• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 17:26
Hoi,

Ik ben van plan een MP3 speler aan te schaffen.
Nou wil ik een flash player, maar die wel een beetje klein is, betaalbaar, en met uitbreidbaar geheugen.

Nu kwam ik de volgende 2 spelers tegen die mij aanspreken:

Freecom Beatman Flash (64MB)
http://www.mp3shopper.nl/...action=show&productID=267
Prijs: 143 euro.

En de

I.D.O i70d (128MB)
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=146
Prijs: 189 euro.

Nu is die IDO i70d is wel iets duurder, maar heeft wel weer 128 MB i.p.v. 64 en een Li-Ion accu.

Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die ervaring hebben met 1 van de 2 apparaatjes en mij er iets over kunnen vertellen zodat ik toch een beslissing kan maken.

Vooral die I.D.O i70d heb ik nog nooit van gehoord.. iemand die hem heeft en zn ervaringen met mij kan delen?

Mijn advertenties op V&A

Verwijderd

een kennis heeft hem de IDO een prima speler hoor ik vind hem persoonlijk veel mooier als die Beatman en hij is net zo groot als je bankpas.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk dat deze interessanter voor jou is:
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=220
De iRiver (bekend van zijn goede MP3-CD-spelers) heeft nu dus ook een kwalitatief goede Flash-MP3-Speler gemaakt.....
Voordelen tov IDO & Beatman:
-Tuner ingebouwd
-Bijna even duur als IDO alleen stuk kleiner
-128 Mbyte geheugen (ipv 64 bij Beatman)
-Lange speeltijd (20 uur op 1 AAA)

Nadelen tov IDO:
-Geen accu ingebouwd

Nadelen tov Beatman:
-Stuk duurder

Dus lijken me de voordelen wel tegen de nadelen op te wegen :D

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• DaLass
B_O_S_S schreef op 01 november 2002 @ 17:43:
Ik denk dat deze interessanter voor jou is:
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=220
De iRiver (bekend van zijn goede MP3-CD-spelers) heeft nu dus ook een kwalitatief goede Flash-MP3-Speler gemaakt.....
Voordelen tov IDO & Beatman:
-Tuner ingebouwd
-Bijna even duur als IDO alleen stuk kleiner
-128 Mbyte geheugen (ipv 64 bij Beatman)
-Lange speeltijd (20 uur op 1 AAA)

Nadelen tov IDO:
-Geen accu ingebouwd

Nadelen tov Beatman:
-Stuk duurder

Dus lijken me de voordelen wel tegen de nadelen op te wegen :D
Het is idd een leuk dingetje, MAAR..
als je kijkt bij wat ik wil.. het geheugen van jou aanbeveling kan niet uitgebreid worden.. dat wil ik dus wel kunnen....

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 17:38:
een kennis heeft hem de IDO een prima speler hoor ik vind hem persoonlijk veel mooier als die Beatman en hij is net zo groot als je bankpas.
Weet je toevallig ook of je m als pendrive achtig iets kan gebruiken?
Niet doorslaggevend, maar altijd wel handig natuurlijk....

En dat laden via USB.. is dat dan niet vervelend?!

Mijn advertenties op V&A

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 04:25
Vriend van mij heeft ook een IDO,
je kan er helaas geen bestanden op kwijt, en dat laden via usb kan vervelend zijn natuurlijk, hij hoeft maar 2,5 Uur dan is die wel vol.
Maar hij gaat lang geen 12 uur mee zoals in de specs staan.
Verder is hij er wel blij mee werkt ook wel goed, goed geluid.
bij mij staat de Iriver IFP-180 in bestelling :P

• DaLass
anthonyb schreef op 01 november 2002 @ 19:44:
Vriend van mij heeft ook een IDO,
je kan er helaas geen bestanden op kwijt, en dat laden via usb kan vervelend zijn natuurlijk, hij hoeft maar 2,5 Uur dan is die wel vol.
Maar hij gaat lang geen 12 uur mee zoals in de specs staan.
Verder is hij er wel blij mee werkt ook wel goed, goed geluid.
bij mij staat de Iriver IFP-180 in bestelling :P
Krijg je er nou ook van die lompe grote oordoppen bij zoals bij mp3spelers.nl op de foto's erbij staan?

Mijn advertenties op V&A

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb vandaag deze besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/187_1.jpg

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=187
Kost 269,- dus niet echt binnen jouw budget, maar iig wel een :9 spelertje.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 13:07
Is dit niks dan? http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=153
Bevalt me zeer goed, enigste nadeel is het display wat gewoon niet mooi is, maar ik persoonlijk kijk daar niet vaak naar...

Afbeeldingslocatie: http://axe.getfragged.nl/divamp3.jpg

sensei_d.fpv channel

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31

The Legend

*Plop*

De beatman is niet firmware upgradable, niet nemen dus. Stel dat MP3pro doorzet mis je een groot voordeel, zeker omdat de max. 192mb is.

[offtopic]

qua uiterlijk wint geen van allen het natuurlijk van dees :P

Afbeeldingslocatie: http://market.3dnews.ru/photo/ph03.jpg

Ik ben toch malle pietje niet!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb ook gehoord dat je de Beatman Flash kan gebruiken als extern opslagmedium (pendrive achtig dus), maar je kan geen MP3s downloaden van je speler, en geen enkele Windows herkent deze speler automagisch, je moet dus altijd een driver CDtje meenemen :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:22
The Legend schreef op 02 november 2002 @ 11:20:
De beatman is niet firmware upgradable, niet nemen dus. Stel dat MP3pro doorzet mis je een groot voordeel, zeker omdat de max. 192mb is.

[offtopic]

qua uiterlijk wint geen van allen het natuurlijk van dees :P

[afbeelding]

Dat MP3PRO is al 2 jaar te gebruiken, en er is nogsteeds geen enkele speler die het aan kan. Ik geloof er niet meer zo in...

* Xandrios heeft een beatman flash; en gebruikt hem icm WMA 9 (de nieuwe dus ja ;) ) en VBR :)
Op deze manier kunnen er zo'n 20-25 nummers op de 64MB; perfect :)

Enigste nadeeltje van de beatman vind ik, dat er geen stop knop op zit |:(
Om te stoppen moet je hem op pause zetten, en dan volgend nummer. Om de speler uit te zetten, moet ie ook op pause, en dan de play toets nog 2 sec inhouden ;(

Maar verder 8) ding :)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik heb zelf de Beatman Flash, ik moet zeggen werkt perfect. Het grote voordeel van de Freecom is dat hij een hele goede hoofdtelefoon uitgang heeft.

Om een fabeltje de wereld uit te helpen, hij is niet als Pendrive te gebruiken, het laden gaat redelijk snel. En je kan er met beetje kwaliteit een cd of 4/5 op kwijt.

Oh ja, hij is nog veel kleiner als een bankpas :*)

Canon Digital Ixus V3

• The Legend

The Legend

*Plop*

* Cutebritney heeft een beatman flash; en gebruikt hem icm WMA 9 (de nieuwe dus ja ) en VBR
Op deze manier kunnen er zo'n 20-25 nummers op de 64MB; perfect
Woei daar heb ik wel oren naar :) Met welke software encode jij de mp3's dan? Met WMA 7 (geloof ik) wordt het bestand niet veel kleiner en de geluidskwaliteit is niet je van het.. Btw, wat is VBR? Ja ik ben n00b op geluidsgebief :P

• DaLass
Hmmm.. ok .. ik denk dat het dan toch de I.V.O. i70d gaat worden.
Mede vanwege het meerdere geheugen en de upgradeble firmware.
Als het allemaal goed gaat, bestel ik m maandag, en hoop m dan dinsdag of woensdag binnen te hebben.

Ik zal in dit topic mn bevindingen wel ff zetten van het beestje, voor andere mensen die het wel een leuk dingetje lijken.

offtopic:
The Legend, je hebt volkomen gelijk.. die Iriver is ook wel errug :9~ .
Alleen vindt ik het een nadeel dat je het geheugen niet kan uitbreiden.
Als dat wel een optie was had ik deze ZEKER wel gekocht!

Mijn advertenties op V&A

• Daan
The Legend schreef op 02 november 2002 @ 12:18:
[...]

Woei daar heb ik wel oren naar :) Met welke software encode jij de mp3's dan? Met WMA 7 (geloof ik) wordt het bestand niet veel kleiner en de geluidskwaliteit is niet je van het.. Btw, wat is VBR? Ja ik ben n00b op geluidsgebief :P

VBR is Variable Bit Rate. Dat houdt in dat waar in een liedje niet zo'n hoge bitrate nodig is de bitrate omlaag gaat en bij stukken waar het wel nodig is de bitrate omhoog gaat. Scheelt aanmerkelijk in filesize en de kwaliteit blijft hetzelfde :)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Phreak schreef op 02 november 2002 @ 13:50:

[...]

VBR is Variable Bit Rate. Dat houdt in dat waar in een liedje niet zo'n hoge bitrate nodig is de bitrate omlaag gaat en bij stukken waar het wel nodig is de bitrate omhoog gaat. Scheelt aanmerkelijk in filesize en de kwaliteit blijft hetzelfde :)
Aaha, wat is een goede encoder dan? Die standaard bij WMP 9 zit is niet wat geloof ik, om een of andere duistere reden kan ik op mijn eigen PC ook niet eens encoden, telkens als ik een nummer wil omzetten naar WMA of OGG (van MP3) dan krijg ik een ongeldige bewerking van Windhoos :(

• Daan
The Legend schreef op 02 november 2002 @ 14:43:
[...]

Aaha, wat is een goede encoder dan? Die standaard bij WMP 9 zit is niet wat geloof ik, om een of andere duistere reden kan ik op mijn eigen PC ook niet eens encoden, telkens als ik een nummer wil omzetten naar WMA of OGG (van MP3) dan krijg ik een ongeldige bewerking van Windhoos :(

Geen idee wat en goede is.
Heb zelf alleen maar ervaring met het encoden van CD naar MP3 en dat doe ik altijd met Audiograbber i.s.m. Lame MP3 codec. Maar wat betreft WMA heb ik geen ervaringen.

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 11:34
Phreak schreef op 02 november 2002 @ 15:03:

[...]

Geen idee wat en goede is.
Heb zelf alleen maar ervaring met het encoden van CD naar MP3 en dat doe ik altijd met Audiograbber i.s.m. Lame MP3 codec. Maar wat betreft WMA heb ik geen ervaringen.
Ik gebruik Lame MP3 Codec en RazorLame frontend. (btw bijna alle tweakers hiero ;) )

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RawPeanut schreef op 02 november 2002 @ 11:32:
Ik heb zelf de Beatman Flash, ik moet zeggen werkt perfect. Het grote voordeel van de Freecom is dat hij een hele goede hoofdtelefoon uitgang heeft.

Om een fabeltje de wereld uit te helpen, hij is niet als Pendrive te gebruiken, het laden gaat redelijk snel. En je kan er met beetje kwaliteit een cd of 4/5 op kwijt.

Oh ja, hij is nog veel kleiner als een bankpas :*)
Het is wel als opslagmedia bruikbaar voor non mp3 bestanden. Alleen moet je software installeren. Ik heb het nog zelf gedaan.
Pagina: 1