[RedHat 8.0] wil 'm draaien naast XP

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik wil dus RedHat installeren op een pc waar ik al xp op heb staan. Ik heb daar 1 partitie.

Ik heb nix verstand van Linux btw, dat is de reden dat ik 'm erop ga zetten.

Nou heb ik geboot vanaf de cd en opeens wil ie een partitie hebben voor Linux. Nu heb ik gezien dat er een tooltje is genaamd 'Disk Druid'. Kan ik hiermee van de vrije ruimte die ik heb op de HD een partitie maken? Of moet ik toch iets gebruiken als partition magic?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

ja

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
is er ergens een handleiding voor Disk Druid dan? of moet ik dat op een of andere manier zelf uitzoeken? niet dat ik dadleijk iets verkeerds doe en dan alle data kwijt ben...

Verwijderd

wel ff controleren hoe je de hd hebt geformateerd.....
ntfs kan linux niet aan ....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 18:37 . Reden: spelling ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Boy schreef op 01 november 2002 @ 18:34:
is er ergens een handleiding voor Disk Druid dan? of moet ik dat op een of andere manier zelf uitzoeken? niet dat ik dadleijk iets verkeerds doe en dan alle data kwijt ben...
Daarom kun je beter met Partition Magic een stuk vrije ruimte op je HD aanmaken, daarna laat je RedHat deze ruimte gebruiken, da's de meest veilige manier.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hebt nu één partitie, beslaat die ook de hele schijf? Zo ja, dan zul je die - denk ik - eerste met iets als Partition Magic moeten resizen. Het zou kunnen dat de installer van Red Hat dat tegenwoordig ook kan, dat weet ik niet zeker. Als je eenmaal een stuk niet-gepartitioneerde ruimte op je schijf hebt dan is het allemaal heel simpel. Installatie starten, aangeven dat het stuk niet-gepartitioneerde ruimte moet worden gebruikt en de installer zelf alles uit laten zoeken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik heb NTFS, dus ik zal eerst met PM een stuk moeten partitioneren merk ik...

bedankt voor de reacties

Pagina: 1