Toon posts:

Map op server kopieren dmv php-script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik wil een kleine website maken waar mensen een soort gastenboek aan kunnen vragen. Nu heb ik alle bestanden van het gastenboek in 1 map gezet, en die geupload naar de server. Bij deze bestanden zitten ook een aantal gechmodde bestanden en mappen bij.
Als iemand nu zo'n gastenboekje wil aanvragen, moet een php script, de complete inhoud van die map in een nieuwe map zetten. De gechmodde bestanden en mappen moeten dan in die nieuwe map ook gechmod zijn...

Kan iemand mij melden of dit mogelijk is (vooral die gechmodde bestanden zal een probleem zijn denk ik), en zo ja: zou je dan een klein scriptje maken?

Vraag me aub niet waarom ik het niet in mysql zet: ik heb geen mysql-hosting én ik heb er geen verstand van. (van php ook niet echt)

Alvast hartelijk bedankt.

Verwijderd

En inderdaad.... ik zou een klein scriptje maken....
http://www.php.net/manual/en/function.file.php

en ik denk dat dat CH-modden niet gaat lukken nee....

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om de complete inhoud van een map te kopieren in een andere map? Bij bijvoorbeeld de copy-functie wordt het uploaden bedoeld...
Weet iemand raad?

Overigens zijn er (bijvoorbeeld bij Lycos) online filemanagers waarmee je bestanden op de server kunt kopieren en kunt chmodden...
Het kan dus waarschijnlijk wel...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 19:43 . Reden: toevoeging ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
http://www.php.net/manual/en/function.copy.php voor de copy functie, http://www.php.net/manual/en/function.chmod.php voor het chmodden van je bestanden. DIR copy lijkt mij niet mogelijk...

dj_delta is waarschijnlijk sarcastisch aan het doen...

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$bestand = "bla.php";
$doel = "../destination/subdir1/userdir2";
copy ($bestand, $doel.$bestand);
chmod ($doen.$bestand, 0755);
?>

Deze copieert 1 bestand en geeft dan toegangsrechten (read+execute)

Verwijderd

Topicstarter
Zou u misschien ook een klein scriptje erbij kunnen geven? Ik ben niet echt goed in php, en van die php.net-pagina's snap ik helemaal weinig!
Alvast bedankt...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 19:54:
Zou u misschien ook een klein scriptje erbij kunnen geven? Ik ben niet echt goed in php, en van die php.net-pagina's snap ik helemaal weinig!
Alvast bedankt...
Nee. Dit valt onder script request! Wat ik heb gegeven is eigenlijk al te veel :X

Er zijn genoeg sites om PHP te leren. Tevens kun je ook zat boeken krijgen die je de basis bij brengen. Ik en een hoop mensen met mij hebben PHP zelf geleerd (zonder hulp van anderen, gewoon door trial & error) en willen best helpen, maar gaan geen scripts voor je lopen maken!

Ik zie dat je nieuw bent hier, welkom bij deze. Lees eerst ff de sticky's van P&W (Programming). Deze en de FAQ zijn gewoon verplichte kost!

Verwijderd

Topicstarter
OK, toch bedankt voor het kleine scriptje ;)
Ik leer trouwens meestal dmv andere sites en scripts, deze probeer ik dan te begrijpen en aan te passen aan mijn eigen wensen. Er staan ook zat handleidingen op internet maar die gaan bijna allemaal over de basisbegrippen van php en niet over het compleet kopieren en chmodden van een map.
Ik heb de eerste sticky gelezen (mod veranderingen)...
Nogmaals bedankt, en anders plaats ik het berichtje nog wel een keer bij de script request.

Verwijderd

Het is al een keer gezegd maar http://www.php.net is echt een goeie site en daar staat naar mijn weten alles wat mogelijk is met php. Je zegt dat je weinig snapt van die php.net pagina's. Mijn advies: leer werken met de pagina's op php.net als je serieus php wil gaan coden. Het is echt de moeite waard.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je een voorbeeld map hebt met alle losse bestanden, goed ge-chmod erin en je gaat dat via system() of exec() oid. met cp -R oudemap/ nieuwemap/ kopieren zou het goed moeten gaan. Wel regelen dat nobody in de map waarin je de dingen dumpt schrijfrechten heeft.

Dit lijkt trouwens een beetje op slechte codingstijl, volgens mij kun je beter de data en de logica (scripts bijvoorbeeld) gescheiden houden en niet alles domweg kopieren. Templates en databases zijn je vrienden.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Dat deze nog niet op slot is zeg... ik heb in mijn post al aangegeven waar alles te vinden in in de manual waar de topicstarter nog niet eens de moeite genomen had om in te kijken....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de moeite genomen om daar te kijken!!
Als je net een maandje met php begrijp je echt nog niet alle codes e.d. die op zó'n php.net-pagina worden vermeld!
Inmiddels ben ik er, dankzij de hulp van FlamerX, wel uitgekomen, en heb ik een scriptje kunnen maken dat wat bestanden copieert, chmod en wat mappen copieert en chmod.
Iig iedereen bedankt die heeft geholpen. Alles is altijd beter dan zo'n cynisch berichtje van een 'gevorderde' php-er die een beginner niet iets wil uitleggen...
Pagina: 1