dat er onder de cpu fans een groot verschil bestaat wist ik al lang maar bestaat er tussen de 80*80 mm casefans ook kwaliteits verschil en zo ja, welke is dan voor een bescheiden prijs aan te raden??
Verwijderd
jah zeker verschil aan de luchtverplaatsing is dat zeker te merken, en uiteraard de geluidssterkte, als je niet bang bent voor een beetje herrie probeer dan maar eens een Delta 80HP
that's airflow ghehehe
veel te duur voor wat het moet doen naar mijn zin
i kzoek gewoon twee "simpel" case fans die hun werk doen zodat ik mijn kast niet meer moet laten openstaan zoals nu want die Volcano zou toch wel wat te veel lawaai maken dan
i kzoek gewoon twee "simpel" case fans die hun werk doen zodat ik mijn kast niet meer moet laten openstaan zoals nu want die Volcano zou toch wel wat te veel lawaai maken dan
Wat bedoel je met kwaliteit, hoe lang ze mee gaan of de specs (dus airflow en geluid e.d.)
In geval van "hoe lang ze mee gaan", dat verschil merk je toch niet volgens mij, als je gewoon een goede merkfan neemt.
In het geval van specs, zie de sites van fabrikanten en leveranciers en sla er eens wat reviews op na.
In geval van "hoe lang ze mee gaan", dat verschil merk je toch niet volgens mij, als je gewoon een goede merkfan neemt.
In het geval van specs, zie de sites van fabrikanten en leveranciers en sla er eens wat reviews op na.
Dan zoek je toch zelf verder en haal je gewoon Haramatu GRA344 fans of Yamamoto Harakiri fans? Als je goedkope wil kom je in de grote onbekende merken wereld voor Euro 7,50 behoorlijk aan je trekken.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:45:
ARME AOW’er
Kwaliteitsfans maken over het algemeen minder herrie en gaan langer mee, daar betaal je dus flink voor.
De goedkopere maken meer herrie en gaan ietsjes minder lang mee.
Kwestie van afwegen: duur en stiller vs goedkoop en lawaaierig.
De goedkopere maken meer herrie en gaan ietsjes minder lang mee.
Kwestie van afwegen: duur en stiller vs goedkoop en lawaaierig.
Bnet pindle#2913
* Weezer-DC heeft nog 2 adda case fans liggen, 80x80x25 en redelijk stil !Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:45:
Stuur maar een mailtje, weezer_dc@hotmail.com
Even verschillen in kwaliteit:
1. Sleeve-bearing: in het begin minste geluid, maar slijten snel (gaan dus herrie maken) en zijn erg goedkoop
2. Ball-bearing: beter alternatief. Iets meer geluid dan sleeve-bearing, maar gaan een stuk langer mee en kunnen harder draaien.
3. Dubbele ball-bearing: wordt vaak gebruikt in extreem krachtige fans. Stuk steviger dan single, maar met ietsje meer herrie. Gaan weer langer mee
4. Sintec-lagers: deze werken met een luchtlaagje. Extreem stil en gaan extreem lang mee. Niet zo geschikt voor hoge snelheden en ook wel duurder.
Als je gewoon goede ball-bearing fans zoekt, kun je het beste een Enermax nemen. Deze heeft een potmeter voor een instelbaar toerental zodat je zelf een geluids/blaas-niveau kan kiezen. Wil je Sintec-gelagerde fans, neem dan de fans van Papst.
1. Sleeve-bearing: in het begin minste geluid, maar slijten snel (gaan dus herrie maken) en zijn erg goedkoop
2. Ball-bearing: beter alternatief. Iets meer geluid dan sleeve-bearing, maar gaan een stuk langer mee en kunnen harder draaien.
3. Dubbele ball-bearing: wordt vaak gebruikt in extreem krachtige fans. Stuk steviger dan single, maar met ietsje meer herrie. Gaan weer langer mee
4. Sintec-lagers: deze werken met een luchtlaagje. Extreem stil en gaan extreem lang mee. Niet zo geschikt voor hoge snelheden en ook wel duurder.
Als je gewoon goede ball-bearing fans zoekt, kun je het beste een Enermax nemen. Deze heeft een potmeter voor een instelbaar toerental zodat je zelf een geluids/blaas-niveau kan kiezen. Wil je Sintec-gelagerde fans, neem dan de fans van Papst.
Kheb in mn huidige case, 4 adda's die zijn wel redelijk en neit erg luid, maar coolermaster, gewoon de simpele voor een euro of 8 zij ook prima, vind ik.
T geluid is niet verschrikkelijk en ze doen 3000 rpm, genoeg, wel
kheb ook wel een delta EHE met 5700 rpm, maar die is wel ERG luid
maar 2 coolermasters, ben je 16 euro ofzo kwijt en ze draaien hier al een jaar of 2.
maar neem niet een tempgestuurde, maar een simpel model
T geluid is niet verschrikkelijk en ze doen 3000 rpm, genoeg, wel
kheb ook wel een delta EHE met 5700 rpm, maar die is wel ERG luid
maar 2 coolermasters, ben je 16 euro ofzo kwijt en ze draaien hier al een jaar of 2.
maar neem niet een tempgestuurde, maar een simpel model
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Anders case te warmVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 16:05:
'zodat ik mijn kast niet meer moet laten openstaan' en waarom dat:S
Pagina: 1