Toon posts:

Vaag probleem misschien moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst mijn specs:

MICRO-STAR INTERNATIONAL MS-6340 (mobo)
VIA KT133/A Chipset
AMD Athlon Processor 1.00GHz
Coolermaster
300 Watt voeding
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
1 hdd Maxtor 80 Gig 7200rpm
1 hdd Fireball 40 Gig 7200rpm
1 hdd Maxtor 20 Gig 7200rpm
640 MB SDRAM
LITEON DVD-ROM LTD163D
PHILIPS PCRW1208
National Semiconductor DP83815-Based PCI Fast Ethernet Adapter
RealTek EthernetCard PCI Fast Ethernet Adapter
Ide controller SilliaCon Image ATA

aardig configuratie voor een server :P

Computer staat elke dag zo wat 24 uur aan ( af en toe uit). Werkt perfect. Eerst probleem maanden geleden. Zat achter computer blab beeldscherm zwart beeld.
Niks reageert meer (cd rom etc). Ik alles eruit halen geheugen en de computer kaal opstarten. Reageert weer niet. Ik probeer nieuwe vid kaart. Werkt ook niet. Mobo geeft geen waarschuwings piep ofzo iets dergelijks.

Dus ik bel garantie en gelukkig ik had nog garantie. Lui komen 3 weken later aanzakken. In tussen tijd probeerde ik allerlei dingen en het begon al iets verder te komen. Computer startte al op maar enige tijd later na het eerste opstart scherm schakeld de computer de beeldscherm standby. Dus ik laat em lkkr uitstaan tot die vent langs komt.

Komt ie langs start de computer weer heel normaal op en ik trek dus vaag gezicht :+
Hij weer weg en paar maanden l8ter gebeurd weer hetzelfde. Dit maal is hij helemaal dood niks werkt zelfs processor start niet meer op.
Ik weer alles proberen alles eruit andere kaarten erin, niks helpt. Laat hem dus weer paar dagen staan en tussen tijds mail ik naar de garantie. Helpt ook niks.

Paar dagen l8ter start ik de computer op en ik had al zon gevoel dat hij het weer deed en jahoor. Erg vaag. Heb van alles geprobeerd en onderzocht maar hij werkt weer.

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn. Alle kaarten zijn getest. Ik kreeg dus mail terug. Is je stop contact geaard? beetje vaag maarjah :D

Heeft iemand zelfde soort probleem gehad en hebben jullie wat tips want het is wel irritant als hij de heele tijd uit valt en dan weer bij tover slag het weer doet.

misschien de feetjes _/-\o_ _/-\o_

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zou direct denken aan een gammele voeding. Probeer eens te testen met een goede 400 watter ofzo

edit: mobo zou kunnen, tis nou niet direct A merk :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 ook zo al aan de voeding dat hij niet echt perfect meer werkte :d ennen jah
dit was mijn alle ehm 3e confi dus het is niet denderend :D zal het testen

Verwijderd

WhizzCat schreef op 01 november 2002 @ 18:50:
Ik zou direct denken aan een gammele voeding. Probeer eens te testen met een goede 400 watter ofzo

edit: mobo zou kunnen, tis nou niet direct A merk :P
[needitisgeenflamemodus]
niet seiken over MSI
[/needitisgeenflamemodus]

:?
probeer een andere voeding

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Hmmm, ook een keer zo'n probleem gehad met een mobo van een vriend op een LAN-Party, bleek dat de voedings-aansluiting op het bord zelf gammel was (het was toevallig ook een MSI). Als je een beetje rommelde aan de aansluiting op het mobo met de stekker dan sloeg de PC af en toe aan.
Verder zou ik werkelijk geen idee hebben....

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde gehad met me MSI K7T Pro ( MS 6330) ... hij is stervende :(
Je kan hem nog wel aan de gang krijgen (tenminste... het werkte bij mij, maar het kan nog maar een paar keer en dan kapt ie er voorgoed mee)

* Haal alle hardware eruit (incl CPU!)
* Zet de computer aan
* Zet de computer uit
* Zet CPU + Ram erin
* Zet de computer aan
* Computer uitzetten
* Dan de rest van de hardware erin

en voila.. hij doet het weer.... maar niet voor lang.. tenminste bij mij :(

/me gaat ffies kijken voor garantie voor zijn MSI bordje ... ik heb wel ondertussen de A7V333 van Asus gekocht :P....

Verwijderd

Topicstarter
dat kaal opstarten van de pc had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. Nou jah probeer andere voeding :> we zullen zien

en als dat niet werkt helaas :s maar ik heb toch hier leuk pc waar ik alles in kan gooien

abit k7x
2,4 gigh
en radeon 9700 dus dat moet wel lukken d8 ik maar
het zou leuk zijn als hij het nog ff vol houd als server _/-\o_

of natuurlijk nieuw moederbord kopen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bekend probleem met de MSI K7T series.. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter. Daarin staan wat linkjes naar soortgelijke wazige problemen met de K7T series.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:21:
dat kaal opstarten van de pc had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. Nou jah probeer andere voeding :> we zullen zien

en als dat niet werkt helaas :s maar ik heb toch hier leuk pc waar ik alles in kan gooien

abit k7x
2,4 gigh
en radeon 9700 dus dat moet wel lukken d8 ik maar
het zou leuk zijn als hij het nog ff vol houd als server _/-\o_

of natuurlijk nieuw moederbord kopen
En dan geen MSI meer :P

webOS all the way!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 09:45
Ik heb hier hetzelfde mobo van een kennis gekregen, deed het ook ineens niet meer bij hem, hier ook niet, maar na het proberen van een andere voeding loopt hij hier weer, nog geen problemen meer mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
En dan geen MSI meer :P
hehe neeh zkr niet nu wordt het abit dat is een veel beter bordje
en nieuwe voeding zit erin en heb nog steeds geen problemen er mee
dus _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1