Toon posts:

[windows] geen ip adres kunnen verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben nu al zo'n 2 dagen bezig om een 166mhz pc'tje wat ik hier neer heb gezet een ip-adres te laten verkrijgen. Ik heb nu 4 netwerkkaartjes geprobeerd(die worden allemaal netjes herkend en daar heb ik de goeie drivers ook voor), verder heb ik 3 paar kabels geprobeerd(die werken overigens wel bij anders pc's). Verder heb ik zelfs windows tot 2x toe opnieuw geinstalleerd. Er zijn geen conflicten tussen de hardware en toch wil de pc niet via dhcpd, wat op de server draait, een ip verkrijgen. De server geeft voldoende ip's, dus ook daar ligt het niet aan. En dezelfde netwerkkaarten doen het wel in een andere pc.

Nu krijg ik dus standaard een door windows toegewezen ip, ook als ik de ip gewoon inklop bij de TCP/IP settings kom ik ook het netwerk niet op en kan ik ook niks pingen.

Misschien iemand die mij verder kan/wil helpen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

1) welke os heb je precies? 95 98 2K XP ME NT ??

andere pc's krijgen wel een ip toegewezen?

Verwijderd

Topicstarter
alle pc's krijgen gewoon een ip toegewezen, alleen bij deze ene wil het dus niet. En er draait ook geen firewall oid op die pc. Op deze pc draait Win98 Second Edition(met Win98 gewone editie heb ik overigens zelfde probleem)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

welke DHCP server gebruik je?

ICS, ingbouwd in een nat-routertje, iets uit de BSD wereld (aan je icon te zien)??

meer info is wel gewenst, geef ook eens een ipconfig /all wan een pc die het doet en eentje die het niet doet...

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Vast ip adres lijkt mij sowiezo handiger, maar die server zelf werkt verder wel oke?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 17:25:
Vast ip adres lijkt mij sowiezo handiger, maar die server zelf werkt verder wel oke?
1) heeft-ie geprobeerd, werkte dus nie
2) andere clients krijgen wel keurig een IP uitgedeeld

Ik zit te denken aan een hardware instelling, IRQ of anders 10/100 FDx/HDx instellingen die met auto-sense niet goed gaan...
Alhoewel, met 4 verschillende kaarten :?
Waren die ook nog ieder van hetzelfde merk/type of zijn daar ook verschillende van getest?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
de kaarten heb ik ook nog in andere pc's gehad, ook nog nadat ik ze in de 166mhz pc heb gehad. En op de andere pc's werken ze gek genoeg wel. Ik heb zowel ISA als PCI kaarten geprobeerd. Full Duplex & Half Duplex ook geprobeerd, zelfs IRQ's veranderd. Ben nu zelfs zover dat ik soundkaart/modem eruit heb gehaald, maar dat heeft dus ook geen enkel effect.

De server werkt verder gewoon 100% goed, gebruik isc-dhcp en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En volgens mij moet het echt aan de client liggen...

Verwijderd

Als je 'winipcfg' start; krijg je dan het MAC te zien van de kaart of krijg je 00:00:00:00.......(allemaal nul) te zien. Geen MAC=geen netwerk.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe effe sniffe wat er over de lijn gaat: stuurt de client überhaupt een DHCP_discover? Komt daar antwoord op? Vraagt de client om een DHCP adres? Krijgtie dat of komt er een deny? Wat gebeurt er trouwens als je'm handmatig een IP-adres geeft, werkt dat dan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
eeeh. wat blijft er nog over. al andere poort op hub/switch geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 22:08:
Als je 'winipcfg' start; krijg je dan het MAC te zien van de kaart of krijg je 00:00:00:00.......(allemaal nul) te zien. Geen MAC=geen netwerk.
gewoon netjes het echte hardware adres

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 01 november 2002 @ 23:10:
Doe effe sniffe wat er over de lijn gaat: stuurt de client überhaupt een DHCP_discover? Komt daar antwoord op? Vraagt de client om een DHCP adres? Krijgtie dat of komt er een deny? Wat gebeurt er trouwens als je'm handmatig een IP-adres geeft, werkt dat dan?
Dat is nu juist het probleem dat ik dus soms wel een dhcpoffer zie ik de logs van de server en de andere keer weer niet. Met het handmatig inkloppen van een ip is de verbinding gewoon helemaal dood, zelfs pingen naar het internet netwerk gaat niet.

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 01 november 2002 @ 23:20:
eeeh. wat blijft er nog over. al andere poort op hub/switch geprobeerd ?
Zelfs dat dus al geprobeerd, en waar het aan kan liggen is dan alleen nog het moederbord :s. Maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk.

Verwijderd

Gooi alle netwerk-properties eens weg en installeer dat eens opnieuw. (het zal niet de eerste keer zijn dat ie stiekem iets vergeten is).
Dus: helemaal leeg; computer opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw installeren.

Wat betreft personal-firewall: je zegt dat je er geen heb, maar heb je er ook nooit 1 op gehad en vervolgens uninstalled?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Een beetje Firewall pakket kan pas werken op het moment dat de PC een Ip adres heeft op de kaart. Dus zonder gaat hij het niet echt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:05:
Gooi alle netwerk-properties eens weg en installeer dat eens opnieuw. (het zal niet de eerste keer zijn dat ie stiekem iets vergeten is).
Ik heb de netwerk-properties al 100x gewist en opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft geen nut. Ik heb zelfs zoals je kon lezen windows een paar keer opnieuw geinstalleerd.
Dus: helemaal leeg; computer opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw installeren.
format c: & windows installeren niet genoeg denk je ? ;)
Wat betreft personal-firewall: je zegt dat je er geen heb, maar heb je er ook nooit 1 op gehad en vervolgens uninstalled?
Heeft er nooit opgestaan.

x

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 12:36
Ik heb het vergelijkbare met een computer op mijn netwerk.

Het is een netwerk van 5 pc daarvan 4 op een switch en 1 direct op de router. De switch zit ook weer op de router en de router op de modem voor internet.

Alle 4 pc doen het behalve 1tje. Het is een oude pc met 100 mhz pentium, 128 mb intern en een 4 gb drive.

Eerst stond er win95, nu win98 maar dat werkt ook niet. Ik ga het morgen proberen met een isa NIC.

BTW: Gebruik een Compex NetPassage 15-B met nieuwste firmware. Alle NIC's zijn Linksys en de switch heeft 4 poorten + uplink of 1 poort. Verder draait de router DHCP en NAT.

en Ik wil eigenlijk die oude pc het raam uitgooien 8)7 :O })

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 04-11-2002 05:10 . Reden: effe wat bijwerken ]

• Graham
Graham schreef op 04 november 2002 @ 05:07:Eerst stond er win95, nu win98 maar dat werkt ook niet. Ik ga het morgen proberen met een isa NIC.
Dit helpt ook geen ene zak 8)7 :'(

• Graham
En niemand reageert! Maar ik ga weer wat proberen en post het hier

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
bij veel nic's kun je een flop downloaden om de kaart te testen onder msdos ofzo. soms kun je met twee gelijke kaarten een netwerk test (bytes heen en weer sturen) doen met crosscable, dus onafh van windows.
dat al geprobeerd ?

• Graham
Nope, maar ik heb ook geen cross hier liggen. Ik neem hem ook komend weekend mee naar m'n pa. Die heeft altijd wat meer geluk en ook ervaring ;) met zulke dingen. Maar ik zal jou oplossing ook wel proberen.

Thx anyways ;)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Heb je al eens gekeken of bij "services" de DHCP-client aanstaat..? Normaal staat ie altijd aan, maar ik heb 't bij iemand eens meegemaakt dat ie uit stond.. Na aanzetten was toen 't probleem verholpen...

• Graham
Redboost schreef op 18 November 2002 @ 01:36:
Heb je al eens gekeken of bij "services" de DHCP-client aanstaat..? Normaal staat ie altijd aan, maar ik heb 't bij iemand eens meegemaakt dat ie uit stond.. Na aanzetten was toen 't probleem verholpen...
Check ;)

Verwijderd

Heb je de kabel al eens gecontrolleerd? Lijkt me eerder een brakke kabel.

• Graham
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 09:55:
Heb je de kabel al eens gecontrolleerd? Lijkt me eerder een brakke kabel.
Gedaan ;)

twee verschillende kabels, een keer op de switch en een keer direct op de router geplugged.

• sab
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05-2025

sab

Zit ie in een geaard stopcontact?
Je wilt niet weten wat voor onverwachte narigheid mee kan krijgen als je dat niet hebt.

eruditio ergo valesco

• Graham
sab.loempia.com schreef op 22 November 2002 @ 14:33:
Zit ie in een geaard stopcontact?
Je wilt niet weten wat voor onverwachte narigheid mee kan krijgen als je dat niet hebt.
Het is natuurlijk minder dat is waar en ze zijn idd niet geaard. (oude huis :'()

Maar dit mag het natuurlijk niet zijn ;)

• Graham
UPDATE:

Nou m'n vader heeft effe naar die pc gekeken en kwam er ook niet uit. Maar hij heeft wel een laatste idee.

De mobo in dat systeem wat niet lekker werkt heeft een vsa bus, voorloper van de pci (tussen stapje) en in die bus zit een graphische kaart.

Nou weet paps dat die dingen nooit lekker gewerkt hebben en dus ga ik als laaste poging een andere graphische PCI kaart erin zetten en de vsa graphische kaart eruit snokken. ;)

Maar nu nog effe een oude pci kaart.......update soon!!!

• Graham
Ok ik heb het bovenstaande geprobeerd en :'(

Het werkte voor geen meter...Ik heb de hoop op gegeven voor deze pc....en nu ga ik de pc of iets anders van het balkon af ............. })

:+

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor merk netwerkkaarten zijn het die je geprobeerd hebt ?
Heb je ook al alle onnodige hardware uitgeschakeld in apparaatbeheer of compleet uit je systeem gehaald ? Windows geeft nl. niet altijd aan dat er een conflict optreedt tussen 2 apparaten in een systeem.

Haal alle kaarten uit je systeem .. zorg ervoor dat alleen je NIC en Videokaart eraan hangen en geen onnodige dingen zoals tv kaart / telefoonmodem / etc..etc..

• Graham
Enforcer schreef op 04 December 2002 @ 22:03:
Wat voor merk netwerkkaarten zijn het die je geprobeerd hebt ?
Heb je ook al alle onnodige hardware uitgeschakeld in apparaatbeheer of compleet uit je systeem gehaald ? Windows geeft nl. niet altijd aan dat er een conflict optreedt tussen 2 apparaten in een systeem.

Haal alle kaarten uit je systeem .. zorg ervoor dat alleen je NIC en Videokaart eraan hangen en geen onnodige dingen zoals tv kaart / telefoonmodem / etc..etc..
Heb je het bovenste gelezen?

Want ik heb vrijwel alles geprobeerd en het is volgens mij de vsa bus.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blijf je dat topic nou elke keer omhoog kicken :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Graham
Koffie schreef op 04 December 2002 @ 22:22:
Blijf je dat topic nou elke keer omhoog kicken :?
Als het probleem opgelost zou zijn zo ik dat zeker niet doen maar dat is dus niet zo en ook niet van de topicstarter die hetzelfde probleem heeft.

En zoals je ziet zei ik ook dat ik stop met proberen dus einde verhaal.

Verwijderd

Graham schreef op 04 december 2002 @ 22:32:
[...]

En zoals je ziet zei ik ook dat ik stop met proberen dus einde verhaal.
Ben je een tweakert of ben je nou een tweakert ;)

oxydatie op de strip :?
stof in de gleuf :?
etc, etc :?

Verwijderd

Iets wat ik had: Ik had 2 pc's en een Linux servertje voor Inet en DHCP. Omdat Freezone op 1 van de pc's draaide deed niets het. Een laptop erbij ook niets. Dus had iets met NetBios te maken. Doet dat ding het zelf wel met internet ofzo?

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb een soortgelijk probleem gehad met een p1-166 server

- Welke winsock versie zit er bij die win98? ik had winsock 2 nodig
- Heb je al geprobeerd om het ip vrij te geven?
- irq/dma conflicten?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm ik weet dat het vergezocht is maar,
Het kan wel het mobo zijn, en wel de versleten voedings elco's van die betreffende mobo
Reset de bios een keer als je nog zin hebt
is het heel heel toevallig een chaintech?

Een software probleem lijkt het ook wel maar is al wat minder waarschijnlijk na al die verschillende kaarten en install's

Tweak!

• Graham
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:35:
[...]

Ben je een tweakert of ben je nou een tweakert ;)

oxydatie op de strip :?
stof in de gleuf :?
etc, etc :?
Haha, nee dat is het zekers niet. Om effe bij stof of iets in die trand te blijven, er leeft wel een huisspin in de pc maar de sloten/bussen daar doet hij niet veel mee :D Ik zal hem/haar binnenkort eens doodmaken ;)
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:46:
Iets wat ik had: Ik had 2 pc's en een Linux servertje voor Inet en DHCP. Omdat Freezone op 1 van de pc's draaide deed niets het. Een laptop erbij ook niets. Dus had iets met NetBios te maken. Doet dat ding het zelf wel met internet ofzo?
Geen internet, geen ping, NOPES, wel een ip dat helemaal niet uit de rang van de DHCP is en ook een Subnetmask wat ook niet klopt.
Anthor schreef op 04 December 2002 @ 23:54:
ik heb een soortgelijk probleem gehad met een p1-166 server

- Welke winsock versie zit er bij die win98? ik had winsock 2 nodig
- Heb je al geprobeerd om het ip vrij te geven?
- irq/dma conflicten?
1. mmm vertel hier effe wat meer over.
2. is niet nodig.
3. geen.
cruger schreef op 05 December 2002 @ 00:22:
Hmm ik weet dat het vergezocht is maar,
Het kan wel het mobo zijn, en wel de versleten voedings elco's van die betreffende mobo
Reset de bios een keer als je nog zin hebt
is het heel heel toevallig een chaintech?

Een software probleem lijkt het ook wel maar is al wat minder waarschijnlijk na al die verschillende kaarten en install's
Jah resetten hoe doe je dat bij zo'n oud ding, met de jumper lijkt me? Want in de bios zelf heb ik niets gevonden. En het is geen chaintech denk ik, er staat niets op qua merk. Maar ik zal nog eens een diepgaat onderzoek doen ;)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
een 8086 en 80286/80386 zijn oud
Je kan altijd de bios batterij eruitnemen , of met de jumper

Tweak!

• Graham
Reset nog steeds nopes

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Zoals ik lees boot de pc wel. Bios update is mischien een optie. Ik lees dat je niet weet welk merk mobo het is, dit is geen probleem. Vul de string die je onder in beeld krijgt als hij de bios start in bij grote vriend Google. Die vind dan wel een site waar op staat welk mobo je hebt en waar je bios kunt downen

Suc6 er mee.

• Graham
Dit is de regel:

04/18/95-VT496-505-24A4C6D49-03

En ik ben vast een google n00b want ik vindt niet echt veel ook niet als ik delen van de regel invul.

Verwijderd

Kijk eens op www.dfi.com.tw , onder /support/faq. Controleer anders even op je MB aan de hand van de tips die hier staan of het inderdaad een DFI bordje is. BIOS flash kan wellicht geen kwaad, mogelijk ben je de laatste met een Y2K probleem :-)

• Graham
* Graham krijgt net hulp van Evil M@V

[ Voor 77% gewijzigd door Graham op 05-12-2002 23:15 ]

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021

Twitter | Linkedin

• Graham
Het is een DFI 486VPA Socket 3 Rev. A ;)

[ Voor 168% gewijzigd door Graham op 05-12-2002 23:35 ]

• Graham
Nou heb de bios en ga zometeen eens flashen dus allemaal effe _/-\o_

Want zoals Evil M@V weet gaat flashen niet altijd effe lekker bij mij :P O-)

[update]
bios update/flash heeft niets opgeleverd, nog steeds hetzelfde effect.
[/update]

[ Voor 31% gewijzigd door Graham op 06-12-2002 00:27 . Reden: [update] ]

• Graham
Graham schreef op 05 december 2002 @ 23:34:
Nou heb de bios en ga zometeen eens flashen dus allemaal effe _/-\o_

Want zoals Evil M@V weet gaat flashen niet altijd effe lekker bij mij :P O-)

[update]
bios update/flash heeft niets opgeleverd, nog steeds hetzelfde probleem.

DFI ge'emaild...
[/update]

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 06-12-2002 02:32 . Reden: update ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Graham
Koffie schreef op 06 December 2002 @ 09:30:

[...]

[...]

[...]

Je snapt er blijkbaar nog steeds nix van, ondanks mijn eerdere aansturing.
Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
  • Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt, en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
  • Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen
Het eerst verwacht ik niet, het tweede was niet mijn bedoeling.

Ik had idd niet drie x achter elkaar moeten posten, maar dat deed ik om updates te maken. Eigenlijk had ik net zo goed elke keer een post kunnen editten. Dat was ik wel van plan maar ik drukte op de back knop en toen perongeluk op post. Ik keek nog voor een optie om mijn posts te deleten maar die kon ik niet vinden of is er niet jammer genoeg. Mijn excuses voor dit en als jij mij posts bij elkaar wil gooien ga je gang. Ik zal iig niet meer updaten wat ik gedaan heb want dat is gewoon stom. Maar zoals je ziet zijn er mensen die ideeën posten en daar reageer ik gewoon op. 1

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 06-12-2002 10:39 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hm... misschien beetje stupid, maar omdat niemand het nog gezegd heeft:
Heeft je DHCP-server niet een beperkte range waardoor er voor die pentium geen ip's meer vrij zijn :?

Kijk ook even naar de leases die reeds bestaan, deze worden niet gebruikt misschien maar omdat ze wel voor een bepaalde pc en tijd bezet worden gehouden door de server, zal je pc die ook niet zomaar krijgen :)

Verder: probeer jezelf eens te pingen (ping localhost) op die bak als je een ip hebt, tsjek je protocollen e.d.

:)

Hoi

• Graham
NoBody schreef op 06 december 2002 @ 10:38:
hm... misschien beetje stupid, maar omdat niemand het nog gezegd heeft:
Heeft je DHCP-server niet een beperkte range waardoor er voor die pentium geen ip's meer vrij zijn :?
DHCP Range:
DHCP Start IP Address . . . .192.168.168.102
DHCP End IP Address . . . . .192.168.168.254

Dat is goed genoeg voor 5 pc's lijkt me ;)
Verder: probeer jezelf eens te pingen (ping localhost) op die bak als je een ip hebt, tsjek je protocollen e.d.
Daar kijk ik starks nog effe naar was het helemaal vergeten maar ik ben nu een beetje :O dus doe het straks

[EDIT]
Gedaan het dat werkt wel
[/EDIT]

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 09-12-2002 15:38 ]

Pagina: 1