Toon posts:

[W2k] WOL + RA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een eigen DHCP hier. De server werkt met Win2k. De clients draaien met Win 98. Ik kan van afstand de computers aanzetten(WOL, Wake On Lan voor de n00bs :9) Op die clients heb ik een servertje van RA (Remote Administrator) geïnstalleerd om de computers remote te kunnen beheren.. Het probleem is alleen dat als ik met WOL een comp aanzet ik met RA de computer niet kan remote beheren omdat de pc niet is ingelogd. Hoe zorg ik nou dat dat wel lukt? Het bestandje staat in Programmas->Opstarten, misschien als ik em laat opstarten zet van Windows zelf? (msconfig)

Suggesties ? :)

//edit

kheb net noggis gekeken in Opstarten(dmv msconfig in te tiepen) en het blijkt dattie daar al tussen staat..Wat ik me afvraag kan ik niet een koppeling zetten in de Autoexe.bat? Zo ja hoe zou zon regel er dan uitzien zoiets?

code:
1
C:\PROGRA~1\OPSTART~1\RA.EXE C:\

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 14:43 . Reden: client OS ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

Ik weet niet wat voor 'n OS er op die pc draait, maar misschien kun je met bijv Powertoys gewoon aangeven dat de Windows automatisch inlogt

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dat zou idd kunnen maar dan heeft men geen keuze zeg maar en moet men eerst uitloggen om weer in te loggen onder zijn of haar eigen profiel, beetje omslachtig :?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

ok...dat wist ik niet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 01:35
Welk OS zijn de clients? RA kan namelijk werken als service, maar dat is afhankelijk van het OS. Tenens zou je RA in het register bij RUN services kunnen zetten i.p.v. in het startmenu. Als je gebruikt maakt van NT/2k/XP zou je eens kunnen kijken naar Dameware, Dat installeer je alleen op je beheerPC en kan je van afstand een client tijdelijk installeren in het geval dat je wil werken op de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Die clients draaien met Win98 :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 14:46 . Reden: quoten :( ]

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op 01 november 2002 @ 14:41:
Welk OS zijn de clients? RA kan namelijk werken als service, maar dat is afhankelijk van het OS. Tenens zou je RA in het register bij RUN services kunnen zetten i.p.v. in het startmenu. Als je gebruikt maakt van NT/2k/XP zou je eens kunnen kijken naar Dameware, Dat installeer je alleen op je beheerPC en kan je van afstand een client tijdelijk installeren in het geval dat je wil werken op de PC.
Waar kan ik dat vinden? Wat betreft het registry ben ik de n00b hier :)

Verwijderd

Tijdens de installatie van Remote Admin , krijg je een vraag of je RA als service wilt draaien of niet. Kies je voor service dan start RA op als de PC is opgestart, dus inderdaad je hoeft alleen maar de PC te starten.
En is OS onafhankelijk, want RA is voor Win9x en NT en hoger geschikt, blijkbaar is de installatie van RA niet goed gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb 't zo gedaan, ik heb op de server Remote Administrator geïnstalleerd. Daarna heb ik per client het bestandje r_server.exe in opstarten gezet. (Aan r_server.exe kun je niets configgen naar mijn weten) Moet ik op de server Remote Administrator dan opnieuw installen?

Verwijderd

Je haalt nu het woord client en server door elkaar. hehe. Is ook beetje verwarrend. Je hebt een server en een aantal (98) clients. Op de server draait de (RA) client en op de clients de (RA) servers. :)

Volg je het nog?? ;)

Op de clients (de RA-Servers) kun je het beste RAAdmin opnieuw installeren, of sowieso gewoon installeren, want dat had je volgens mij nog niet gedaan, en tijdens de installatie krijg je de vraag (stond in een eerdere post ook al eens) op je de RA-Server als service wil laten opstarten. Het voordeel van een progje dat start als service, is dat de op de 98-clients niemand hoeft te zijn ingelogd. Dus 98-clients 'aan'-WOLlen.. 2 minuutjes wachten en dan is de RA-server-service wel gestart.

Moet lukken dacht ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nee oke :) ach ik ga RA toch niet meer gebruiken over ehm 6 dagen ofzo, is een trial en aangezien we een basischool zijn hebben we toch geen geld RA aan te schaffen(per client $15(x35 ;) ) dus word een beetje duur :(

kGa denk ik VHC ofzo gebruiken :) Nog een vraagje gauw over WOL. Ik heb 't dus voorelkaar gekregen om de comps op afstand aan te zetten, hoe kanik ze nou op afstand uitzetten, khebbet hetvolgende al geprobeerd

- Natuurlijk via RA, maarja dat is binnenkort niet meer
- Progje gedowd maar daarmee luktet het ook niet
- Met shutdown.exe -x $het MAC adres van de NIC ook daarmee nix :? hij sloot alleen de client af waarin ik het intypte :)

Suggesties?

Verwijderd

In het freeware-gebeuren weet ik zo 123 niet een leuk proggel. Maar het eerder genoemde Dameware (check http://tucows.wau.nl) of het verwante Hyena kunnen leuke dingen doen. Het zijn ahg= 30 dagen trials. Stikt echt van de functies, maar moet wel fysiek aan het netwerk hangen. Dan is er ook nog Remotely Anywhere, het webbased zusje van PC Anywhere. Voordeel daarvan is dan je als admin alleen een browser nodig hebt. Vuurmuur? Tunnelen we toch ;)
Helaas vrij dure proggels, waar overigens natuurlijk gewoon cracks voor bestaan, maar ja, wat je thuis doet, hoeft niemand te weten, echter voor een school zijn licenties toch waarschijnljk echt te duur en laten we wel wezen: In een officiele omgeving werk je toch ook liever met licenties. :)

Misschien anderen iets te bieden op Open Source Win32-gebied??

succes iig! :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 01:35
als je die shutdown.exe kopieerd naar de windows 98 pc's en dan gewoon via VNC of RA of welk tooltje dan ook gewoon start op de client. Moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Chieljuh, bedankt voor de snelle en vooral uitgebreide reactie, ik zal 'r morgen eens uitgebreid naar kijken :) (naar de progs dan :9 )

PROline .. ehm wat heeft het progje voor nut als je erop moet dubbelklikken? Ik kan namelijk niet inloggen op de client omdat RA niet goed is ingesteld, had dat wel gekunnen wasset natuurlijk geen probleem geweest en had ik shutdown.exe niet nodig gehad :) thxz enieweej

ga the rock kijken, voor de 10x :D tjüs

Verwijderd

Misschien is WinVNC iets voor jou ?

edit:

|:( was al voorgesteld

Pagina: 1