Toon posts:

help mijn bij de keuze van buget digicam

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil voor mijn verjaardag een digicam kopen met een buget van max 150 euro.
het hoeft geen top camera te zijn het is voor in en om het huis en als we een keer een dagje weggaan. voor de echte mooie foto`s hebben we een cannon eos 1000.
dus het is voor derbij.

ik heb de volgende kanidaten gevonden

klikje
en deze

klikje
en deze

klikje

dit waren de camera`s die mij interesant leken. maar als je een andere hebt die ook bij mijn buget pas vindt ik het ook goed.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Geen van de bovenstaande. Trust & Oregon Scientific staan bekend om hun waardeloze digcams.

Deze dingen maken gewoon slechte foto's met brakke kleuren en resolutie is vaak geinterpoleerd. De lens is van plastic, alleen de Trust familycam 510FX heeft verwisselbaar geheugen, de anderen zullen als de batterij leeg is hun dat (foto's verliezen).

Als je een digicam wilt zorg dan dat je er minstens eentje hebt met kleuren LCD (als viewfinder, niet zo'n monochroom status LCD) en verwisselbaar geheugen. Voor 30 euro meer, 180 euro dus moet het wel te doen zijn. Of ga voor een tweedehands.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Vooral die laatste: 3,3 MP... yeah right! :(
Dat ding is dus gewoon 1,2 MP, maar er wordt intern geinterpoleerd naar 3,3.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

voor 195 euro heb je de Canon A200
deze komt nog het meest in de buurt van een redelijk serieuze digicam voor onder de 200 euro...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
maar ja zo als ik al zij hoeft het geen top camera te zijn o ja heeft iemand pic`s gemaakt met een buget cam.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:07:
maar ja zo als ik al zij hoeft het geen top camera te zijn o ja heeft iemand pic`s gemaakt met een buget cam.
Ik snap dat je geen topcamera wil maar uit deze 3 zou ik zeker niet kiezen, zijn echt TE slecht. Spaar nog even 50 euro en koop een Canon a200 zoals hierboven ook al gezegd is...

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff naar de dixons gebeld ik mag de bovenste voor een dag of 5 proberen bevalt ie niet gewoon geld terug. o ja bij de geheugen shop kost een 16 mb kaartje voor dat ding 9 euro inc verzend kosten. ik zal de photo`s van het ding hier posten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zie dat Trust trouwens ook enorm goed is in misleiden:

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12913-9.gif

Een n00b zal het verschil megaBYTE en megaBIT niet zo enorm snel opvallen..... of de betekenis ervan kennen.

Staat dus lekker groot aangegeven:
http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=12913

Maar mijn mening is ook: spaar alsjeblieft even door voor een low-budget-canontoestel van 1600x1200 (1,92 Mpixels... ook wel 2.1Mpixels genoemd) ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het wel ff en we zien wel verder dit toestel is goed zat voor standaard foto afdruken bij de hema of zie ik dat verkeerd de hardware resolutie is iets van 1268x 1024 of zo iets.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:48:
ik probeer het wel ff en we zien wel verder dit toestel is goed zat voor standaard foto afdruken bij de hema of zie ik dat verkeerd de hardware resolutie is iets van 1268x 1024 of zo iets.
Qua resolutie wil dat denk ik net op 9x13.

Alleen sta er niet vreemd van te kijken als je relatief veel ruis in de foto's hebt.

Mgoed, ik ben benieuwd naar het resultaat.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

3,3 Megapixel. Laagste resolutie 640x480, 180 foto's. Hoogste resolutie 1248x960
:? :? :?
3,3MP is volgens mij toch echt zo'n 2000x1500 :P

edit: Ohja, ik heb zelf de Trust photocam 1300, en die werkt voor mijn eisen goed. De fotokwaliteit op andere 1,3MP camera's is wel beter, ze worden iets makkelijker scherp en de kleuren zijn mooier.

Specs

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:48:
voor iets meer geld heb je een camera waar je veel meer plezier van zal hebben...

ook kun je goede camera als de Canon A200 over 1 of 2 jaar veel beter verkopen, zodat de uiteindelijke prijs nog minder wordt :)

de foto's van de genoemde cams kun je dus niet mooi afdrukken op 10x15
1mp is daar gewoon niet voldoende voor (of dat nou naar 3mp is geinterpoleerd of niet)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat zijn geen digicams, het zijn gewoon webcams met wat geheugen.

Verwijderd

Ares408 schreef op 01 november 2002 @ 16:32:
Dat zijn geen digicams, het zijn gewoon webcams met wat geheugen.
>:) Helemaal waar :D

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

faq?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.