Toon posts:

computer hapert ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m`n computer ge-upgrade naar een athlon xp 2000+ op een asus a7v333 moederbord met 512 mb DDR geheugen. Ik heb een raar probleem onder windows XP. Hij hapert als een gek. Om de 1-2 seconde , lijkt alles even stil te staan voor 0.5 seconde. Alles blijft dan hangen , geluid, video , muispijltje enz. Ik heb nog niet windows xp opnieuw geïnstalleerd , kan het hier soms aan liggen? Misschien heeft het er niets mee te maken , maar ik heb ook rounded IDE kabels gebruikt (zelf gemaakte) , kan het hier aan liggen misschien , of is dat onzin?

Wie kan er iets over zeggen?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

use the search, is vaker voorbij gekomen

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmmkay.. het probleem staat niet echt specifiek in de troubleshooter achter bovenstaand linkje behandeld. Maar je zou inderdaad eens alle hardwareonderdelen één voor één kunnen testen. Er staan in ieder geval wel tips te over in de troubleshooter :)

Ken je overigens de VIA 4-in-1 drivers?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik denk een IRQ conflict.. Wissel eens wat kaarten van PCI slot..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
hmm wel raar soms lijkt het probleem na een reboot weg te zijn . En ja ik heb de nieuwste VIA 4-in-1 drivers geïnstalleerd.

Verwijderd

Mogelijkheden:
-inderdaad irq
-misschien schijf niet op dma

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 16:49

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

heb jij een netwerkkaart : zo ja, installeer hem hardwarematig opnieuw. (eruithalen , putter aan, drivers weghalen, putter uit, kaart erin, putter aan, drivers opnieuw instaleren en zie het resultaat. (als je de netwerkkaart niet nodig hebt, schakel hem dan uit, of haal hem helemaal uit jouw systeem).
heefd xp geen last van.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
De_Paashaas schreef op 01 november 2002 @ 15:20:
heb jij een netwerkkaart : zo ja, installeer hem hardwarematig opnieuw. (eruithalen , putter aan, drivers weghalen, putter uit, kaart erin, putter aan, drivers opnieuw instaleren en zie het resultaat. (als je de netwerkkaart niet nodig hebt, schakel hem dan uit, of haal hem helemaal uit jouw systeem).

[...]

heefd xp geen last van.
?
moet acpi wel aanstaan etc he

Verwijderd

ik zou in ieder geval win XP opnieuw installeren, ik heb het idee dat het daar aan ligt

• Abomination

Abomination

Carel schreef op 01 november 2002 @ 15:25:
[...]

?
moet acpi wel aanstaan etc he
Ter verduidelijking van mijn post hierboven, ik heb hetzelfde probleem gehad. Het probleem lag uiteindelijk aan mijn netwerkkaart (waarschijnlijk i.c.m. de snelheid waar hij mee ingesteld was 10- of 100Mb\s).
Ik had toedertijd zelfs de "de putter mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen" uit-ge-vinkt. Dus dan heefd ACPI (Advanced Configuration + Power Interface) er niks meer mee te maken (het probleem bleef bestaan).

Uiteindelijk op de bovenstaande manier opgelost.

edit:
type-o's, bijdeweg: NO FLAME INTENDED

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is helemaal waar, maar Carel heeft jouw posting een beetje verkeerd ge-quoted. Hij doelde op jouw opmerking dat XP geen last heeft van IRQ conflicten ;)

• Abomination

Abomination

Daarin heefd Carel gelijk. als acpi aanstaat (lijk mij wel omdat topic-starter redelijk nieuw mobo heefd) is de kans op een irq conflict veel kleiner.
In Windows, peripheral component interconnect (PCI) devices can share IRQs. In accord with the Plug and Play capability that is defined by the PCI specification, adapters are configured by the computer BIOS and are then examined by the operating system and changed if necessary. It is normal behavior for PCI devices to have IRQs shared among them, especially on Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) computers that have Windows ACPI support enabled.
en
The Plug and Play operating system settings in the computer BIOS do not generally affect how Windows XP handles the hardware.
maar dit lijkt mij geen irq probleem (corrigeer mij, indien nodig)

Verwijderd

Is geen IRQ probleem, dat weet ik ook wel vrij zeker. Ik heb het heel soms ook, op mijn MSI bordje met AMD XP 2000+. Vooral als m'n harddisk druk in de weer is wil 't nog wel eens gebeuren. Maar ik heb 't echt heeeel zelden en ook zeker niet heel lang achter elkaar.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Had je het probleem eerst ook dan? Welke veranderingen heb je sindsdien gedaan? Wellicht is het een probleem met je drivers...

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 15:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

win xp kan wel last hebben van irq problemen. Daar ben ik $#^#$@%&#&$#%#$@ een hele middag mee bezig geweest :(

Verwijderd

Stap 1
naja, installeer windhoos xp eens opnieuw
stap 2
post je bevindingen
Pagina: 1