Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Glowpad (NeverGlide)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met een glowpad, ben al vrijwel halverwege, maar nu zit ik met de stroom.
:O
Ik heb aan materiaal:
- 4 blauwe leds 5 mm (regular)
- 4 transistors van 82ohm
- usb kabel

Nu stond er op http://www.ccmod.com/howto.php/25/1/
dat je een molex connector nodig hebt. Is dat een transformator ofzow?
Want één gozer geeft onderaan commentaar dat je ook een usb kabel kunt gebruiken (dus gekocht) omdat die ook 5volt is. Maar nu lees ik op de kabel zelf dat die 30volt geeft. :X

Beetje overbelasting dan van mijn ledjes dus als ik dat zo aansluit. |:(
Hoe krijg ik dus 5volt door een 30volt kabel naar mijn computer zonder de boel te verknallen (letterlijk). En dit geldt toch ook wanneer je de glowpad aan de computer aansluit? Dan moet je toch ook een travo ofzow er tussen stoppen???? :? :?

Help deze newb ffkes, aub ! :*)

Verwijderd

transistors 85 Ohm

je bedoeld weerstanden

een molex connector is de naam van de stekker waarmee je cd-rom en hardeschijf enzo aangesloten zijn... die kleine witte stekker met 4 draadjes eraan (of 8)

en die 30 volt slaat op de max spanning die op die kabel mag staan niet op de spanning die eruit komt

er komt nooit meer uit als je erin doet bij alleen een kabel

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15
Als je een USB kabel op je comp. aansluit staat er niet meer en niet minder op de kabel dan 5V :) Een molex connector is trouwens gewoon een in comp. standaard gebruikte connector die beschikt over 2 -'en en 1 + van 5V & 1 + van 12V :)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:43
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_25_leds.jpg

rechtsboven... das toch een molex connector?

edit:
(uiteraard) te laat :)

Verwijderd

[echt te laat] Met molex connector wordt bedoeld bv de power connector van een hd of cd-rom.

Die 30 V zal waarschijnelijk het max zijn wat de kabel aankan , aangezien usb echt niet meer dan 5 V afgeeft.

Dus je hebt geen travo nodig :)
[echt te laat]

Verwijderd

Tu-Tone schreef op 01 november 2002 @ 19:42:
[afbeelding]

rechtsboven... das toch een molex connector?

edit:
(uiteraard) te laat :)
ja rechts boven is mollex

Verwijderd

waar heb je het schema gevonden voor een glowpad met usb dan? want dat ruled zwaar :D, moet er ook maar eens 1tje gaan maken met mijn 2 dagen oude dremeltje :7

Verwijderd

Topicstarter
aha, wat een quick repley, heerlijk. Bedankt !
Weet je waarom ik dat dacht?
Afbeeldingslocatie: http://hw.metku.net/mods/glowpad/5.jpg
Ik zag zwarte apparaatje achteraan en kreeg meteen een paniek aanval. Bw ik heb foto's maar moet ik nog op de computer zetten. Het is een everglide vorm alleen dan van plexi.
Ik ga waarschijnlijk een dubbele laag maken (soort voetjes) van plexi en daartussen de leds monteren. Wordt snel vervolgd !!!!! :) :*)

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je het schema gevonden voor een glowpad met usb dan? want dat ruled zwaar , moet er ook maar eens 1tje gaan maken met mijn 2 dagen oude dremeltje
http://hw.metku.net/index...th=mods/glowpad/index_eng dit is de originele tutorial.:)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik misschien ook ga doen is in plaats van logo of iets dergelijks inkrassen (of andere meer beschaafdere termen) een logo of text met fluoriserende verf erop. Altijd eerst ff testen uiteraard.....

FF checken of dit wel werkt..... :)

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
welke sterkte ledjes moet je daar eigenlijk voor hebben, wil het een beetje goed werken??
ik wil zelf namelijk ook een mooie glowpad maken!!

There's no savegame in real life...

Verwijderd

Topicstarter
ik had blauwe leds van 3500mcd
Je kunt ook ultra bright leds halen, maar die kon ik alleen in rood krijgen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 19:38:
[...]
Ik heb aan materiaal:
- 4 blauwe leds 5 mm (regular)
- 4 transistors van 82ohm
- usb kabel
[...]
Wat is een transistor van 82ohm als ik vragen mag? :?
Bedoel je nie toevallig weerstandjes? 8)7

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:41:
[...]

Wat is een transistor van 82ohm als ik vragen mag? :?
Bedoel je nie toevallig weerstandjes? 8)7
Moeten idd weerstanden zijn.

En is je glowpad al af :?

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de electronika al af, maar ga vanmiddag aan het polijsten en dan hoop ik weer een stuk verder te zijn. Gaat toch erg veel tijd inzitten. En tijd heb ik niet veel, pics r coming s00n :*)

Verwijderd

Maar kun je ff een pic maken van hoe je dat gedaan hebt met die usb kabel, hoe je die hebt aangesloten op de glowpad en de leds?? Thanks a million :7

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb ik wel een picture van maar uploaden naar de pc gaat ff nog niet (moet nog in verdiepen) :(. Als volgt met die usb kabel.

Ik heb een printerkabel gekocht van 1,5 meter met usb aansluiten (zo'n hp940c kabel). Daarna heb ik de plug van de printer eraf geknipt waardoor je dus een mooie usb kabel overhoud. Ik heb het uiteinde gestript waarna er 4 draadjes verschijnen. De rode en zwarte zijn belangrijk de groene en witte( data in en data uit) zijn N.V.T ! :) Dus die hou je kort. Vervolgens strip je de rode (+) en de zwarte (-) en sluit je vervolgens kleur op kleur aan.

Ik heb 4 lampjes dus 4 rode en 4 zwrte draden eraan die in een klein wit connectortje zitten met een schuifje met pinnetjes.

Ik zorg morgen voor plaatjes.. !!!! Dan pak ik de webcam en pluk een site en load ze UP ! :P:):*);)

Verwijderd

MM klein vraagje hier bij, als je optical mouse heb, werkt dan dan ook, vanwege licht adn van onderen komt?

Verwijderd

als je er plastic folie overheen plakt wel :), btw load de pics ff snel up met stap voor stap uitleg :9

Verwijderd

Heb je trouwens er een usb connector aan zitten? zodat je hem in de usb poort kunt stoppen??????????????

Verwijderd

Topicstarter
Heb je trouwens er een usb connector aan zitten? zodat je hem in de usb poort kunt stoppen??????????????
Yup, die zit standaard op die afgeknipte printer kabel........:)
geduld, morgen komt het wel....:)
MM klein vraagje hier bij, als je optical mouse heb, werkt dan dan ook, vanwege licht dat van onderen komt?
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_39_DCP_0003.jpg
Volgens mij doet hij het gewoon, zo niet dan sluit ik mijn boomslang wel aan :)

Verwijderd

Ik kijk al uit naar de pics, want dan kan ik ook beginnen :7

offtopic:
Is een boomslang nou echt zoveel fijner met gamen??

Verwijderd

optische muis begint gegarandeerd te flippen met een plexi ondergrond, en al helemaal als daar nog 'ns belichting onderuit komt

niet bepaald iets waar ik voor sta te springen dus...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Glowpad sucks :D ik wil doorzichtige maar dan doet mn muis het niet meer (optical) En probeer eens een glowpad met rode-leds te maken. Wedden dat je muis gestoord wordt :D
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:17:
Ik kijk al uit naar de pics, want dan kan ik ook beginnen :7

offtopic:
Is een boomslang nou echt zoveel fijner met gamen??
offtopic:
neee!!! Ik vind het echt kut spelen!

.

Verwijderd

oke :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:13:
[...]

[...]

[afbeelding]
de muis op de afbeelding is geen optical, kweet nie waarom de afbeelding erin staat, maar dat boeid ook niet. (mijn muismat namelijk) wel heb ik het probleem met die muis dat er krassen op t plexiglas komen, ik heb er al plakband opgeplakt, dit is zachter dan dat van de muis voetjes zelf, maar dat maakt nie uit. :r

Verwijderd

Topicstarter
Mijn snapcam logged niet in omdat mijn kpn account eind november pas ingaat. Mijn webcam is spoorloos. Ik heb dus momenteel geen manier om pics te uploaden. Ik teken wel een schemaatje....... :/ :O

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

New

Als je een optical mouse hebt hoef je eigenlijk niet eens meer LEDs op die glazen plaat te maken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg niks op internet mijn ftp is slecht bezig.... Sluit topic maar, als ik plaatjes heb dan zet ik ze wel een andere keer erop, wil nu ff niet lukken....sorry... :( :/

Verwijderd

Kan het nou wel of niet met een optical muis???

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

nee, een optical snapt t niet meer vanwege de dikte van de plaat, hij leest daarom z'n straal niet meer, je kunt eventueel wel de plaat aan de bovenkant opruwen of er een doorzichtig platis mapje (met ribbeltjes) overheen leggen om hem difuus te maken, dan kan het wle met een optical, zie anders even de case-mod tutorials op mijn site (www.pc-gamers.com) voor bijvoorbeeld het aansluiten van je usb draadje.

openkat.nl al gezien?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
hoh, laatste tijd denk ik wel eens dat de gemiddelde knowledge van tweakers achteruit gaat...

usb levert toch standaard 5volt? waar the f*ck heb je dan nog een schema voor nodig? JEEEZ

moeilijk he:

code:
1
USB5V+ ------ weerstand - led ------- USB5V-

OE, MOEILIJK!

en btw, ti's zonde van zo'n dure kabel om daar de printerstekker af te knippen man! pak dan gewoon een usb verleng kabel van 2,5 euro...

Verwijderd

Topicstarter
hoh, laatste tijd denk ik wel eens dat de gemiddelde knowledge van tweakers achteruit gaat...

usb levert toch standaard 5volt? waar the f*ck heb je dan nog een schema voor nodig? JEEEZ

moeilijk he:

code:
--------------------------------------------------------------------------------
USB5V+ ------ weerstand - led ------- USB5V-

--------------------------------------------------------------------------------

OE, MOEILIJK!

en btw, ti's zonde van zo'n dure kabel om daar de printerstekker af te knippen man! pak dan gewoon een usb verleng kabel van 2,5 euro...
chill plz

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:13:
[...]

[...]

[afbeelding]
Das wel een mooie glowpad! Heb je ook pics met de leds aan?

Verwijderd

Topicstarter
hehe die glowpad is van een voorbeel op ccmod.com
Ik heb plaatjes maar heb momenteel geen upload mogelijkheid. Alles zit tegen wat dat betreft. :(

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SyphOn schreef op 04 november 2002 @ 18:01:
[...]

Das wel een mooie glowpad! Heb je ook pics met de leds aan?
nee, die zitten er nog niet in namelijk, staan in bestelling bij de led's IA, en er moet dan nog een traanplatje komen over de led's heen.
Pagina: 1