Toon posts:

Video-recorder gebruiken als tv-tuner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik straks met een scherm (TFT met s-video-in) zonder tv-tuner zit, vroeg ik me af of ik een videorecorder kan gebruiken als tuner.

Gaat als eerste natuurlijk om het vinden vd zenders enzo, teletekst zou mooi zijn maar staat evt ook op inet he :) Moet natuurlijk wel een beetje gemak bij zitten, ik bedoel ik hoop wel de afstandsbediening ook kan dienen voor kiezen zenders.

Gaat dit lukken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je videorecorder een S-VHS uitgang heeft (lijkt me logisch) dan kan dat. Er zijn weinig videorecorders met een ingebouwde teletekst-decoder dus ontvangst ervan zal niet lukken.

ARME AOW’er

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 12:27

LegacyCode

De crack van de division

Je kan toch perfect kanaalzwemmen op een video-recorder.
Ik neem aan dat je dus s-video out van video aansluit aan s-video-in van je TFT;
en dan zet je met je afstandsbediening je video aan en begin maar te kanaalzwemmen.

legacycode.net

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:20

Canis Lupus

Vosbot

Voor de videooverdracht zal het geen probleem zijn, maar ik heb wel een tip van andere aard.
Onze TV tuner was niet echt goed meer, vandaar dat we altijd via het videokanaal (en dus ook de tuner van onze stereo videorecorder) televisie keken.

Groot nadeel hiervan is dat je videotuner niet echt berekend is op zuklk intensief gebruik, en dan hij dus al na een jaar of 3 de geest gaf :'( Dan kan je hier rekening mee houden :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Canis Lupus schreef op 01 november 2002 @ 18:12:

Groot nadeel hiervan is dat je videotuner niet echt berekend is op zuklk intensief gebruik, en dan hij dus al na een jaar of 3 de geest gaf :'( Dan kan je hier rekening mee houden :)
Sja, maar dat kan ook een induvidueel gevalletje zijn.

Het lijkt me sterk in ieder geval.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

3 jaar vind ik lang genoeg voor een videorecorder die je als tv tuner gebruikt...

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43
er zijn ook hele mooie kastjes die je als zodanig kunt gebruiken. vanmiddag nog een gezien bij de mediamarkt. geschatte afm: bxdxh: 30x 20x4

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling was idd om de TFT aan te sluiten mbv de s-video ingang van de TFT, en (1) de s-video uitgang vd videorecorder of (2) de scart vd videorecorder met een scart->s-video-adapter.

Een speciale tuner is natuurlijk ook handig, maar dan kan ik geen video-banden meer bekijken (ja weet het, ouderwets) en dat zou ik toch graag willen.
Pagina: 1