Toon posts:

[WinMe] Vastlopers na moederbord vervangen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn oude onderdelen bij mijn vader ingebouwd. (een P667). Toen ik eenmaal opstarte komt de pc in windows en opent ie 20x Cmd...nogiets. Maar iig, het systeem gaat zoeken naar alle software omdat er een nieuw moederbord etc inzit, totdat ie: Hostcontroller from PCI to USB komt. Dan loopt ie vast! En elke keer als ik opstart loopt ie vast, dus ik kan niks doen :?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

heb je het moederboard verwisseld voor een ander type en verwacht je dat dit werkt bij een reeds geinstalleerde verzie of begrijp ik het verkeerd ??

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:21

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

1-Opstarten in Veilige Modus en dan alle apparaten verwijderen uit apparaatbeheer.
Opnieuw opstarten en kijken wat ie dan doet.

2-Windows opnieuw installeren.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Dan zet je Windows er opnieuw op, en installeer je alle benodigde software ervoor.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Windows reinstal, als je er een nieuw mobo inzet met andere chipset is er echt geen grote kans dat die goed werkt met het reeds geinstalleerde os

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een ASUS P3B in, nu een Asus P3V4X, ik heb gister bij mijn systeem precies hetzelfde gedaan en dat werkte we; (P667 naar AMD2000+)

M'n pa wil alleen niet alles kwijt of z'n c: .Weet iemand of je bij de WinME setup (ja triest he), windows OVER je andere windows kan zetten zonder dat je alles kwijt ben?

Verwijderd

zoals hurricane al zei gewoon opstarten in veilige modus en alle hardware er af gooien en rebooten should do the Trick

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het ff proberen. Jullie horen nog van me. bedankt

Verwijderd

Als de tip van de windhoos niet werkt :

als je de data wilt behouden denk ik dat je de HD ff in je eigen systeem moet hangen als 2e HD, vervolgens alle bestanden die je nodig heb kopieert naar een "veilige locatie" en vervolgens een volledig nieuwe van het OS uitvoeren op de comp van je pa

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is nu ff alles aan het back-up en

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titelaanpassing + SA -> Windows Operated Systems :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
verander je sig ;)

Verwijderd

Topicstarter
OKe tnx F_J_K

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, ik heb dus Windows ME opnieuw geinstalleerd maar bij het installeren van plug en play apparaten loopt de pc vast. Als ik um opnieuw opstart loopt ie bij hetzelfde punt WEER vast :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Controleer of alles goed zit qua hardware, zet alles voor de zekerheid op de standaard BIOS instellingen. Laat zoveel mogelijk apparaten uit je machine en probeer het nog een keertje. Dan weet je misschien waar je probleem zit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58

Maximus

PhD i.o.

1) ga naar het bios en doe "LOAD FAIL SAVE DATA"
2) sla dat op en exit
3) start dan op met CD-ROM als Primary Bootdevice
4) install Windows 2000 Prof of WinXP

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1