Hoi,
Ik heb gisteren RedHat 8.0 geinstalleerd. Ik heb nu ook mijn Wacom Graphire 2 aan de praat gekregen, maar hij is een stuk minder gevoelig dan onder windows. Onder windows hoef ik het tablet maar heel lichtjes aan te tikken en dan klik ik. Onder Linux moet ik flink hard op het tablet drukken voor dat een klik geregistreerd wordt. Dit moet haast wel met de 1024 drukniveaus van de Graphire te maken hebben. Waarschijnlijk is onder Windows drukniveau 50 o.i.d. een klik en onder Linux niveau 500 of zo. Hoe verander ik dit? Ik heb nu namelijk al een moeie hand van dat geram op mijn tablet....
Op internet is hier niets over te vinden... (ik heb het niet kunnen vinden in elk geval)
Voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de Wacom driver die bij RedHat 8.0 zit. En dit heb ik in XF86Config gezet:
Section "ServerLayout"
# InputDevice "Mouse0" "CorePointer" (ik heb geen muis, hiermee werd mij graphire eerst aangestuurd)
#
Identifier "Anaconda Configured"
Screen 0 "Screen0" 0 0
InputDevice "stylus" "CorePointer"
InputDevice "eraser"
InputDevice "cursor"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection
...<blabla>...
Section "InputDevice"
Identifier "stylus"
Driver "wacom"
Option "Type" "stylus"
Option "Device" "/dev/None"
Option "Mode" "absolute"
Option "USB" "on"
Option "DebugLevel" "10"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "eraser"
Driver "wacom"
Option "Type" "eraser"
Option "Device" "/dev/input/event0"
Option "Mode" "absolute"
Option "USB" "on"
Option "DebugLevel" "10"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "cursor"
Driver "wacom"
Option "Type" "cursor"
Option "Device" "/dev/input/event0"
Option "Mode" "relative"
Option "USB" "on"
Option "Speed" "3.0"
Option "DebugLevel" "10"
EndSection
Ik heb gisteren RedHat 8.0 geinstalleerd. Ik heb nu ook mijn Wacom Graphire 2 aan de praat gekregen, maar hij is een stuk minder gevoelig dan onder windows. Onder windows hoef ik het tablet maar heel lichtjes aan te tikken en dan klik ik. Onder Linux moet ik flink hard op het tablet drukken voor dat een klik geregistreerd wordt. Dit moet haast wel met de 1024 drukniveaus van de Graphire te maken hebben. Waarschijnlijk is onder Windows drukniveau 50 o.i.d. een klik en onder Linux niveau 500 of zo. Hoe verander ik dit? Ik heb nu namelijk al een moeie hand van dat geram op mijn tablet....
Op internet is hier niets over te vinden... (ik heb het niet kunnen vinden in elk geval)
Voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de Wacom driver die bij RedHat 8.0 zit. En dit heb ik in XF86Config gezet:
Section "ServerLayout"
# InputDevice "Mouse0" "CorePointer" (ik heb geen muis, hiermee werd mij graphire eerst aangestuurd)
#
Identifier "Anaconda Configured"
Screen 0 "Screen0" 0 0
InputDevice "stylus" "CorePointer"
InputDevice "eraser"
InputDevice "cursor"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection
...<blabla>...
Section "InputDevice"
Identifier "stylus"
Driver "wacom"