Exchange site config

Pagina: 1
Acties:

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
Hoi luitjes,

Ik heb een vraagje met betrekking tot Exchange 5.5.

Huidige config binnen 1 domain: 6 sites, waarvan 1 het sterpunt is.

Siteconnector tussen AD (algemene directie) en ZD (Zuid)
Siteconnector tussen AD (algemene directie) en ZW (Zuid-West)
Siteconnector tussen AD (algemene directie) en OT (Oost)
Siteconnector tussen AD (algemene directie) en NW (Noord-West)
Siteconnector tussen AD (algemene directie) en ND (Noord)

Elk heeft een cost van 1.

Nu wil ik de SPOF wegwerken door tussen de regio's ook een siteconnector te maken. bv: ZW-ZD, ZD-OT, OT-ND, ND-NW, NW-ZW met een cost van 99

Gaat deze situatie in alle gevallen werken?
Ik wil voorkomen dat ik wat over het hoofd zie voor ik het bij mijn bedrijf ga implementeren.

Greetz,

Mark

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
Theoretisch gezien wel, lijkt me.
Maar ik heb dit echter nooit in praktijk gebracht/gezien.
Doe anders eerst 1 site. En dan even de 1 down gooien.
Maar dat word wel weekend/avond werk dan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Dat kan.... Exchange pakt altijd de goedkoopste route, als die er niet is komt vanzelf de duurdere aan bod. een cost van 2 is ook al voldoende.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Liggen er ook fysieke verbindingen tussen die spoke sites, of lopen je lijnen gewoon naar de hub-site? In dat laatste geval heb je niks aan die extra connectors; als de lijn naar je hub site wegvalt heb je ook geen verbinding meer met de andere spokes.

Als je èchte redundatie wilt inbouwen, zet je in je hub site een tweede server neer die ook als bridgehead fungeert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Berimbau
Er is een framerelay netwerk beschikbaar.
Ik ga in dit redundatieverhaal niet uit van een lijn die uitvalt, mocht dit het geval zijn, dan zal hooguit die betreffende site niet werken als ik extra connectoren heb geplaatst in een ring om alle regio's te verbinden. Het ging mij er meer om dat als de server in AD uitvalt dat intersitecommunactie mogelijk blijft tussen de regio's.
Maar wat nou als ik bijvoorbeeld twee connectoren maak in Oost. 1 naar ND en de ander naar ZD en ik geef ze allebei 99 als cost. AD valt uit (cost1) en ik wil wat mailen naar NW... hij kan dan dus kiezen voor de route naar ND, maar ook naar ZD. Komt een mailtje dan wel aan als de cost hetzelfde is? Alleen ND weet direct waar NW is, omdat hij een connector heeft hier naartoe. ZD zal eerst naar ZW moeten gaan.

Tot nu toe..... thx :)

Greetz,
Mark

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Hij pakt gewoon de goedkoopste route, als dat er toevallig twee zijn, zal hij een van de twee @ random kiezen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Berimbau
Oke, ik ga het vanavond invoeren...... thx iedereen :)
Pagina: 1