Toon posts:

Hardware probleem -> bios failure -> HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen kreeg ik opeens een totaal blauw (dus niet het windows foutmelding) scherm op m'n pc. De pc reageerde nergens meer op, zelfs niet een hardreset, heb de power eraf moeten halen :(
Toen ik de pc weer aanzette kreeg ik eerst normaal de videokaart test, toen starte de (award) bios, daarna kreeg ik een hele ris met nullen op mijn scherm. De pc boot niet verder. Weet iemand wat er aan de hand is en/of hoe ik het kan verhelpen?

Ik had w2K, met 3 firewalls, de virusdefinitions waren een dag oud, dus dat kan denk ik niet het probleem zijn.
verder: asus MB, pentium III.

HELP!

Verwijderd

klinkt als een gecrashd BIOS, de fail safe boot werkt ook niet? Op een of andere manier opnieuw flashen. Verder kun je ook proberen alle hardware eruit te slopen en op te starten, om vervolgens alles weer bij te zetten en kijken waar die op vastloopt. En oh ja probeer eens een andere Videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Het stroomnet bij ons is inderdaad instabiel, dus dat kan het wel geweest zijn. Ik had zo'n apparaat voor piek stroom erin maar die was net vorige week kapot gegaan... weer een nieuwe kopen dus.

Maar nu, hoe is dit op te lossen? Ik heb wel een gelezen dat je je bios kan resetten, hoe gaat dat in z'n werk en waaar moet je op letten?

Kun je je bios ook vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
'fail safe boot' wat is dat?

Je ziet het ik ben niet zo thuis in dit soort dingen... Ik koop gewoon altijd goed spul, koel het als een gek en overclock hem dan 25%, daarna ga zit ik nergens meer aan, ik heb wel wat beters te doen :)

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09
Misschien werkt het resetten van je BIOS nog... Even in op het moederbord kijken in de buurt van de batterij of in je boekje van je moederboard. Je kan dit onderandere voorkomen door een UPC neer te zetten. Deze zijn gelukkig niet duur :). Een UPC houdt de spanning stabiel en bij een stroom storing heb je meestal 5 min. om je PC af te sluiten... Ik heb er thuis ook eendje, pardon, eentje :) staan van 500VA, en ben er HEEL ERG tevreden mee!

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
een UPC'tje is mij te duur... alhoewel als je daarmee schade aan je kostbare apparatuur kan tegenhouden is het natuurlijk de prijs wel waard. Ik had dus gewoon een stekkerdoos met piekbeveiliging, inderdaad minimaal maar het werkte wel... tot nu dan :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu, hoe is dit op te lossen? Ik heb wel een gelezen dat je je bios kan resetten, hoe gaat dat in z'n werk en waaar moet je op letten?

Je ziet het ik ben niet zo thuis in dit soort dingen... Ik koop gewoon altijd goed spul, koel het als een gek en overclock hem dan 25%, daarna ga zit ik nergens meer aan, ik heb wel wat beters te doen :)

Verwijderd

Topicstarter

Pagina: 1