Toon posts:

[js] Exporteren tabel naar csv-file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

Klanten kunnen bepaalde rapportages genereren in een web-interface. De vraag is gerezen of het mogelijk is om de output van de rapportages ook in CSV-formaat aan te bieden middels een download link.

Dit kan je natuurlijk serverside (we gebruiken ASP) oplossen, echter ik vroeg me af of dit ook clientside gedaan kan worden middels javascript. Dit om de server niet nogmaals te belasten met dezelfde load van het genereren van de rapportage. Alle data komt netjes in een tabel te staan.

De gebruikers zullen niet altijd kiezen voor het downloaden in CSV, dus gelijktijdig genereren met de rapportage zelf is geen optie. De server moet nl. schoonblijven van de bestanden.

Is dit uberhaupt mogelijk en hoe kan ik dit eventueel aanpakken?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik zou het lekker toch serverside afhandelen, maar het is eventueel wel mogelijk om via javascript te doen natuurlijk. Met javascript ben je sowieso afhankelijk van client (browser) en daarom vindt ik het een minder mooie optie hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
dat argument snap ik. Het voordeel is dat het om een interne applicatie gaat, dus je kan uitgaan van standaarden als IE 5.5 en hoger.