze verwijderen door manueel de virusscan uit te voeren op het betreffende bestand.
Ik heb toen de optie gekregen om het bestand volledig te verwijderen.
Ik heb dit toen gedaan en hij het bestand was weg.

Wel raar dat ik deze optie niet kreeg toen ik Nav2002 het systeem liet scannen.
Pagina: 1