iiyaama pr 454 "verplaatst" beeld automatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjeik el Pattat
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 10:54
hi,

Ik heb een probleem met m'n nagel nieuwe iiyama vision master pro 454,
Het beeld blijft steeds automatisch verschuiven, trekt krom, trekt scheef, word omhoog omlaag links en rechts geschoven etc.

het lijkt erop alsof de monitor automatisch de "ideaale" instellingen probeert te vinden.

Ik heb gemaild met iiyama, die met het advies gaven (in gebrekkig nl) om de standaard drivers van windows xp te gebruiken.

Dit hielp echter niet. Ik heb met google gezocht, de search gebruikt, de faq's gelezen etc,
ik kan de oplossing echter niet vinden, weet iemand wat te doen, want elke keer die monitor opnieuw instellen word erg vermoeiend 8)7

Ik heb trouwens een geforce 3 met windows xp er aan hangen.

Bij voorbaat dank

PB 12" 768MB // PIV 2.8@stock 512MB Corsair Twinmos cas2.5

Verwijderd

Uhrm, hoe gebeurt dat precies? Zit je te werken en zwabbert je beeld van links naar rechts of zet je je PC aan en is alles mooi, en na een paar uur staat het beeld te ver naar links?
Of zit je in Windows en is alles mooi, en ga je een spel spelen en staat je beeld te ver naar links?

Je monitor onthoud per resolutie wat de isntellingen zijn, maar sommige monitoren doen dat niet voor elke refresh rate (dat onthouden). En dus kan het zijn dat je beeld gaat verspringen. Dat dat met iiyama gebeurt vind ik overigens gek.

Wat ook kan, met grote monitoren, is dat ze even moeten 'opwarmen' en dat het beeld na een uurtje ineens anders wordt geprojecteerd. Maar als dat echt grote vormen aanneemt is er iets anders mis..

Ik wou dat ik dat had, dan kon ik m'n monitor inruilen en kreeg ik een nieuwe zonder katten-krassen in de toplaag :D :D

• Sjeik el Pattat
Het begint soms al bij het opstarten van windows, hij veranderd het beeld dan meteen of naar eenige tijd (minuten, uur, uren kies er maar een uit) Het gebeurd in een keer, opeens trekt het beeld naar een bepaalde kant op.
Als ik terug kom uit games heb ik er geen last van. Maar het eerste wat ik zo'n beetje deed toen ik de monitor kreeg was 'm zo nauwkeurig mogelijk af te stellen in counter strike. Maar nu heb ik soms dat ik ga cs'en en meteen al in de console is het beeld verschoven, andere keren staat het weer precies zo als ik het had gezet.
Het echt krom trekken van het beeld gebeurd als de monitor uit standby komt of gewoon word aangezet. Maar dus niet als ie aanstaat.

Mhhh ben blij dat ik op kamers woon want dat kattenprobleem heb ik nu nie meer, onze kat ws ook niet zo gesteld op m'n monitoren :0)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
Goh, heeft Iiyama dat probleem nog steeds...,
dat heeft mijn VMP451pro ook in sommige resoluties...
nog nooit een oplossing voor gevonden, alleen gewoon niet in die res draaien...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Sjeik el Pattat
Mhhh daar word ik niet veel vroolijker van, ik heb hem ook gekocht omdat ik 1280*1024 wou draaien :(

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Ik heb een Visionmaster 451 pro met het zelfde probleem het beeld gaat alle kanten op trekt scheef enz. Overigens bij mij in alle resoluties

Heb al contact gehad met Teleplan (die reageren al na 4 weken op een mailtje) ik heb gevraagd of ik er zeker van kon zijn dat ik mijn eigen monitor terug zou krijgen.
Hierop nog geen antwoord gekregen. Ik zit er niet op te wachten dat ik de rotzooi van een ander krijg :(

IIyama zelf nog niet te pakken gekregen zou liever mijn monitor bij hun langsbrengen Teleplan sucks namelijk (zijn genoeg topics over te vinden).

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Teleplan sucks inderdaad bigtime :(

Maar goed daar heb je niks aan, het Iiyama telefoon nummer misschien wel: 0204460404.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb ook een IIyama VMP 454 en ik draai Windows XP en heb een Club 3d Radeon 8500. Ik gebruik de IIyama driver. Als mijn pc uit de standby stand komt, is het beeld aan de linker en rechterkant iets smaller, dus ik heb dan iets bredere zwarte stroken. Ook wil het beeld na verloop van tijd (dagen) nog weleens rechts een beetje van het scherm "lopen"en dan moet ik het een beetje aanpassen. Ik vind het niet zo erg, maar heb er dus ook een beetje last van.

Verwijderd

Heb het ook...
maar het schijnt van zelf over te gaan...

Verwijderd

heb hier de pro 454, geen enkel probleem, werkt allemaal perfect
videokaart Leadtek G4 4400TD windows XP en de driver van Iiyama zelf
ik denk dat jouw monitor toch stuk is, omruilen die hap.

• Sjeik el Pattat
ik heb een gefore 3 pro van Asus, maar het probleem doet zich voornamelijk voor als de monitor aan word gezet of uit standby komt.

Maar ehhh Eyeopener, het gaat vanzelf over, hoelang duurt dat ongeveer :) en van wie heb je dat gehoort???

Maar ik blijf er bij, ik vind het geen porem van iiyama, ik wil niet zeggen dat het een absoluut top merk is maar ze behoren toch wel tot een vd beste merken, en dan dit :(

maar dat Teleplan is een online winkel ofzo??

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sjeik el Pattat schreef op 02 november 2002 @ 03:30:

maar dat Teleplan is een online winkel ofzo??
LOL :D You wish. Als er iets mis is met je monitor, handelt een bedrijf genaamd Teleplan dit voor iiyama af.......geloof me, 99% van de mensen op GoT hebben slechte ervaringen met dit bedrijf denk ik zo.

• Sjeik el Pattat
Mhhh ok :), het klinkt alsof het een bedrijf is waar mensen werken met allemaal van die kleine hoorentjes op hun kop })
Maar je zou toch zeggen dat als je monitor kuuren vertoond dat iiyama toch verplicht is ze te verhelpen???

Pagina: 1