Toon posts:

access: query genereren via invoer form.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via invoervelden op een formulier een query te maken?

Het is dus de bedoeling dat er binnen een tabel filteringen plaatsvinden.

Vb. Tabel met projectgegevens wil ik filteren op projectnaam. Nu wil ik in het formulier een invoerveld waar ik een projectnaam in kan typen en dat hij vervolgens via een knop de tabel met projectgegevens filtert op de ingevoerde projectnaam en vervolgens de gegevens op het beeldscherm toont.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 18:02
Yep, zoek maar eens in je handleiding op "rijbron".

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Het eerst genoemde in het vb lukt wel, maar ik heb nu een ander probleem.
Hoe kan ik over verschillende combinaties van invoervelden, comboboxen, datumvelden enz. filteren? Ik krijg het wel zo dat ik alles moet invoeren, maar het is de bedoeling dat hij het eerst ingevulde filtert en pas daarna de volgende filter binnen het eerste filter uitvoerd. Het is dus de bedoeling dat hij steeds verder filtert, stapgewijs. Ook moet het mogelijk zijn om velden over te slaan als men het niet nodig acht om hierop te filteren.

Verwijderd

selectiebox aanmaken om te kiezen of de bepaalde criteria gebruikt worden. Dan invulling van een veld die de query gebruikt:

keuze = ja of nee (vinkvakje)
criteria = veld (evt hidden) welke de query aanstuurt
keuzelijst = de combobox of listbox die de mogelijke waarden aangeeft

-------
if me.keuze.value = "True" then
me.criteria.value = me.keuzelijst.value
else
me.criteria.value = "*" o.i.d.
------------

deze onder event after update zetten van de keuzelijst en hoppa je hebt de gevraagde functionaliteit... :)

Dit kan je zo vaak doen als nodig, en je querykolom kan je gewoon aansturen met de criteria: forms!blabla!criteria :7