[DivX] Herconverteren op zelfde resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik kon niks vinden in de search, maar die vond überhaupt niks op de term divx in dit forum, dus ik hoop maar dat deze vraag niet al honderd keer gesteld is.

Ik heb een filmpje met 3d Studio MAX gerenderd filmpje direct opgeslagen als hoge kwaliteitsfilmpje in DivX 5.0.2 met één pass en een bitrate van 4000 (erg hoog, in de hoop de kwaliteit te bewaren en ik heb niet de ruimte voor volledige frames op mijn hd).

Nu wil ik dat filmpje herconverteren naar een voor internet bruikbare bitrate: 300. Maar DivX kijkt even snel over de file heen en laat hem vervolgens zoals hij was met exact dezelfde bestandsgrootte als tevoren.

Dit gebeurt vanuit zowel RAD Video Tools als vanuit Adobe Premiere 6.

Een klein onderzoekje wees uit, dat het wél goed gaat als ik hem opsla op een andere grootte. Het filmpje is gerenderd op 320*180 en op 160*90 of op 640*360 krijg ik wel het gewilde resultaat, maar dat is dus op een andere resolutie.

Ik wil dus gewoon van de ene bitrate naar de andere en dat weigert ie. Ik krijg geen foutmelding, maar hij handelt de file gewoon in een rottempo af.

Hoe los ik dit op?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

gebruik het programma virtual dub, daarmee kan je het filmpje op allerlei manieren bewerken

je moet de compressie instellen enzo zorgen dat video op full processing mode staat en daarna op save as avi klikken en je er komt een nieuwe divx uitrollen

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/virtualdub.html

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Opnieuw encoden met VirtualDub lukt sowieso

De video editors die jij gebruikt zien dezelfde codec als het origineel en 'denken' dat ze niet opnieuw hoeven te encoden.
Vaak zit er ook een capture tool bij, daar kan je hem meestal ook in laden en dan opslaan met een andere bitrate.

• Oogst
Hij doet dit ook als ik in Adobe Premiere 6 geluid toevoeg: de video wordt niet gewijzigd, geluid wordt wel toegevoegd.

Het lijkt mij dat Premiere zoiets toch goed moet kunnen.

De capture-functie lijkt me hier niet de juiste voor, ik heb geen behoefte aan live encoding vanaf het beeldscherm, dat is erg onhandig als ik gewoon een .avi-file heb.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb verder geen ervaring (meer) met Premiere. Ik gebruik nu zelf Video Studeo van Ulead. Daar zit een apart programma bij om te capturen, met dat (capture) programma kan je ook een bestaande avi openen en dan opslaan met een andere codec.
Nu was mijn tip dat er bij Premiere wellicht ook zo'n programma bij zit.

Het 'nadeel' van een programma zoals Premiere is dat deze proberen om zo min mogelijk te 'her-encoden', en aangezien jij niet van codec verandert kan deze besluiten om dan maar niet te her-encoden.

Met VirtualDub (freeware, lekker klein proggie) kan je sowieso her-encoden.

Een andere optie is als je persé bij Premiere wilt blijven is om er een 'soft' of 'blur' filter overheen te gooien met mimimale blur, hiermee forceer je Premiere om het hele bestand te her-berekenen.

• Oogst
Een zeer lichte blur (0.0) lost het probleem inderdaad op in Premiere, bedankt!

Leuk dat Premiere en RAD video tools dit probleem allebei hetzelfde maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1